- // Napisz funkcję, która otrzymuje dwa argumenty : nieujemną liczbę całkowitą n oraz nelementową
- // tablicę tab elementów typu int i wykonuje po sobie następujące operacje :
- // a) nadaje wartość zero wszystkim elementom tablicy tab,
- // b) zapisuje do kolejnych elementów tablicy wartości równe ich indeksom(do komórki
- // o indeksie i funkcja ma zapisywać wartość i),
- // c) podwaja wartość wszystkich elementów w tablicy tab,
- // d) do wszystkich komórek tablicy tab wstawia przeciwieństwo ich pierwotnych wartości.
- //#include <iostream>
- //using namespace std;
- //
- //void funkcja(unsigned int n, int * tab)
- //{
- // for (int i = 0; i < n; ++i)
- // {
- // tab[i] = 0;
- // }
- // for (int i = 0; i < n; ++i)
- // {
- // tab[i] = i;
- // }
- // for (int i = 0; i < n; ++i)
- // {
- // tab[i] = 2 * tab[i];
- // }
- // for (int i = 0; i < n; ++i)
- // {
- // tab[i] = -tab[i];
- // }
- //}
- //
- //int main(int argc, char *argv[])
- //{
- // int n;
- // cin >> n;
- // int * tab = new int[n];
- // funkcja(n, tab);
- // cout << tab[n-1];
- // system("pause");
- // return 0;
- //}
- // Napisz funkcję, która otrzymuje dwa argumenty: dodatnią liczbę całkowitą n oraz nelementową
- // tablicę tab o elementach typu int i zwraca jako wartość :
- // a) średnią arytmetyczną elementów tablicy tab.
- // b) sumę elementów tablicy tab,
- // c) sumę kwadratów elementów tablicy tab.
- //
- //#include <iostream>
- //using namespace std;
- //
- //double funkcja1(int n, int * tab)
- //{
- // int suma = 0;
- // for (int i = 0; i < n; ++i)
- // {
- // suma += tab[i];
- // }
- // return (suma / n);
- //}
- //int funkcja2(int n, int * tab)
- //{
- // int suma = 0;
- // for (int i = 0; i < n; ++i)
- // {
- // suma += tab[i];
- // }
- // return suma;
- //}
- //int funkcja3(int n, int * tab)
- //{
- // int suma = 0;
- // for (int i = 0; i < n; ++i)
- // {
- // suma += tab[i]*tab[i];
- // }
- // return suma;
- //}
- //
- //int main(int argc, char * argv[])
- //{
- // int n;
- // cin >> n;
- // int * tab = new int[n];
- // for (int i = 0; i < n; ++i) tab[i] = i;
- //
- // cout << funkcja1(n, tab) << endl;
- // cout << funkcja2(n, tab) << endl;
- // cout << funkcja3(n, tab) << endl;
- // system("pause");
- // return 0;
- //}
- // Napisz program, który odwraca losową wypełnioną tablicę, tab[m][m]
- //#include <iostream>
- //#include <ctime>
- //using namespace std;
- //
- //int main()
- //{
- // // stworzyć tablicę mm
- // int m = 0;
- // cin >> m;
- // int ** tab = new int*[m];
- // for (int i = 0; i < m; i++) tab[i] = new int[m];
- //
- // // wypełnić losowo tablicę
- // srand(time(NULL));
- //
- // for (int i = 0; i < m; i++)
- // {
- // for (int j = 0; j < m; j++)
- // {
- // tab[i][j] = rand() % 100;
- // }
- // }
- //
- // // odwrócić tablicę
- // int temp;
- // for (int i = 0; i < m; i++)
- // {
- // for (int j = 0; j < m; j++)
- // {
- // temp = tab[i][j];
- // tab[i][j] = tab[j][i];
- // tab[j][i] = temp;
- // // cout << tab[i][j] << " ";
- // }
- // // cout << endl;
- // }
- // // system("pause");
- //
- // return 0;
- //}
- // 4. Napisz funkcję, która otrzymuje dwa argumenty : dodatnią liczbę całkowitą n oraz nelementową
- // tablicę tab o elementach typu double a następnie tworzy kopię tablicy tab
- // i zwraca jako wartość wskaźnik do nowo utworzonej kopii.
- // 5. Napisz program, który przechowuje w tablicy figury złożone z gwiazdek(kwadrat,
- // prostokąt, trójkąt)
- // 6. Napisz funkcję, która otrzymuje dwa argumenty : dodatnią liczbę całkowitą n oraz nelementową
- // tablicę tab o elementach typu int i :
- // a) zwraca największą wartość przechowywaną w tablicy tab,
- // b) zwraca najmniejszą wartość przechowywaną w tablicy tab,
- // c) zwraca indeks elementu tablicy tab o największej wartości,
- // d) zwraca indeks elementu tablicy tab o najmniejszej wartości,
- // Napisz funkcję otrzymującą jako argumenty referencje do dwóch zmiennych typu int, która
- // zamienia ze sobą wartości zmiennych, do których referencje dostaliśmy w argumentach.
- //2) Napisz funkcję otrzymującą jako argumenty wskaźniki do dwóch zmiennych typu int, która
- //zamienia ze sobą wartości wskazywanych zmiennych tylko wtedy, gdy wskazywana przez
- //drugi argument zmienna jest mniejsza od zmiennej wskazywanej przez pierwszy argument.
- //3) Napisz funkcję, która dostaje jako argument dodatnią liczbę całkowitą n, rezerwuje w
- //pamięci blok n zmiennych typu int i zwraca jako wartośd wskaźnik do początku
- //zarezerwowanego bloku pamięci(tworzenie dynamicznej tablicy 1D).Przeładuj utworzoną
- //funkcję tak aby alokowała ona pamięd dla tablicy 2D.
