Facebook
From Hot Owl, 3 Years ago, written in Java.
This paste is a reply to Untitled from Mature Ibis - go back
Embed
Viewing differences between Untitled and Re: Untitled
void setup(){
size(800,600);
int granica_trawa_niebo_y=400;
/*Rysowanie łąki*/
fill(0,160,0);
stroke(0,128,0);
rect(0,400,800,200);
/*Rysowanie tła - nieba*/
fill(96,126,249);
stroke(0,128,0);
rect(0,0,800,400);
int pocz_domku_x = 80;
int szer_cegly = 40;
int wys_cegly = 20;
int ile_cegiel_x = 7;
int ile_cegiel_y = 5;int gorna_krawedz_domu_y = granica_trawa_niebo_y-wys_cegly*ile_cegiel_y;
int koniec_domku_x = pocz_domku_x+ile_cegiel_x*szer_cegly;
int szerokosc_domku = koniec_domku_x-pocz_domku_x;
/*Rysowanie chmury*/
chmurka(100,100,60,30);
chmurka(220,70,60,30);
chmurka(300,140,60,30);
chmurka(500,120,60,30);
chmurka(600,100,60,30);
/*Rysowanie drzew*/
drzewo(200,granica_trawa_niebo_y);
drzewo(100,granica_trawa_niebo_y);
drzewo(250,granica_trawa_niebo_y);
drzewo(360,granica_trawa_niebo_y);
drzewo(500,granica_trawa_niebo_y);
drzewo(650,granica_trawa_niebo_y);
/*Rysowanie domku z oknami i drzwiami*/
domek(ile_cegiel_y, ile_cegiel_x, pocz_domku_x, szer_cegly, wys_cegly,
granica_trawa_niebo_y);
/*Rysowanie klamki*/
strokeWeight(4);
stroke(255,255,255);
line(koniec_domku_x-3.1*szer_cegly,granica_trawa_niebo_y-
1.5*wys_cegly,koniec_domku_x-3.3*szer_cegly,granica_trawa_niebo_y-1.5*wys_cegly);
/*Rysowanie daszku*/
fill(163,0,0);
strokeWeight(0);
triangle(pocz_domku_x-
30,gorna_krawedz_domu_y,koniec_domku_x+30,gorna_krawedz_domu_y,pocz_domku_x+szerokosc_domku/2,gorna_krawedz_domu_y-100);
}
/*Funkcje do rysowania poszczególnych obiektów*/
/*Rysowanie domku z oknami*/
void domek(int ile_cegiel_y, int ile_cegiel_x, int pocz_domku_x, int szer_cegly,int wys_cegly,
int granica_trawa_niebo_y){
strokeWeight(3);
for(int j=0; j for(int i=0; i if(i == 3 && j <3){
fill(0,0,0);
stroke(0,0,0);
}else if((i == 1 && j>0 && j<4) || (i == 5 && j>0 && j<4)){
fill(0,204,255);stroke(0,0,0);
}else{
fill(209,76,23);
stroke(134,49,14);
}
rect(pocz_domku_x+szer_cegly*i,granica_trawa_niebo_y-
wys_cegly*(j+1),szer_cegly,wys_cegly);
}
}
}
/* funkcja chmura*/
void chmurka(int srodek_pierwszej_chmury_x, int srodek_pierwszej_chmury_y, int
szerokosc_chmury, int wysokosc_chmury){
stroke(255,255,255);
for(int j=0; j<3; j++){
if(j!=1){
for(int i=0; i<2; i++){
fill(255,255,255);
ellipse(srodek_pierwszej_chmury_x+i*szerokosc_chmury/1.5,srodek_pierwszej_chmury_y-
wysokosc_chmury*0.7*j,szerokosc_chmury,wysokosc_chmury);
}
}else{
for(int i=0; i<3; i++){
fill(255,255,255);
ellipse(srodek_pierwszej_chmury_x-
szerokosc_chmury/3+i*szerokosc_chmury/1.5,srodek_pierwszej_chmury_y-
wysokosc_chmury*0.7*j,szerokosc_chmury,wysokosc_chmury);
}
}
}
}
void drzewo(int pien_poczatek_x, int pien_poczatek_y){
int wys_pienia = 100;
int szer_pienia = 30;
/*Pień*/
fill(133,94,66);
stroke(85,60,42);
rect(pien_poczatek_x,pien_poczatek_y-wys_pienia,szer_pienia,wys_pienia);
/*trójkąty będące liściami*/
fill(0,66,26);
strokeWeight(0);
for(int i = 0; i<3 ; i++){
triangle(pien_poczatek_x-40,pien_poczatek_y-wys_pienia-
i*50,pien_poczatek_x+szer_pienia+40,pien_poczatek_y-wys_pienia-
i*50,pien_poczatek_x+szer_pienia/2,pien_poczatek_y-wys_pienia-100-i*50);
}}