Facebook
From MALCHO, 6 Years ago, written in Plain Text.
Embed
Download Paste or View Raw
Hits: 356
  1. MG jest to wykorzystywanie wiedzy z poza świata gry
  2.  (OOC) w grze (IC). Typowym przykładem jest
  3.  wykorzystywanie nicków nad głowami postaci podczas rozmów
  4.  - w rzeczywistości nie ma takich nicków i nie możesz w ten sposób
  5.  poznać człowieka.
  6.  Metagaming może odnosić się do tych aspektów gry, które istnieją poza światem gry, takich jak rozmowy pozbawione charakteru między graczami a gamemasterem
  7.  
  8. Obowiązuje kategoryczny zakaz uprawiania PowerGamingu - ''wymuszanie akcji roleplay na graczu,,
  9.  
  10.  
  11. Za pomocą /me możemy opisać co w danym momencie wykonuje nasza postać <--- /me
  12.  
  13. np /me Travis siada na kanapie i pije cole
  14.  
  15.  
  16. Operator /do jest używany do opisania otaczającego nas świata <--- /do
  17.  
  18. np. tak jak było to napisane na forum * Gdy John odpalił papierosa, w górę uniosły się kłęby gęstego, smolistego dymu - za nimi
  19.  podąża nieprzyjemny, siarczysty zapach taniego meksykańskiego tytoniu. *
  20.  
  21. Czat IC(In Character): Ogólne informacje o IC.
  22.  
  23. IC("In Character" tłumaczenie "W charakterze/postaci") - Czat przeznaczony do wypowiadania się postaci, którą odgrywasz. Co na nim napiszesz, odpowiada za to Twoja postać(ta wirtualna, w monitorze). Przykładowo: Jeżeli obrazisz policjanta, może on Cię aresztować, postrzelić itp. Wtedy cała odpowiedzialność leży na Twojej postaci. Pamiętaj, że na tym czacie piszesz najlepiej to, co by Twoja postać powiedziała(w zależności od charakteru). Jeżeli odgrywasz postać bojącą się, to będziesz czuć respekt do drugiej postaci(czyli innego gracza), będziesz bał się napisać coś odważnego, ze względu na stan psychiczny Twojej postaci - to wszystko zależy już od Ciebie(aktora) jaką grasz postać.
  24.  
  25. Co jest zabronione na czacie IC:
  26. Pisanie tekstów z YouTube(np. "Ale urwał!")
  27. Nadmierny SPAM jedną wiadmością;
  28. Nadmierne krzyki(np. wykrzykiwanie ofert sprzedaży/kupna)
  29.  
  30.  
  31.  
  32. Czat OOC(Out Of Character): Ogólne informacje o OOC.
  33.  
  34. OOC("Out Of Character" tłumaczenie "Poza Twoim charakterem/postacią") - Czat przeznaczony do konsultacji z drugim graczem, który nie jest związany z Twoją postacią(którą odgrywasz). Co na nim napiszesz, odpowiada Twoja osoba(czyli z tym siedzący przed komputerem) w postaci kary na Twoje konto(Admin Jail, blokada czatu OOC, blokada konta bądź ban). Przykładowo kogoś obrazisz, jest to wtedy karalne, ze względu, iż obraziłeś autora postaci(osobę siedzącą przed komputerem). Taki tekst automatycznie umieszcza się w nawiasach (( )), by odróżnić go od czatu IC.
  35.  
  36. Co jest zabronione na czacie OOC:
  37. Obrażanie innych graczy, nękanie itp.;
  38. Oferowaniu sprzedaży np. samochodu, domku w grze;
  39. Porozumiewaniu się podczas jakieś akcji np. informacje, gdzie znajduje się inny gracz itp.;
  40. Straszeniem przed napisaniem skargi/reportu;
  41. Porozumiewaniu się jako formą IC(In Character), jako ozmowa postaci;
  42.  
  43. n4g - net for game
  44.  
  45.  
  46. MG - Metagaming - jest to wykorzystywanie wiedzy z poza świata gry w grze .
  47.  
