Facebook
From Przemysław, 9 Months ago, written in Python.
Embed
Download Paste or View Raw
Hits: 89
  1. class Owl(games.Sprite):
  2.     """Posta─ç komputera, kt├│ra porusza si─Ö w lewo i w prawo, zrzucaj─ůc przeszkody"""
  3.     image = games.load_image("owl.png")
  4.  
  5.     def __init__(self, y = 55, speed = 2, odds_change= 200):
  6.         """Zainicjowano objekt klasy Owl"""
  7.         super(Owl, self).__init__(image=Owl.image,
  8.                                   x=games.screen.width / 2,
  9.                                   y=y,
  10.                                   dx=speed)
  11.         # ustaw prawdopodobie┼ästwo, ┼╝e Owl zmieni kierunek swojego ruchu
  12.         self.odds_change = odds_change
  13.         # ustaw czas jaki pozostaje do zrzucenia kolejnej przeszkody
  14.         self.time_til_drop = 0
  15.  
  16.     def update(self):
  17.         """Ustal, czy kierunek ruchu ma byc zmieniony na przeciwny"""
  18.         if self.left < 0 or self.right > games.screen.width:
  19.             self.dx = -self.dx
  20.         elif random.randrange(self.odds_change) == 0:
  21.             self.dx = -self.dx
  22.         self.check_drop()
  23.  
  24.     def check_drop(self):
  25.         """Zmniejsz licznik odliczaj─ůcy czas lub stw├│rz przeszkod─Ö i zresetuj odliczanie"""
  26.         if self.time_til_drop > 0:
  27.             self.time_til_drop -= 1
  28.         else:
  29.             snake = Snake(x=self.x)
  30.             games.screen.add(snake)
  31.             """ustaw margines na 30% wysoko┼Ťci przeszkody, niezale┼╝nie od pr─Ödko┼Ťci przeszkody"""
  32.             self.time_til_drop = int(snake.height * 1.3 / Snake.SPEED) + 1