- // Program na zaliczenie laboratoriów z Programowania Obiektowego.
- // Program zawiera listy postaci mojego pomysłu, gotowych do gry RPG
- // Każda postać dziedziczy z klasy "Postac" imię, punkty życia oraz punkty many,
- // natomiast reszta statystyk zawiera się w tablicach adekwatnie nazwanych w Main.
- using System;
- using System.Collections.Generic;
- using System.Linq;
- using System.Text;
- using System.Threading.Tasks;
- namespace ZaliczeniePO1
- {
- public class Postac
- {
- public Postac(string imie, int hp, int mana)
- {
- this.imie = imie;
- this.hp = hp;
- this.mana = mana;
- }
- public string imie;
- public int hp;
- public int mana;
- }
- public class Wojownik : Postac
- {
- public Wojownik(string imie, int hp, int mana) : base (imie, hp, mana)
- {
- }
- }
- public class Mag : Postac
- {
- public Mag(string imie, int hp, int mana) : base (imie, hp, mana)
- {
- }
- }
- public class Zwiadowca : Postac
- {
- public Zwiadowca(string imie, int hp, int mana) : base (imie, hp, mana)
- {
- }
- }
- public class Paladyn : Postac
- {
- public Paladyn(string imie, int hp, int mana) : base (imie, hp, mana)
- {
- }
- }
- public class Barbarzynca : Postac
- {
- public Barbarzynca(string imie, int hp, int mana) : base (imie, hp, mana)
- {
- }
- }
- public class Uzdrowiciel : Postac
- {
- public Uzdrowiciel(string imie, int hp, int mana) : base (imie, hp, mana)
- {
- }
- }
- public class Program
- {
- static void Main(string[] args)
- {
- string opcja = "a";
- int[] sila = {40, 10, 15, 35, 70, 5};
- int[] inteligencja = {10, 50, 20, 40, 10, 60};
- int[] charyzma = {15, 20, 15, 30, 5, 30};
- int[] zrecznosc = {15, 10, 45, 20, 30, 15};
- Wojownik p1 = new Wojownik("Wojownik", 2500, 20);
- Mag p2 = new Mag("Mag", 1800, 80);
- Zwiadowca p3 = new Zwiadowca("Zwiadowca", 2000, 30);
- Paladyn p4 = new Paladyn("Paladyn", 2500, 100);
- Barbarzynca p5 = new Barbarzynca("Barbarzyńca", 2000, 0);
- Uzdrowiciel p6 = new Uzdrowiciel("Uzdrowiciel", 1500, 120);
- while (opcja != "q" && opcja != "Q")
- {
- System.Console.ForegroundColor = ConsoleColor.Red;
- Console.WriteLine("** * * * * * * * ** * * * * * * * ** * * * * * * *");
- Console.WriteLine("** * ** * ** *");
- Console.WriteLine("** * ** * ** *");
- Console.WriteLine("** * ** * ** ");
- Console.WriteLine("** * * * * * * * ** * ** ");
- Console.WriteLine("** ** ** * * * * * * * ** * * * *");
- Console.WriteLine("** ** ** ** *");
- Console.WriteLine("** ** ** ** *");
- Console.WriteLine("** ** ** ** *");
- Console.WriteLine("** ** ** ** *");
- Console.WriteLine("** ** ** ** * * * * * * *\n\n\n");
- System.Console.ResetColor();
- System.Console.ForegroundColor = ConsoleColor.Green;
- System.Console.WriteLine("Witaj w podglądzie statystyk postaci mojego pomysłu z gry RPG!");
- System.Console.WriteLine("Do wyboru masz 6 klasy postaci widocznych poniżej.");
- System.Console.WriteLine("Wybierz postać, aby sprawdzić jej dokładne statyskyki:\n");
- System.Console.ResetColor();
- System.Console.ForegroundColor = ConsoleColor.DarkYellow;
- System.Console.WriteLine("1. Wojownik");
- System.Console.WriteLine("2. Mag");
- System.Console.WriteLine("3. Zwiadowca");
- System.Console.WriteLine("4. Paladyn");
- System.Console.WriteLine("5. Barbarzyńca");
- System.Console.WriteLine("6. Uzdrowiciel\n");
- System.Console.ResetColor();
- System.Console.ForegroundColor = ConsoleColor.Red;
- System.Console.WriteLine("Q. Zakończ program");
- System.Console.ResetColor();
- opcja = System.Console.ReadLine();
- switch (opcja)
- {
- case "1":
- System.Console.Clear();
- System.Console.ForegroundColor = ConsoleColor.DarkYellow;
- System.Console.WriteLine("STATYSTYKI POSTACI: " + p1.imie + "\nPunkty życia: " + p1.hp + "\nPunkty many: " + p1.mana);
- System.Console.WriteLine("Siła: " + sila[0]);
- System.Console.WriteLine("Inteligencja: " + inteligencja[0]);
- System.Console.WriteLine("Charyzma: " + charyzma[0]);
- System.Console.WriteLine("Zręczność: " + zrecznosc[0] + "\n");
- System.Console.ResetColor();