  48. Przykłady:
  49.  
  50. - Widoczność imienia oraz nazwiska nad głową postaci nie oznacza, iż znamy jej tożsamość. Aby zwracać się do kogoś po imieniu - musimy najpierw uzyskać tę informację In-Character.
  51.  
  52. - Gdy ktoś ukrywa się za przeszkodą (np. murkiem, pojazdem), a znad jego głowy wystaje nick postaci - nie oznacza to, że go widzimy. Nie należy wykorzystywać tego w żadnych sytuacjach - szczególnie, gdy dostrzeżemy, że ktoś nas podsłuchuje
  53. lub zobaczymy skradającą się policję.
  54.  
  55. - Gdy ktoś poda lokalizację jakiegoś zdarzenia za pośrednictwem kanału OOC, nie wolno udać się w to miejsce. Jest to uznawane za MetaGaming i będzie surowo karane.
  56. ==================================================================================================================================================================
  57.  
  58. PowerGaming oznacza wymuszanie akcji roleplay na graczu bez jego zgody.
  59. Wszelkie akcje mające wpływ na daną postać muszą zostać z nią skonsultowane za pomocą komend narracyjnych /me oraz /do.
  60. Wyjątkami są uprawnione organizacje, lub sytuacje, w których postać nie ma wpływu na przebieg wydarzeń (np. gdy stracił przytomność, i jest ciągnięta w stronę pojazdu).
  61. Jest to problematyczna zasada dla nowych graczy, zatem proszę zapoznać się z przykładem poniżej.
  62.  
  63. * John Doe łapie Adama za ramię, a następnie łamie mu rękę na wysokości łokcia. *
  64.  
  65. Jest to złamanie zasady PowerGamingu, ponieważ wymuszamy na kimś akcję Role Play - nie dajemy drugiemu graczowi szansy, na ustosunkowanie się do naszych zamiarów i sami decydujemy o przebiegu sytuacji.
  66.  
  67. * John Doe stara się złapać Adam'a za ramię, a następnie próbuje złamać mu rękę na wysokości łokcia. *
  68. * Reakcja? / Udało się? / Jak zareagował na to Adam? *
  69.  
  70. W taki sposób drugi gracz może w jakiś sposób zareagować na naszą akcję i stosownie na nią odpowiedzieć. Należy pamiętać, że to on zadecyduje o tym, czy akcja się powiodła.
  71.  
  72. ==================================================================================================================================================================
  73.  
  74. Za pomocą /me możemy opisać co w danym momencie wykonuje nasza postać <--- /me
  75.  
  76. np /me Travis siada na kanapie i pije cole
  77.  
  78. ==================================================================================================================================================================
  79.  
  80. Operator /do jest używany do opisania otaczającego nas świata <--- /do
  81.  
  82. np. tak jak było to napisane na forum * Gdy John odpalił papierosa, w górę uniosły się kłęby gęstego, smolistego dymu - za nimi
  83.  podąża nieprzyjemny, siarczysty zapach taniego meksykańskiego tytoniu. *
  84.  
  85. ==================================================================================================================================================================
  86.  
  87. Czat IC(In Character): Czat przeznaczony do wypowiadania się postaci, którą odgrywasz. Co na nim napiszesz, odpowiada za to Twoja postać(ta wirtualna, w monitorze).
  88. Przykładowo: Jeżeli obrazisz policjanta, może on Cię aresztować, postrzelić itp. Wtedy cała odpowiedzialność leży na Twojej postaci
  89.  
  90. Co jest zabronione na czacie IC:
  91. Pisanie tekstów z YouTube(np. "Ale urwał!")
  92. Nadmierny SPAM jedną wiadmością;
  93. Nadmierne krzyki(np. wykrzykiwanie ofert sprzedaży/kupna)
  94.  
  95. ==================================================================================================================================================================
  96.  
  97. Czat OOC(Out Of Character): Czat przeznaczony do konsultacji z drugim graczem
  98. Przykładowo kogoś obrazisz, jest to wtedy karalne, ze względu, iż obraziłeś autora postaci(osobę siedzącą przed komputerem)
  99.  
