Facebook
From ss, 9 Years ago, written in Plain Text.
Embed
Download Paste or View Raw
Hits: 1428
  1. // Napisz funkcję, która otrzymuje dwa argumenty : nieujemną liczbę całkowitą n oraz nelementową
  2. // tablicę tab elementów typu int i wykonuje po sobie następujące operacje :
  3. // a) nadaje wartość zero wszystkim elementom tablicy tab,
  4. // b) zapisuje do kolejnych elementów tablicy wartości równe ich indeksom(do komórki
  5. // o indeksie i funkcja ma zapisywać wartość i),
  6. // c) podwaja wartość wszystkich elementów w tablicy tab,
  7. // d) do wszystkich komórek tablicy tab wstawia przeciwieństwo ich pierwotnych wartości.
  8.  
  9. //#include <iostream>
  10. //using namespace std;
  11. //
  12. //void funkcja(unsigned int n, int * tab)
  13. //{
  14. //      for (int i = 0; i < n; ++i)
  15. //      {
  16. //              tab[i] = 0;
  17. //      }
  18. //      for (int i = 0; i < n; ++i)
  19. //      {
  20. //              tab[i] = i;
  21. //      }
  22. //      for (int i = 0; i < n; ++i)
  23. //      {
  24. //              tab[i] = 2 * tab[i];
  25. //      }
  26. //      for (int i = 0; i < n; ++i)
  27. //      {
  28. //              tab[i] = -tab[i];
  29. //      }
  30. //}
  31. //
  32. //int main(int argc, char *argv[])
  33. //{
  34. //      int n;
  35. //      cin >> n;
  36. //      int * tab = new int[n];
  37. //      funkcja(n, tab);
  38. //      cout << tab[n-1];
  39. //      system("pause");
  40. //      return 0;
  41. //}
  42.  
  43. // Napisz funkcję, która otrzymuje dwa argumenty: dodatnią liczbę całkowitą n oraz nelementową
  44. // tablicę tab o elementach typu int i zwraca jako wartość :
  45. // a) średnią arytmetyczną elementów tablicy tab.
  46. // b) sumę elementów tablicy tab,
  47. // c) sumę kwadratów elementów tablicy tab.
  48. //
  49.  
  50. //#include <iostream>
  51. //using namespace std;
  52. //
  53. //double funkcja1(int n, int * tab)
  54. //{
  55. //      int suma = 0;
  56. //      for (int i = 0; i < n; ++i)
  57. //      {
  58. //              suma += tab[i];
  59. //      }
  60. //      return (suma / n);
  61. //}
  62. //int funkcja2(int n, int * tab)
  63. //{
  64. //      int suma = 0;
  65. //      for (int i = 0; i < n; ++i)
  66. //      {
  67. //              suma += tab[i];
  68. //      }
  69. //      return suma;
  70. //}
  71. //int funkcja3(int n, int * tab)
  72. //{
  73. //      int suma = 0;
  74. //      for (int i = 0; i < n; ++i)
  75. //      {
  76. //              suma += tab[i]*tab[i];
  77. //      }
  78. //      return suma;
  79. //}
  80. //
  81. //int main(int argc, char * argv[])
  82. //{
  83. //      int n;
  84. //      cin >> n;
  85. //      int * tab = new int[n];
  86. //      for (int i = 0; i < n; ++i) tab[i] = i;
  87. //
  88. //      cout << funkcja1(n, tab) << endl;
  89. //      cout << funkcja2(n, tab) << endl;
  90. //      cout << funkcja3(n, tab) << endl;
  91. //      system("pause");
  92. //      return 0;
  93. //}
  94.  
  95. // Napisz program, który odwraca losową wypełnioną tablicę, tab[m][m]
  96.  
  97. //#include <iostream>
  98. //#include <ctime>
  99. //using namespace std;
  100. //
  101. //int main()
  102. //{
  103. //      // stworzyć tablicę mm
  104. //      int m = 0;
  105. //      cin >> m;
  106. //      int ** tab = new int*[m];
  107. //      for (int i = 0; i < m; i++) tab[i] = new int[m];
  108. //
  109. //      // wypełnić losowo tablicę
  110. //      srand(time(NULL));
  111. //
  112. //      for (int i = 0; i < m; i++)
  113. //      {
  114. //              for (int j = 0; j < m; j++)
  115. //              {
  116. //                      tab[i][j] = rand() % 100;
  117. //              }
  118. //      }
  119. //
  120. //      // odwrócić tablicę
  121. //      int temp;
  122. //      for (int i = 0; i < m; i++)
  123. //      {
  124. //              for (int j = 0; j < m; j++)
  125. //              {
  126. //                      temp = tab[i][j];
  127. //                      tab[i][j] = tab[j][i];
  128. //                      tab[j][i] = temp;
  129. //                      // cout << tab[i][j] << " ";
  130. //              }
  131. //              // cout << endl;
  132. //      }
  133. //      // system("pause");
  134. //
  135. //      return 0;
  136. //}
  137.  
