Facebook
From Gracious Marten, 2 Months ago, written in Plain Text.
Embed
Download Paste or View Raw
Hits: 95
  1. Skomentowa┼éem. Na obecnym etapie jest jeszcze BARDZO daleko do sensownego dokumentu. To co widzia┼éem, podpowiada mi, ┼╝e masz problemy z opisywaniem fakt├│w na meta-poziomie, natomiast na poziomie szczeg├│┼é├│w masz problem ze zbytni─ů kompresj─ů tre┼Ťci i za wiele na raz opisujesz w jednym zdaniu.
  2.  
  3. Zalecenia:
  4. a- pisz bardziej ogólnie, i zaczynaj od ogółu, do szczegółu.
  5. b- możesz przedstawić w pracy najpierw ogóły bez szczegółów, a potem szczegóły z odsyłaczami do ogółów.
  6. c- ka┼╝de zdanie i ka┼╝da my┼Ťl musi by─ç obudowana w zdania wyg┼éadzaj─ůce tre┼Ť─ç
  7. d- piszesz o faktach maj─ůcych znaczenie dla efektu ko┼äcowego (wi─Öc wspomnienia o poszukiwaniach czego┼Ť mo┼╝esz bez straty dla jako┼Ťci pomin─ů─ç)
  8. e- je┼╝eli zdecydujesz si─Ö na wspomnienia, musi to by─ç tre┼Ť─ç marginalna, chyba ┼╝e dotyczy sedna sprawy
  9. f- wszystko co przedstawiasz jako fakt, musi mie─ç cytowanie, w przeciwnym wypadku traktowane jest jako Twoje odkrycie (a wtedy wi─Ökszo┼Ť─ç rzeczy kt├│re opisujesz staje si─Ö odkryciami kradzionymi i sprzecznymi z tematem pracy)
  10. g- w cytowaniach unikaj urli i zasob├│w sieciowych - nale┼╝y cytowa─ç ksi─ů┼╝ki, podr─Öczniki, prace pisane i publikacje, cytaty z Wiki s─ů zabronione, ale mo┼╝esz cytowa─ç literatur─Ö cytowan─ů w Wiki.
  11. h- im wi─Öcej cytowa┼ä, tym lepiej, bo to sugeruje, ┼╝e przejrza┼ée┼Ť dost─Öpn─ů literatur─Ö (wp┼éywa to na ocen─Ö pracy)
  12. i- styl pisania powinien by─ç raczej bezosobowy, bo Twoja osobowo┼Ť─ç nie powinna wp┼éywa─ç na ko┼äcowy wynik pracy
  13.  
  14. Wyja┼Ťni─Ö mo┼╝e troch─Ö punkty c oraz i.
  15. Chodzi o to, ┼╝e zamiast pisa─ç "klasa A robi obiekt B" powiniene┼Ť raczej napisa─ç "zgodnie z za┼éo┼╝eniami opisanymi w cz─Ö┼Ťci teoretycznej (tutaj odsy┼éacz do strony lub rozdzia┼éu), klasa A zajmuje si─Ö tworzeniem instancji obiektu B, kt├│rego interfejs i cechy zosta┼éy scharakteryzowane poni┼╝ej."
  16. Masz tendencj─Ö do pisania bardzo skr├│towego, szorstkiego i formalnego ale figury retoryczne, erudycja i swoboda j─Özyka s─ů w zaniku. Przyznaj─Ö, ┼╝e pisanie nie jest ┼éatwe, poniewa┼╝ masz jednocze┼Ťnie pisa─ç konkretne i maksymalnie ┼Ťci┼Ťle, a jednocze┼Ťnie stara─ç si─Ö o wyg┼éadzenie stylu, ale od tego nie uciekniesz. No i od tego cz─Ö┼Ťciowo jest promotor, aby wyg┼éadza┼é ten styl, kt├│rego niestety nie mia┼ée┼Ť zbyt cz─Östo okazji wy─çwiczy─ç wcze┼Ťniej. Przy pisaniu tekst├│w pomaga czytanie ksi─ů┼╝ek z wielokrotnie, kwieci┼Ťcie zbudowanymi zdaniami oraz s┼éuchanie tekstu literackiego, np. powie┼Ťci, lub nawet sensownie m├│wionych wiadomo┼Ťci. Potrzebna Ci jest praca z j─Özykiem, i ─çwiczenia w precyzyjnym formu┼éowaniu swoich my┼Ťli. Masz z tym problemy, kt├│re obserwuj─Ö od pocz─ůtku - podczas m├│wienia zacinasz si─Ö, brakuje Ci s┼é├│w i styl Twojej wypowiedzi nie jest p┼éynny. Podczas pisania jednak mo┼╝esz te b┼é─Ödy skorygowa─ç i wyszlifowa─ç styl, poniewa┼╝ jest to wypowied┼║, kt├│ra mo┼╝e (i musi) by─ç przemy┼Ťlana. Jedn─ů z cech opisu recenzenckiego jest poprawno┼Ť─ç i styl j─Özyka.
