Facebook
From ..., 6 Years ago, written in Plain Text.
Embed
Download Paste or View Raw
Hits: 240
  1. WSTĘPNIE
  2. 1.System dziedzin. Każde konto / każda postać ma przypisane jednakowe dziedziny magii: Zaklęcia, Uroki, OPCM, Transmutacja, Klątwy, Uzdrowicielstwo. Są to dokładnie grupy, według których ugrupowane są zaklęcia.
  3.   Dokładnie ten system pozwala ocenić umiejętności każdej postaci. Podczas rozgrywki z konkretnych dziedzin są przyznawane punkty umiejętności, które są głównym wyznacznikiem. Postać może je zdobywac podczas konkretnych lekcji, podczas pracy i podczas eventów, w zależności od tego czego rozgrywana akcja dotyczyła dokładnie.
  4.   Od technicznej strony, każdy z graczy powinien móc sprawdzić swój stan punktowy za pomocą komendy (np. /umiejetnosci) lecz nikt poza członkami ekipy nie może ich sprawdzić. Każdy gracz ma bowiem prawo mieć utajnione co potrafi jego postać, aby nie dochodziło do meta gamingu. Poza tym potrzebna jest komenda, którą członkowie ekipy będą mogli sprawdzić stan punktowy konkretnego gracza (np. /umiejętnosci <nick>). Do tego członkowie ekipy mogą mieć dostęp do dodawania lub odejmowania punktów graczom z konkretnych dzidzin z pomocą komendy (np. /dodaj pkt um <nazwa dziedziny> <ilosc punktow>) (np. /odejmij pkt um <nazwa dziedziny> <ilosc punktow>).
  5.  
  6. 2.System zaklęć. Ten z kolei jest oparty o system dziedzin, który jest członem tego systemu. System zaklęć musi zawierać wszystkie uznane przez administracje zaklęcia. Z wcześniejszymi technikami uzgodniliśmy, że system ten będzie zawierał niejaki "spellbook", przypisany do każdego konta, który będzie zawierał listę wszystkich zaklęć, jakie dana postać opanowała w postaci GUI; jako pomoc w ich wyszukiwaniu i dedukcji co postać w rzeczywistości jest w stanie rzucić. Żeby odpalić spellbooka, gracz musi napisać komendę (np. /spellbook). Aby postać opanowała dane zaklęcie musi posiadać z konkretnej dziedziny wymaganą przez dane zaklęcie liczbę punktów (rozpisane w docsie z listą zaklęć). Aby postać opanowała dane zaklęcie, osoba upoważniona musi zapisać komendę (np. /naucz zaklecie <nazwa zaklęcia> <nick>) Jeśli jednak na danym koncie jest zbyt mała liczba punktów z dziedziny danego zaklęcia, w tym wypadku powinna pojawić się informacja (np. "Postac nie jest w stanie opanować tego zaklęcia"), jeśli ma wymaganą liczbę punktów lub większą, wtedy pojawia się wiadomość (np. "Postać opanowała nowe zaklęcie").
  7.   Teraz jak wyglądałoby rzucanie zaklęcia. Umówiliśmy się, że dla ułatwienia będzie to /@ <nazwa zaklęcia>. Jeśli postać ma opanowane dane zaklęcie, wtedy na chacie pojawia się localna wiadomość o treści akcji działania konkretnego zaklęcia. Dla przykładu gracz pisze /@ Lumos. Jeśli postać posiada to zaklęcie na liście zaklęć opanowanych (tym samym w spellbooku), wtedy pojawia się na chacie akcja *Na końcu różdżki rozjarzyło się źródło światła*. Jeśli jednak postać nie ma opanowanego danego zaklęcia, wtedy na chacie pojawia się akcja *Zaklęcie nie powiodło się*.
  8.  
  9. DODATKOWO
  10. 1.System pojedynków. Gracze muszą być w minimalnej od siebie odległości. Następnie jeden z nich pisze komendę (np. /pojedynek <nick>). Jeśli została zachowana minimalna odległość między postaciami, wtedy u osoby, która zostawał wyzwana do pojedynku pojawia się informacja, w której musi potwierdzić udział. (To czy gracz musi to robić, czy nie i w jakich sytuacjach, będzie wyjaśnione w poradniku). Kiedy gracz potwierdzi, że wyraża zgodę. Jako, że napastnikiem jest gracz, kóry wyzwał do pojedynku, on ma prawo jako pierwszy rzucić zaklęcie. Wtedy gracz nr. 2 może się przed zaklęciem ochronić zaklęciem tarczy. W tym momencie system pojedynku rozlicza obu graczy z ich punktów umiejętności z konkretnych dziedzin. Jeśli gracz nr 1. ma DUŻO mniejszą liczbę punktów (za to będzie odpowiadał ustanowiony próg) z dziedziny z jakiej rzucił zaklęcie, niż gracz nr. 2 z OPCM (domyślna dziedzina dla zaklęcia tarczy), wtedy pojawia się akcja, że *Zaklęcie zostało odbite, zaś tarcza wciąż jest utrzymana*. Jeśli jednak gracz nr. 1 miał niewiele mniejszą ilość punktów z danej dziedziny, niewiele większą lub równą, wtedy pojawia się akcja *Zaklęcia zostało odbite, tarcza zniknęła*. Jeśli jednak gracz nr. 1 miał DUŻO większą liczbę punktów od ilości punktów OPCM gracza nr. 2, wtedy pojawia się akcja *Zaklęcie przebiło tarczę i uderzyło przeciwnika*.
  11.   W trakcie takiego pojedynku z każdym kolejnym rzuconym zaklęciem próg punktowy, który określa odbicie zaklęcia lub przebicie tarczy powinien się zwężać; aby ostatecznie decydujące były dla wyniku pojedynku najmniejsze różnice punktowe.
  12.  
  13.  
  14.