  138. // 4. Napisz funkcję, która otrzymuje dwa argumenty : dodatnią liczbę całkowitą n oraz nelementową
  139. // tablicę tab o elementach typu double a następnie tworzy kopię tablicy tab
  140. // i zwraca jako wartość wskaźnik do nowo utworzonej kopii.
  141.  
  142. // 5. Napisz program, który przechowuje w tablicy figury złożone z gwiazdek(kwadrat,
  143. // prostokąt, trójkąt)
  144.  
  145. // 6. Napisz funkcję, która otrzymuje dwa argumenty : dodatnią liczbę całkowitą n oraz nelementową
  146. // tablicę tab o elementach typu int i :
  147. // a) zwraca największą wartość przechowywaną w tablicy tab,
  148. // b) zwraca najmniejszą wartość przechowywaną w tablicy tab,
  149. // c) zwraca indeks elementu tablicy tab o największej wartości,
  150. // d) zwraca indeks elementu tablicy tab o najmniejszej wartości,
  151.  
  152. // Napisz funkcję otrzymującą jako argumenty referencje do dwóch zmiennych typu int, która
  153. // zamienia ze sobą wartości zmiennych, do których referencje dostaliśmy w argumentach.
  154.  
  155. //2) Napisz funkcję otrzymującą jako argumenty wskaźniki do dwóch zmiennych typu int, która
  156. //zamienia ze sobą wartości wskazywanych zmiennych tylko wtedy, gdy wskazywana przez
  157. //drugi argument zmienna jest mniejsza od zmiennej wskazywanej przez pierwszy argument.
  158.  
  159. //3) Napisz funkcję, która dostaje jako argument dodatnią liczbę całkowitą n, rezerwuje w
  160. //pamięci blok n zmiennych typu int i zwraca jako wartośd wskaźnik do początku
  161. //zarezerwowanego bloku pamięci(tworzenie dynamicznej tablicy 1D).Przeładuj utworzoną
  162. //funkcję tak aby alokowała ona pamięd dla tablicy 2D.
  163.  
  164. //4) Napisz funkcję, która przyjmuje dwa argumenty :
  165. //— wskaźnik na funkcję o jednym argumencie typu int N zwracającą wartośd typu double
  166. //— wartośd typu int,
  167. //Funkcja ma zwracad wartośd funkcji otrzymanej w pierwszym argumencie dla liczby
  168. //całkowitej podanej w drugim argumencie.
  169. //Wywołaj utworzoną funkcję przekazując jako argument wskaźnik na funkcję zwracającą
  170. //(2.45^N),
  171.  
  172. //5) Napisz funkcję, która otrzymuje trzy argumenty : dodatnią liczbę całkowitą n oraz dwie tablice
  173. //n - elementowe o elementach typu int przechowujące współrzędne wektorów i zwraca jako
  174. //wartośd wskaźnik do pierwszego elementu nowo utworzonej tablicy przechowującej sumę
  175. //wektorów w otrzymanych w argumentach.
  176.  
  177. //6) Napisz funkcję, która otrzymuje trzy argumenty : dodatnią liczbę całkowitą n, n elementową
  178. //tablicę tab o elementach typu int, liczbę całkowitą wybor i w zależności od zmiennej wybor :
  179. //a) odwraca kolejnośd elementów tablicy tab.
  180. //b) przesuwa o jeden w lewo wszystkie elementy tablicy(tak, żeby wartośd elementu o
  181. //indeksie n − 1 znalazła się w elemencie o indeksie n−2, wartośd elementu o indeksie n−2
  182. //znalazła się w elemencie o indeksie n − 3, zaś wartośd elementu o indeksie 0 w elemencie o
  183. //indeksie n − 1),
  184. //c) przesuwa o jeden w prawo wszystkie elementy tablicy(tak, żeby wartośd elementu o
  185. //indeksie 0 znalazła się w elemencie o indeksie 1, wartośd elementu o indeksie 1 znalazła się w
  186. //elemencie o indeksie 2, zaś wartośd elementu o indeksie n − 1 w elemencie o indeksie 0),
  187.  