  100. Co jest zabronione na czacie OOC:
  101. Obrażanie innych graczy, nękanie itp.;
  102. Oferowaniu sprzedaży np. samochodu, domku w grze;
  103. Porozumiewaniu się podczas jakieś akcji np. informacje, gdzie znajduje się inny gracz itp.;
  104. Straszeniem przed napisaniem skargi/reportu;
  105. Porozumiewaniu się jako formą IC(In Character), jako ozmowa postaci;
  106.  
  107. ==================================================================================================================================================================
  108.  
  109. Jeżeli znajdziesz jakiegoś buga zabronione jest korzystanie z niego na swoją korzyść. Buga trzeba niezwlecznie zgłosić do administracji serwera.
  110.  
  111. ==================================================================================================================================================================
  112.  
  113. FearRP jest zasadą, która zmusza gracza do podejmowania decyzji z zachowaniem świadomości o zagrożeniu życia lub zdrowia.
  114. Wszelkie przejawy odgrywania tzw. “terminatora” będą surowo karane. Najczęściej popełnianym błędem jest atakowanie lub ucieczka, podczas gdy ktoś celuje do gracza bronią. Jest to kategorycznie zabronione.
  115.  
  116. ==================================================================================================================================================================
  117.  
  118. Brutally Wounded (brutalne pobicie) jest to stan naszej postaci, który zostaje aktywowany w momencie utraty jej zdrowia.
  119. Może on wystąpić na kilka sposobów - np. gdy się odwodnimy, zostaniemy pobici, postrzeleni, gdy spadniemy z wysokości lub dojdzie do wypadku drogowego.
  120. Należy pamiętać o okolicznościach zdarzenia i jego konsekwencjach. Jeśli zostaniemy postrzeleni w nogę, nie należy biegać pięć minut po wyjściu ze szpitala. Po opuszczeniu stanu BW obowiązuje zakaz Revenge Kill (zemsty)
  121.  
  122. ==================================================================================================================================================================
  123.  
  124. New Life Rule reguluje w jaki sposób należy zachować się po utracie przytomności (Brutally Wounded) lub po uśmierceniu postaci.
  125. W przypadku, gdy nasza postać zostanie zraniona i znajduje się w stanie BW, po odzyskaniu przytomności nie pamięta okoliczności, ani osób, które brały udział w akcji.
  126. Gdy postać zostanie permanentnie uśmiercona (Character Kill) nie można łączyć jej wspomnień, znajomości, ani układów z nowym bohaterem. Po prostu zaczynamy grę od nowa
  127.  
  128. ==================================================================================================================================================================
  129.  
  130. NonRP lub FailRP jest ogólnym określeniem powiązanym ze złamaniem zasad roleplay, lub wykorzystywaniem niedociągnięć silnika gry na swoją korzyść. Każde nielogiczne lub nierealistyczne zagranie zostanie podciągnięte pod wspomniane NRP.
  131. Przykładami takiego przewinienia może być kradzież helikoptera z lotniska, lądowanie motocyklem po 20 wyskoku lub kontynuowanie jazdy pojazdem po uderzeniu w latarnie z dużą prędkością.
  132. Nie na miejscu jest również wyciąganie nierealistycznie długiej broni lub kanistra “z kieszeni” - należy odegrać stosowną akcję (np. wyciągnięcie jej spod fotela, z bagażnika).
  133.  
  134. ==================================================================================================================================================================
  135.  
  136. Kreatywność jest bardzo ważnym elementem RP - nikt nie będzie miał nic przeciwko, jeśli odegrasz swój kij baseballowy jako pałkę teleskopową, choć wyciąganie śrutówki z kieszeni usprawiedliwiając ją jako obrzyn będzie karane.
  137.  
  138. ==================================================================================================================================================================
  139.  
  140. n4g - net for game
  141.  
  142.  
  143. MG - Metagaming - jest to wykorzystywanie wiedzy z poza świata gry w grze .
  144.  
