Facebook
From Mepsien, 2 Years ago, written in Plain Text.
Embed
Download Paste or View Raw
Hits: 260
  1. Praca OWTMowa z Transmutacji autorswa Acaelusa Thorne
  2. "Transmutacja Psychiczna, a Psychomutacje"
  3.  
  4.  
  5.  
  6.         Aby m├│c por├│wnywa─ç transmutacje psychiczne od psychomutacji musimy zapozna─ç si─Ö z samym faktem, czym takowe przemiany s─ů. Transmutacja posiada mn├│stwo podzia┼é├│w ze wzgl─Ödu na r├│┼╝ne wsp├│┼éczynniki. My musimy zapozna─ç si─Ö z podzia┼éem ze wzgl─Ödu     na filogenez─Ö i zespo┼é funkcyjny.
  7. Podzia┼é ze wzgl─Ödu na filogenez─Ö ÔÇô W tym podziale interesuje nas jedynie ┼╝ywotno┼Ť─ç substratu i produktu. Z tego podzia┼éu wyr├│┼╝niamy trzy od┼éamy transmutacji, a tak┼╝e czwarty, dodatkowy.
  8. Transmutacja letalna/martwa
  9. Transmutacja martwego substratu w martwy produkt.
  10. Transmutacja semi-letalna/pół-martwa
  11. Transmutacja ┼╝ywego substratu w martwy produkt.
  12. Transmutacja zmarłego substratu w martwy produkt.
  13. Transmutacja witalna/┼╝ywa
  14. Transmutacja ┼╝ywego substratu w ┼╝ywy produkt.
  15. I Transmutacja psychiczna, kt├│ra najbardziej nas interesuje.
  16. Podzia┼é ze wzgl─Ödu na zesp├│┼é funkcyjny ÔÇô Klasyfikacja ta pokazuje jakie zastosowanie ma dana grupa czar├│w i jakiego efektu mo┼╝na spodziewa─ç si─Ö po rzuceniu zakl─Öcia.
  17. Transfiguracyjne
  18. Pozwalaj─ů na przemian─Ö cechy substratu. Umowna granica, gdzie obiekt nie zmienia swojej nazwy.
  19. Nieorganiczne
  20. Pozwalaj─ů na transmutacje obiektu martwego w inny, o umownej granicy innej nazwy.
  21. Organiczne
  22. Pozwalaj─ů na transmutacje obiektu ┼╝ywego w inny obiekt ┼╝ywy, lub przedmiot, o umownej granicy innej nazwy.
  23. Transludzkie
  24. Skupiaj─ů si─Ö na transmutacji w przypadku kt├│rych cz┼éowiek pe┼éni role substratu.
  25. Psychomutacje
  26. Skupiaj─ů si─Ö na transmutacji proces├│w my┼Ťlowych u istot ┼╝ywych.
  27. Teleportacje
  28. Transmutacje, których celem jest zmienienie położenia celu.
  29.         A wi─Öc teraz, gdy znamy ju┼╝ podstawowe podzia┼éy Transmutacji mo┼╝emy zapozna─ç si─Ö z Transmtuacj─ů Psychiczn─ů i Psychomutacjami.
  30.         Zacznijmy od Transmutacji Psychicznych. Jest to rodzaj transmutacji, w kt├│rej nie wykorzystujemy formu┼éek, ani r├│┼╝d┼╝ek. Czym r├│┼╝ni si─Ö to od magii bezr├│┼╝dzkowej niewerbalnej? W przypadku u┼╝ycia magii bezr├│┼╝d┼╝kowej, nadal musimy wykona─ç jaki┼Ť gest d┼éo┼ämi, a niewerbalno┼Ťc nadal wymaga wypowiedzenia formu┼éki w my┼Ťlach. Transmutacja psychiczna wymaga tylko prostej my┼Ťli "Ma si─Ö sta─ç to" i tak si─Ö dzieje. Jak mo┼╝na si─Ö domy┼Ťle─ç, jest to najbardziej skomplikowany rodzan transmutacji. Transmutacji Psychicznej u┼╝ywamy w celu dokonania przemian zwi─ůzanych z animagi─ů i metamorfomagi─ů.