  17. W punkcie i- powy┼╝ej zwracam uwag─Ö na to, ┼╝e Twoja osobowo┼Ť─ç nie mo┼╝e mie─ç wp┼éywu na prac─Ö. Zatem elementy folkloru takie, ┼╝e czego┼Ť nie wiedzia┼ée┼Ť lub nie mog┼ée┼Ť znale┼║─ç najlepiej jest przemilcze─ç. Mo┼╝esz o tym wspomnie─ç tylko wtedy, je┼╝eli jeste┼Ť pewien, ┼╝e czego┼Ť nie ma - chocia┼╝ szuka┼ée┼Ť, i wtedy gdy uwa┼╝asz to za warty odnotowania fakt. Natomiast to, ┼╝e czego┼Ť nie znalaz┼ée┼Ť bo szuka┼ée┼Ť ale si─Ö nie uda┼éo jest wyznaniem, kt├│re os┼éabia prac─Ö i niczego nie wnosi do og├│lnego celu, poza tym, ┼╝e spada ocena w oczach recenzenta. Niekt├│rzy pisz─ů nawet bardziej bezosobowo - nie w stylu "ja" ale w stylu "autor pracy", np. zamiast "zauwa┼╝y┼éem", pisz─ů "autor pracy zauwa┼╝y┼é". Ma to sens i jest tolerowane, natomiast wyznania osobiste nie s─ů tolerowane.
  18.  
  19. Po─çwicz pisanie od og├│┼éu do szczeg├│┼éu. Najpierw nale┼╝y opisa─ç co chcia┼ée┼Ť zrobi─ç, spos├│b uchwycony w normalne s┼éowa, przedstawiaj─ůcy obrazowo i konkretnie ide─Ö rozwi─ůzania. Gdy to zrobisz, w g┼éowie czytelnika powstanie jakie┼Ť mgliste wyobra┼╝enie tego, czego dokona┼ée┼Ť. I zaczynaj─ůc od tego, dopiero potem mo┼╝esz wchodzi─ç w szczeg├│┼éy i doprecyzowywa─ç jak wygl─ůda┼éa implementacja. Sam chyba si─Ö zgodzisz z tym, ┼╝e zanim napiszemy co┼Ť o implementacji, najpierw trzeba wiedzie─ç co i jak ma by─ç zaimplementowane.
  20.  
  21. Wpraw─Ö w formu┼éowaniu my┼Ťlisz mo┼╝esz po─çwiczy─ç te┼╝ z dziewczyn─ů (lub ch┼éopakiem) lub w kr─Ögu znajomych, w zabaw─Ö w definicje. Spr├│buj zdefiniowa─ç j─Özykiem maksymalnie ┼Ťcis┼éym, ale nadal zrozumia┼éym, czy jest np. "definicja". Albo "s┼éowo". Albo "program". Albo "praca". Albo "kt├│ry". Albo "wra┼╝enie". I zobacz na ile ┼Ťci┼Ťle udaje Ci si─Ö wyrazi─ç pewne rzeczy - je┼╝eli podejmiesz si─Ö tego ─çwiczenia, b─Ödziesz zdziwiony jak trudne to jest. Trzeba przy tym my┼Ťle─ç. Ale tego typu podej┼Ťcie przyda Ci si─Ö przy pisaniu pracy, i wyja┼Ťnianiu podstaw.
  22.  
  23. Reszt─Ö masz w komentarzach. Ja obecnie nie widz─Ö zako┼äczenia tej pracy w sensownym czasie - nie ma szans, aby┼Ť zd─ů┼╝y┼é w maju, i mam w─ůtpliwo┼Ťci co do czerwca. A po tym terminie mog─Ö ju┼╝ nie chcie─ç z Tob─ů rozmawia─ç. Roboty masz wi─Öcej ni┼╝ ktokolwiek z grupy, ze wzgl─Ödu na swoje ograniczenia j─Özykowe, i w zasadzie na tym etapie powinienem Ci podzi─Ökowa─ç za wsp├│┼éprac─Ö. Jak si─Ö jednak domy┼Ťlasz, nie przekre┼Ťlam jeszcze tego co zrobi┼ée┼Ť, chocia┼╝ szczerze m├│wi─ůc, jestem tego bardzo bliski. Mamy dzi┼Ť 20 maja, a Twoja praca wygl─ůda jak plik notatek zrobionych na kolanie w autobusie. No niestety, moim zdaniem jeszcze daleko Ci do poziomu magistra informatyki.
  24. https://pl.wikipedia.org/wiki/Magister
  25.