  145. Przykłady:
  146.  
  147. - Widoczność imienia oraz nazwiska nad głową postaci nie oznacza, iż znamy jej tożsamość. Aby zwracać się do kogoś po imieniu - musimy najpierw uzyskać tę informację In-Character.
  148.  
  149. - Gdy ktoś ukrywa się za przeszkodą (np. murkiem, pojazdem), a znad jego głowy wystaje nick postaci - nie oznacza to, że go widzimy. Nie należy wykorzystywać tego w żadnych sytuacjach - szczególnie, gdy dostrzeżemy, że ktoś nas podsłuchuje
  150. lub zobaczymy skradającą się policję.
  151.  
  152. - Gdy ktoś poda lokalizację jakiegoś zdarzenia za pośrednictwem kanału OOC, nie wolno udać się w to miejsce. Jest to uznawane za MetaGaming i będzie surowo karane.
  153. ==================================================================================================================================================================
  154.  
  155. PowerGaming oznacza wymuszanie akcji roleplay na graczu bez jego zgody.
  156. Wszelkie akcje mające wpływ na daną postać muszą zostać z nią skonsultowane za pomocą komend narracyjnych /me oraz /do.
  157. Wyjątkami są uprawnione organizacje, lub sytuacje, w których postać nie ma wpływu na przebieg wydarzeń (np. gdy stracił przytomność, i jest ciągnięta w stronę pojazdu).
  158. Jest to problematyczna zasada dla nowych graczy, zatem proszę zapoznać się z przykładem poniżej.
  159.  
  160. * John Doe łapie Adama za ramię, a następnie łamie mu rękę na wysokości łokcia. *
  161.  
  162. Jest to złamanie zasady PowerGamingu, ponieważ wymuszamy na kimś akcję Role Play - nie dajemy drugiemu graczowi szansy, na ustosunkowanie się do naszych zamiarów i sami decydujemy o przebiegu sytuacji.
  163.  
  164. * John Doe stara się złapać Adam'a za ramię, a następnie próbuje złamać mu rękę na wysokości łokcia. *
  165. * Reakcja? / Udało się? / Jak zareagował na to Adam? *
  166.  
  167. W taki sposób drugi gracz może w jakiś sposób zareagować na naszą akcję i stosownie na nią odpowiedzieć. Należy pamiętać, że to on zadecyduje o tym, czy akcja się powiodła.
  168.  
  169. ==================================================================================================================================================================
  170.  
  171. Za pomocą /me możemy opisać co w danym momencie wykonuje nasza postać <--- /me
  172.  
  173. np /me Travis siada na kanapie i pije cole
  174.  
  175. ==================================================================================================================================================================
  176.  
  177. Operator /do jest używany do opisania otaczającego nas świata <--- /do
  178.  
  179. np. tak jak było to napisane na forum * Gdy John odpalił papierosa, w górę uniosły się kłęby gęstego, smolistego dymu - za nimi
  180.  podąża nieprzyjemny, siarczysty zapach taniego meksykańskiego tytoniu. *
  181.  
  182. ==================================================================================================================================================================
  183.  
  184. Czat IC(In Character): Czat przeznaczony do wypowiadania się postaci, którą odgrywasz. Co na nim napiszesz, odpowiada za to Twoja postać(ta wirtualna, w monitorze).
  185. Przykładowo: Jeżeli obrazisz policjanta, może on Cię aresztować, postrzelić itp. Wtedy cała odpowiedzialność leży na Twojej postaci
  186.  
  187. Co jest zabronione na czacie IC:
  188. Pisanie tekstów z YouTube(np. "Ale urwał!")
  189. Nadmierny SPAM jedną wiadmością;
  190. Nadmierne krzyki(np. wykrzykiwanie ofert sprzedaży/kupna)
  191.  
  192. ==================================================================================================================================================================
  193.  
  194. Czat OOC(Out Of Character): Czat przeznaczony do konsultacji z drugim graczem
  195. Przykładowo kogoś obrazisz, jest to wtedy karalne, ze względu, iż obraziłeś autora postaci(osobę siedzącą przed komputerem)
  196.  