  31.         Animagiem nazywamy cz┼éowieka zdolnego do przemiany w zwierz─Ö bez u┼╝ycia r├│┼╝d┼╝ki. Proces przemiany nazywamy animizacj─ů, a odmiany - dysanimizacj─ů. Animagia ma du┼╝y wp┼éyw na spo┼éecze┼ästwo i jest bardzo unikatow─ů cech─ů, kt├│r─ů posiada jedynie znikomy procent czarodziej├│w. Wi─ůze si─Ö to z faktem du┼╝ej ilo┼Ťci umieralno┼Ťci os├│b, pr├│buj─ůcych opanowa─ç t─ů umiej─Ötno┼Ť─ç. Dlatego te┼╝ Ministerstwo Magii ustanowi┼éo i┼╝ osoby poni┼╝ej 30 roku ┼╝ycia, kt├│re praktykuj─ů animagi─Ö, ┼éami─ů prawo. Ka┼╝dy animag powy┼╝ej 30 roku ┼╝ycia, musi za to wpisa─ç si─Ö do rejestru animag├│w. Wszystko dlatego, aby cz┼éowiek, przest─Öpca, kt├│ry ukrywa si─Ö pod postaci─ů zwierz─Öcia, m├│g┼é zosta─ç ┼éatwo z┼éapany. Proces animagii, jak ju┼╝ powiedzia┼éem, jest niezwykle trudny. Dla wielu czarodziej├│w niewyobra┼╝alnym dokonaniem jest transmutacja cz┼éowieka. A co dopiero transmtuacja samego siebi─Ö? Pokonanie w┼éasnego oporu, silna wola, a tak┼╝e wykonanie tego sam─ů my┼Ťl─ů, bez zakl─Ö─ç. Jest to nieosi─ůgalna umiej─Ötno┼Ť─ç dla wielu ludzi.
  32.         Wyr├│┼╝niamy u animaga siedem cech, kt├│re jednocze┼Ťnie odr├│┼╝niaj─ů go od zwyk┼éego cz┼éowieka transmutowanego w zwierz─Ö:
  33. 1. Restrykcja kszta┼étu - Animag mo┼╝e przybra─çtylko jedn─ů posta─ç zwierz─Öc─ů, oddaj─ůc─ů jego cechy osobowo┼Ťci i wygl─ůdu.
  34. -W przypadku cz┼éowieka zmienionego w zwierze, mo┼╝─Ömy go przemieni─ç w ka┼╝de z nich, a tak┼╝e kontrolowa─ç wygl─ůd, na przyk┼éad kolor sier┼Ťci tego zwierz─Öcia. Dobrze jest podkre┼Ťli─ç, i┼╝ nasze ubranie ma wp┼éyw na wygl─ůd zwierz─Öcia. Je┼Ťli nosimy okulary, na przyk┼éad jako pies, b─Ödziemy mieli czarne ┼éaty na oczach.
  35. 2. Dowolno┼Ť─ç sytuacji - Niezale┼╝nie od zaistnia┼éych warunk├│w zewn─Ötrznych animag potrafi dokona─ç przemiany.
  36. -W przypadku transmutacji, wiele czynnik├│ wp┼éywa na to, czy damy rad─Ö kogo┼Ť transmutowa─ç.
  37. 3. Zachowanie kontroli - Podczas przemiany czarodziej zachowuje ludzk─ů kontrol─Ö i potrafi odpycha─ç zwierz─Öce instynktu.
  38. -W przypadku osoby transmutowanej, ta ca┼ékowicie opiera si─Ö instynktom zwierz─Öcia, w kt├│rezosta┼éo przemienione, trac─ůc kontrol─Ö nad w┼é─ůsnym cia┼éem.
  39. 4. Zachowanie pamięci - Po powrocie do ludzkiej formy animag zachowuje wspomnienia z czasu, kiedy był zwierzęciem
  40. -Cz┼éowiek transmutowany zapomina o wszystkim, co pami─Öta┼é przed przemian─ů, jednak po odmianie pami─Öta wszystko to, co robi┼é jako zwierze.
  41. 5. Zachowanie osobowo┼Ťci - b─Öd─ůc w formie zwierz─Öcej, cechy jakim charakteryzuje si─Ö c┼╝┼éowiek przed przemianom nie ulegaj─ů dezintegracji.
  42. -Cz┼éowiek transmutowany za to traci sw├│j charakter i osobowo┼Ť─ç, zachowuje si─Ö w pe┼éni jak zwierze, w kt├│e zosta┼é przemieniony, nie r├│┼╝ni si─Ö ┼Ťwiadomo┼Ťciom niczym od zwyk┼éego zwierz─Öcia.