- System.Console.ForegroundColor = ConsoleColor.Red;
- System.Console.WriteLine("Naciśnij ENTER, by powrócić do ekranu menu.");
- System.Console.ReadLine();
- System.Console.ResetColor();
- System.Console.Clear();
- break;
- case "2":
- System.Console.Clear();
- System.Console.ForegroundColor = ConsoleColor.DarkYellow;
- System.Console.WriteLine("STATYSTYKI POSTACI: " + p2.imie + "\nPunkty życia: " + p2.hp + "\nPunkty many: " + p2.mana);
- System.Console.WriteLine("Siła: " + sila[1]);
- System.Console.WriteLine("Inteligencja: " + inteligencja[1]);
- System.Console.WriteLine("Charyzma: " + charyzma[1]);
- System.Console.WriteLine("Zręczność: " + zrecznosc[1] + "\n");
- System.Console.ResetColor();
- System.Console.ForegroundColor = ConsoleColor.Red;
- System.Console.WriteLine("Naciśnij ENTER, by powrócić do ekranu menu.");
- System.Console.ResetColor();
- System.Console.ReadLine();
- System.Console.Clear();
- break;
- case "3":
- System.Console.Clear();
- System.Console.ForegroundColor = ConsoleColor.DarkYellow;
- System.Console.WriteLine("STATYSTYKI POSTACI: " + p3.imie + "\nPunkty życia: " + p3.hp + "\nPunkty many: " + p3.mana);
- System.Console.WriteLine("Siła: " + sila[2]);
- System.Console.WriteLine("Inteligencja: " + inteligencja[2]);
- System.Console.WriteLine("Charyzma: " + charyzma[2]);
- System.Console.WriteLine("Zręczność: " + zrecznosc[2] + "\n");
- System.Console.ResetColor();
- System.Console.ForegroundColor = ConsoleColor.Red;
- System.Console.WriteLine("Naciśnij ENTER, by powrócić do ekranu menu.");
- System.Console.ResetColor();
- System.Console.ReadLine();
- System.Console.Clear();
- break;
- case "4":
- System.Console.Clear();
- System.Console.ForegroundColor = ConsoleColor.DarkYellow;
- System.Console.WriteLine("STATYSTYKI POSTACI: " + p4.imie + "\nPunkty życia: " + p4.hp + "\nPunkty many: " + p4.mana);
- System.Console.WriteLine("Siła: " + sila[3]);
- System.Console.WriteLine("Inteligencja: " + inteligencja[3]);
- System.Console.WriteLine("Charyzma: " + charyzma[3]);
- System.Console.WriteLine("Zręczność: " + zrecznosc[3] + "\n");
- System.Console.ResetColor();
- System.Console.ForegroundColor = ConsoleColor.Red;
- System.Console.WriteLine("Naciśnij ENTER, by powrócić do ekranu menu.");
- System.Console.ResetColor();
- System.Console.ReadLine();
- System.Console.Clear();
- break;
- case "5":
- System.Console.Clear();
- System.Console.ForegroundColor = ConsoleColor.DarkYellow;
- System.Console.WriteLine("STATYSTYKI POSTACI: " + p5.imie + "\nPunkty życia: " + p5.hp + "\nPunkty many: " + p5.mana);
- System.Console.WriteLine("Siła: " + sila[4]);
- System.Console.WriteLine("Inteligencja: " + inteligencja[4]);
- System.Console.WriteLine("Charyzma: " + charyzma[4]);
- System.Console.WriteLine("Zręczność: " + zrecznosc[4] + "\n");
- System.Console.ResetColor();
- System.Console.ForegroundColor = ConsoleColor.Red;
- System.Console.WriteLine("Naciśnij ENTER, by powrócić do ekranu menu.");
- System.Console.ResetColor();
- System.Console.ReadLine();
- System.Console.Clear();
- break;
- case "6":
- System.Console.Clear();
- System.Console.ForegroundColor = ConsoleColor.DarkYellow;
- System.Console.WriteLine("STATYSTYKI POSTACI: " + p6.imie + "\nPunkty życia: " + p6.hp + "\nPunkty many: " + p6.mana);
- System.Console.WriteLine("Siła: " + sila[5]);
- System.Console.WriteLine("Inteligencja: " + inteligencja[5]);
- System.Console.WriteLine("Charyzma: " + charyzma[5]);
- System.Console.WriteLine("Zręczność: " + zrecznosc[5] + "\n");
- System.Console.ResetColor();
- System.Console.ForegroundColor = ConsoleColor.Red;
- System.Console.WriteLine("Naciśnij ENTER, by powrócić do ekranu menu.");
- System.Console.ResetColor();
- System.Console.ReadLine();
- System.Console.Clear();
- break;
- default:
- System.Console.Clear();
- System.Console.ForegroundColor = ConsoleColor.Red;
- System.Console.WriteLine("Wybrałeś zły przycisk, spróbuj jeszcze raz!\n");
- System.Console.ResetColor();
- break;
- }
- }
- }
- }
- }