  197. Co jest zabronione na czacie OOC:
  198. Obrażanie innych graczy, nękanie itp.;
  199. Oferowaniu sprzedaży np. samochodu, domku w grze;
  200. Porozumiewaniu się podczas jakieś akcji np. informacje, gdzie znajduje się inny gracz itp.;
  201. Straszeniem przed napisaniem skargi/reportu;
  202. Porozumiewaniu się jako formą IC(In Character), jako ozmowa postaci;
  203.  
  204. ==================================================================================================================================================================
  205.  
  206. Jeżeli znajdziesz jakiegoś buga zabronione jest korzystanie z niego na swoją korzyść. Buga trzeba niezwlecznie zgłosić do administracji serwera.
  207.  
  208. ==================================================================================================================================================================
  209.  
  210. FearRP jest zasadą, która zmusza gracza do podejmowania decyzji z zachowaniem świadomości o zagrożeniu życia lub zdrowia.
  211. Wszelkie przejawy odgrywania tzw. “terminatora” będą surowo karane. Najczęściej popełnianym błędem jest atakowanie lub ucieczka, podczas gdy ktoś celuje do gracza bronią. Jest to kategorycznie zabronione.
  212.  
  213. ==================================================================================================================================================================
  214.  
  215. Brutally Wounded (brutalne pobicie) jest to stan naszej postaci, który zostaje aktywowany w momencie utraty jej zdrowia.
  216. Może on wystąpić na kilka sposobów - np. gdy się odwodnimy, zostaniemy pobici, postrzeleni, gdy spadniemy z wysokości lub dojdzie do wypadku drogowego.
  217. Należy pamiętać o okolicznościach zdarzenia i jego konsekwencjach. Jeśli zostaniemy postrzeleni w nogę, nie należy biegać pięć minut po wyjściu ze szpitala. Po opuszczeniu stanu BW obowiązuje zakaz Revenge Kill (zemsty)
  218.  
  219. ==================================================================================================================================================================
  220.  
  221. New Life Rule reguluje w jaki sposób należy zachować się po utracie przytomności (Brutally Wounded) lub po uśmierceniu postaci.
  222. W przypadku, gdy nasza postać zostanie zraniona i znajduje się w stanie BW, po odzyskaniu przytomności nie pamięta okoliczności, ani osób, które brały udział w akcji.
  223. Gdy postać zostanie permanentnie uśmiercona (Character Kill) nie można łączyć jej wspomnień, znajomości, ani układów z nowym bohaterem. Po prostu zaczynamy grę od nowa
  224.  
  225. ==================================================================================================================================================================
  226.  
  227. NonRP lub FailRP jest ogólnym określeniem powiązanym ze złamaniem zasad roleplay, lub wykorzystywaniem niedociągnięć silnika gry na swoją korzyść. Każde nielogiczne lub nierealistyczne zagranie zostanie podciągnięte pod wspomniane NRP.
  228. Przykładami takiego przewinienia może być kradzież helikoptera z lotniska, lądowanie motocyklem po 20 wyskoku lub kontynuowanie jazdy pojazdem po uderzeniu w latarnie z dużą prędkością.
  229. Nie na miejscu jest również wyciąganie nierealistycznie długiej broni lub kanistra “z kieszeni” - należy odegrać stosowną akcję (np. wyciągnięcie jej spod fotela, z bagażnika).
  230.  
  231. ==================================================================================================================================================================
  232.  
  233. Kreatywność jest bardzo ważnym elementem RP - nikt nie będzie miał nic przeciwko, jeśli odegrasz swój kij baseballowy jako pałkę teleskopową, choć wyciąganie śrutówki z kieszeni usprawiedliwiając ją jako obrzyn będzie karane.
  234.  
  235. ==================================================================================================================================================================
  236.  
  237. n4g - net for game

Replies to GTA V rss

Title Name Language When
Re: GTA V MALCHO text 6 Years ago.