- //4) Napisz funkcję, która przyjmuje dwa argumenty :
- //— wskaźnik na funkcję o jednym argumencie typu int N zwracającą wartośd typu double
- //— wartośd typu int,
- //Funkcja ma zwracad wartośd funkcji otrzymanej w pierwszym argumencie dla liczby
- //całkowitej podanej w drugim argumencie.
- //Wywołaj utworzoną funkcję przekazując jako argument wskaźnik na funkcję zwracającą
- //(2.45^N),
- //5) Napisz funkcję, która otrzymuje trzy argumenty : dodatnią liczbę całkowitą n oraz dwie tablice
- //n - elementowe o elementach typu int przechowujące współrzędne wektorów i zwraca jako
- //wartośd wskaźnik do pierwszego elementu nowo utworzonej tablicy przechowującej sumę
- //wektorów w otrzymanych w argumentach.
- //6) Napisz funkcję, która otrzymuje trzy argumenty : dodatnią liczbę całkowitą n, n elementową
- //tablicę tab o elementach typu int, liczbę całkowitą wybor i w zależności od zmiennej wybor :
- //a) odwraca kolejnośd elementów tablicy tab.
- //b) przesuwa o jeden w lewo wszystkie elementy tablicy(tak, żeby wartośd elementu o
- //indeksie n − 1 znalazła się w elemencie o indeksie n−2, wartośd elementu o indeksie n−2
- //znalazła się w elemencie o indeksie n − 3, zaś wartośd elementu o indeksie 0 w elemencie o
- //indeksie n − 1),
- //c) przesuwa o jeden w prawo wszystkie elementy tablicy(tak, żeby wartośd elementu o
- //indeksie 0 znalazła się w elemencie o indeksie 1, wartośd elementu o indeksie 1 znalazła się w
- //elemencie o indeksie 2, zaś wartośd elementu o indeksie n − 1 w elemencie o indeksie 0),
- //1. Zdefiniuj strukturę trójkąt przechowującą długości boków trójkąta.
- // Napisz funkcję, która otrzymuje jako argument zmienną typu struct trójkąt, i
- //zwraca jako wartość obwód trójkąta przekazanego w argumencie.
- // Napisz funkcję, która otrzymuję jago argument wskaźnik typu struct trójkąt i
- //zwraca jako wartość pole trójkąta.
- //2. Stwórz strukturę okrąg składającą się z trzech liczb rzeczywistych x, y oraz r oraz
- //jednej funkcji „wprowadź”(funkcja dostaje jako argumenty trzy wartości i wpisuje je
- //do zmiennych x, y oraz r).Napisz globalną funkcję, która jako argumenty przyjmuje
- //dwa okręgi i zwraca prawdę jeśli okręgi są styczne zewnętrznie.
- //Wzór na długość odcinka :
- //3. Napisz funkcję, która otrzymuje jako argumenty tablice tab1 i tab2 o argumentach
- //typu struct punkt zdefiniowanego w rozwiązaniu zadania 1 oraz ich rozmiar, i
- //przepisuje zwartość tablicy tab1 do tablicy tab2.
- //4. Stwórz strukturę punkt reprezentującą punkt w n wymiarowej przestrzeni(struktura
- //powinna zawierać dwa elementy : rozmiar przestrzeni oraz tablicę współrzędnych).
- //Napisz funkcję składowe : Funkcja umożliwiająca wprowadzenie współrzędnych z
- //klawiatury, funkcja wypisująca współrzędne na ekranie, funkcję wykonującą symetrię
- //środkową względem zadanego punktu.
- //5. Zdefiniuj strukturę los.Struktura powinna zawierać tablicę 1D oraz funkcję losuj
- //(funkcja alokuje losową wielkość tablicy maksymalnie 100000 i wypełnia ją
- //losowymi elementami).Ponadto struktura powinna zawierać funkcję wypisz
- //(wypisującą losową ilość, losowych wybranych elementów).
- //int main(int argc, char* argv[]){}
- //1. Napisz program witam, który przyjmuje jako argumenty funkcji main twoje imię,
- //nazwisko, kierunek oraz rok.Program powinien wyświetlić pobrane informację w
- //formacie :
- //Witam :
- /// Imię : / …..
- /// Nazwisko : / ….
- /// Kierunek : / ….
- /// Rok : / ….
- //2. Napisz program, który liczy średnią arytmetyczną N liczb z przedziału <a : b>, rozmiar
- //N jak i zmienne a, b powinny zostać przesłanie jako argumenty funkcji main.
- //Tablice wielowymiarowe :
- //3. Napisz funkcję, która dostaje jako argumenty : kwadratową tablicę 2D tab o
- //elementach typu int, jej wymiar N, oraz zmienna M.Funkcja tworzy nową tablicę
- //typu double do której wpisuje wartości z tablicy tab, w taki sposób, że wiersze o
- //numerze mniejszym od M przepisywane są normalnie, a w pozostałe elementy
- //wpisane są wartości równe tab[i][j] / 2. Tak utworzoną tablicę funkcja zwraca za
- //pomocą wskaźnika.
- //4. Napisz program kółko i krzyżyk(dla dwóch graczy).Program powinien zawierać
- //funkcję do:
- // Wykonywania ruchu
- // Sprawdzenia wygranej
- // Czyszczenia planszy
- // Wyświetlania planszy np. :
- //_ | _ | _ _ | X | _
- //_ | _ | _ _ | _ | X
- //_ | _ | _ O | O | _
- //Plansza przechowywana jest w tablicy charów[3][3].Ruchy gracza 1 powinny zostać
- //pokazywane za pomocą X, natomiast gracza 2 za pomocą O