- #include <iostream>
- using namespace std;
- class Pkt {
- int *xy;
- public:
- Pkt(int x, int y) {
- xy = new int[2];
- xy[0] = x;
- xy[1] = y;
- }
- int zwrocX();
- int zwrocY();
- void wypisz();
- Pkt() {
- xy = new int[2];
- xy[0] = 10;
- xy[1] = 15;
- };
- Pkt suma(Pkt &punkt);
- //Pkt roznica(Pkt &punkt, Pkt &punkt2);
- };
- /*
- class Prosta {
- Pkt &punkt1;
- Pkt &punkt2;
- public:
- Prosta();
- Prosta(pkt &, pkt &);
- ~Prosta();
- void wypisz();
- };
- */
- void Pkt::wypisz() {
- cout << "x: " << xy[0] << endl;
- cout << "y: " << xy[1] << endl;;
- }
- Pkt roznica(Pkt &a, Pkt &b) {
- int x, y;
- x = a.zwrocX() - b.zwrocX();
- y = a.zwrocY() - b.zwrocY();
- Pkt rozn(x, y);
- return rozn;
- }
- Pkt Pkt::suma(Pkt &punkt) {
- Pkt sum;
- sum.xy[0] = xy[0] + punkt.xy[0];
- sum.xy[1] = xy[1] + punkt.xy[1];
- return sum;
- }
- int Pkt::zwrocX() {
- return xy[0];
- }
- int Pkt::zwrocY() {
- return xy[1];
- }
- int main() {
- Pkt p1, p2(2, 5), p3(10, 7), p4(p3);
- p1.wypisz();
- cout << "wspolrzedne punktu (2,5):" << endl;
- p2.wypisz();
- cout << endl;
- p3.wypisz();
- cout << endl;
- p4.wypisz();
- p1 = p2.suma(p3);
- p2 = roznica(p1, p3);
- cout << endl;
- cout << "Suma: " << endl;
- p1.wypisz();
- cout << endl;
- cout << "Roznica: " << endl;
- p2.wypisz();
- cout << endl;
- cout << endl;
- system("PAUSE");
- return 0;
- }
- /*
- #include <iostream>
- #include <string>
- using namespace std;
- class punkt2d {
- string nazwa;
- float x;
- float y;
- public:
- void ustaw(string nazwa, float a, float b) {
- this->nazwa = nazwa;
- x = a;
- y = b;
- }
- void wypisz(int q) {
- if (q == 1)
- {
- cout << this->nazwa << "( " << this->x << ", " << this->y << ")" << endl;
- }
- else if (q == 2)
- {
- cout << this->nazwa << "[" << this->x << ", " << this->y << "]" << endl;
- }
- else if (q == 3)
- {
- cout << this->nazwa << "{" << this->x << ", " << this->y << "}" << endl;
- }
- }
- string pobierzNazwa();
- float pobierzX();
- float pobierzY();
- float miedzyPunktami(punkt2d punkt1) {
- return sqrt(((x - punkt1.x)*(x - punkt1.x)) + ((y - punkt1.y)*(y - punkt1.y)));
- }
- };
- float odlOdZera(punkt2d punkt2) {
- return sqrt(((punkt2.pobierzX())*(punkt2.pobierzX())) + (punkt2.pobierzY())*punkt2.pobierzY());
- }
- string punkt2d::pobierzNazwa() {
- return this->nazwa;
- }
- float punkt2d::pobierzX() {
- return this->x;
- }
- float punkt2d::pobierzY() {
- return this->y;
- }
- int main() {
- cout << "Ustawianie i wypisywanie punktu:" << endl;
- punkt2d punkt1;
- punkt1.ustaw("Pierwszy ", 5, 6);
- punkt1.wypisz(1);
- punkt1.wypisz(2);
- punkt1.wypisz(3);
- cout << endl;
- cout << endl;
- punkt2d punkt2;
- punkt2.ustaw("Drugi", 40, 50);
- cout << "Pobieranie:" << endl;
- float x1 = punkt2.pobierzX();
- cout << x1 << endl;
- float y1 = punkt2.pobierzY();
- cout << y1 << endl;;
- string nazwa = punkt2.pobierzNazwa();
- cout << nazwa << endl;
- cout << endl;
- cout << "Odleglosc miedzy punktami:" << endl;
- float x3 = punkt2.miedzyPunktami(punkt1);
- cout << x3 << endl;
- cout << endl;
- cout << "Odleglosc od zera:" << endl;
- float x4 = odlOdZera(punkt1);
- cout << x4 << endl;
- cout << endl;
- cout << endl;
- cout << endl;
- cout << "Punkt dynamiczny: " << endl;
- punkt2d *punktDyn = new punkt2d;
- punktDyn->ustaw("Trzeci ", 8, 15);
- punktDyn->wypisz(1);
- cout << endl;
- cout << endl;
- system("PAUSE");
- return 0;
- }
- */