  188. //1. Zdefiniuj strukturę trójkąt przechowującą długości boków trójkąta.
  189. // Napisz funkcję, która otrzymuje jako argument zmienną typu struct trójkąt, i
  190. //zwraca jako wartość obwód trójkąta przekazanego w argumencie.
  191. // Napisz funkcję, która otrzymuję jago argument wskaźnik typu struct trójkąt i
  192. //zwraca jako wartość pole trójkąta.
  193.  
  194. //2. Stwórz strukturę okrąg składającą się z trzech liczb rzeczywistych x, y oraz r oraz
  195. //jednej funkcji „wprowadź”(funkcja dostaje jako argumenty trzy wartości i wpisuje je
  196. //do zmiennych x, y oraz r).Napisz globalną funkcję, która jako argumenty przyjmuje
  197. //dwa okręgi i zwraca prawdę jeśli okręgi są styczne zewnętrznie.
  198. //Wzór na długość odcinka :
  199.  
  200. //3. Napisz funkcję, która otrzymuje jako argumenty tablice tab1 i tab2 o argumentach
  201. //typu struct punkt zdefiniowanego w rozwiązaniu zadania 1 oraz ich rozmiar, i
  202. //przepisuje zwartość tablicy tab1 do tablicy tab2.
  203.  
  204. //4. Stwórz strukturę punkt reprezentującą punkt w n wymiarowej przestrzeni(struktura
  205. //powinna zawierać dwa elementy : rozmiar przestrzeni oraz tablicę współrzędnych).
  206. //Napisz funkcję składowe : Funkcja umożliwiająca wprowadzenie współrzędnych z
  207. //klawiatury, funkcja wypisująca współrzędne na ekranie, funkcję wykonującą symetrię
  208. //środkową względem zadanego punktu.
  209.  
  210. //5. Zdefiniuj strukturę los.Struktura powinna zawierać tablicę 1D oraz funkcję losuj
  211. //(funkcja alokuje losową wielkość tablicy maksymalnie 100000 i wypełnia ją
  212. //losowymi elementami).Ponadto struktura powinna zawierać funkcję wypisz
  213. //(wypisującą losową ilość, losowych wybranych elementów).
  214.  
  215.  
  216. //int main(int argc, char* argv[]){}
  217. //1. Napisz program witam, który przyjmuje jako argumenty funkcji main twoje imię,
  218. //nazwisko, kierunek oraz rok.Program powinien wyświetlić pobrane informację w
  219. //formacie :
  220. //Witam :
  221. /// Imię : / …..
  222. /// Nazwisko : / ….
  223. /// Kierunek : / ….
  224. /// Rok : / ….
  225.  
  226. //2. Napisz program, który liczy średnią arytmetyczną N liczb z przedziału <a : b>, rozmiar
  227. //N jak i zmienne a, b powinny zostać przesłanie jako argumenty funkcji main.
  228. //Tablice wielowymiarowe :
  229.  
  230. //3. Napisz funkcję, która dostaje jako argumenty : kwadratową tablicę 2D tab o
  231. //elementach typu int, jej wymiar N, oraz zmienna M.Funkcja tworzy nową tablicę
  232. //typu double do której wpisuje wartości z tablicy tab, w taki sposób, że wiersze o
  233. //numerze mniejszym od M przepisywane są normalnie, a w pozostałe elementy
  234. //wpisane są wartości równe tab[i][j] / 2. Tak utworzoną tablicę funkcja zwraca za
  235. //pomocą wskaźnika.
  236.  
  237. //4. Napisz program kółko i krzyżyk(dla dwóch graczy).Program powinien zawierać
  238. //funkcję do:
  239. // Wykonywania ruchu
  240. // Sprawdzenia wygranej
  241. // Czyszczenia planszy
  242. // Wyświetlania planszy np. :
  243. //_ | _ | _ _ | X | _
  244. //_ | _ | _ _ | _ | X
  245. //_ | _ | _ O | O | _
  246. //Plansza przechowywana jest w tablicy charów[3][3].Ruchy gracza 1 powinny zostać
  247. //pokazywane za pomocą X, natomiast gracza 2 za pomocą O