  43. 6. Brak cierpienia - animizacja przebiega bez b├│lu, cia┼éo i zdrowie nie ulegaj─ů uszkodzeniu w wyniku przemiany.
  44. -Transmutowany cz┼éowiek odczuwa wielki b├│l ┼éamania w┼éasnego oporu, jak gdyby ca┼ée jego cia┼éo by┼éo przypalane, b─ůd┼║ by┼éy w nie wbijane ig┼éy.
  45. 7. Zdolno┼Ť─ç powrotu - animag potrafi samodzielnie powr├│ci─ç z postaci zwierz─Öcej do ludzkiej.
  46. -Cz┼éowiek transmutowany pozostanie zwierz─Öciem tak d┼éugo, a┼╝ zakl─Öcie nie pry┼Ťnie, b─ůd┼║ nie zostanie on odmieniony.
  47.         Animagia jako niezwykle skomplikowana umiej─Ötno┼Ť─ç wi─ů┼╝e si─Ö z r├│┼╝nymi powik┼éaniami. Wyr├│┼╝niamy trzy z nich:
  48. 1. Niepe┼éna animagia - W przypadku, gdy cz─Ö┼Ť─ç cia┼éa cz┼éowieka zostanie przemieniona w zwierz─Öc─ů form─Ö, a cz─Ö┼Ť─ç nie. Jest bardzo niskie prawdopodobie┼ästwo wyst─ůpienia takiej anomalii, a takowych czarodziej├│w mo┼╝na nazywa─ç szcz─Ö┼Ťciarzami. W przypadku, gdyby animizacji uleg┼éy dane organy, ludzki m├│zg nie by┼éby w stanie ich u┼╝ywa─ç i cz┼éowiek zmar┼éby. Gdy animizacji za to ulega jedynie cz─Ö┼Ť─ç cia┼éa, zewn─Ötrzna, wtedy dochodzi do takowej anomalii, kt├│r─ů mo┼╝na prze┼╝y─ç. Takowy proces jest czasami mo┼╝liwy do uleczenia.
  49. 2. Blokada animizacyjna - Wystepuje w momencie, gdy cz┼éowiek animizuje si─Ö w zwierze, jednak nei jest w stanie wykona─ç procesu dysanimizacji, na zawsze pozostaj─ůc w formie zwierz─Öcia. Ludzie tacy z czasem trac─ů swoj─ů ludzk─ů ┼Ťwiadomo┼Ťc i pozostaj─ů na zawsze zwierz─Öciem, tak samo jak w przypadku zwyk┼éych animag├│w, kt├│┼╝y zbyt wiele czasu spedzili pod postaci─ů zwierz─Öcia. Ta anomalia nazywana jest animizacj─ů absolutn─ů. Takowa anomalia tak┼╝e jest czasami mo┼╝liwa do wyleczenia
  50. 3. ┼Ümier─ç - Cz┼éowiek podczas przemiany mo┼╝e naruszy─ç swoje organy wewn─Ötrzne, powoduj─ůc rych┼é─ů ┼Ťmier─ç, niejednokrotnie jednak bardzo d┼éug─ů i bolesn─ů.
  51.         W przypadku niepe┼énej animagii i blokady animizacyjnej jest mo┼╝liwo┼Ť─ç wyleczenia takiej osoby. Mo┼╝na tego dokona─ç poprzez Tortur─Ö Transmutacji, Czarnomagiczn─ů Kl─ůtwe Transmutacji, kt├│ra to powoduje, jak sama nazwa sugeruje, niezwykle bolesn─ů transmutacj─Ö, kt├│ra w przypadku animag├│w, a tak┼╝e problem├│w z animagami zwi─ůzanymi, mo┼╝e ich odmieni─ç do ludzkiej formy. Zadzia┼éa to jednak tylko w przypadku, gdy problemem powoduj─ůcym problem animizacyjny nie jest psychika cz┼éowieka.
  52.         Metamorfomagia za┼Ť jest to wrodzona umiejetnosc modyfikowania swojego ciala za pomcoa samych mysli. Tak, cecha wrodzona, gdyz nie ma mozliwosci opanowania jej. Co prawda mozna transmutowac swoje cialo, jednak nie bedzie to tak lagodne i szybkie, co metamorfomagia. Zakl─Öcie, kt├│rym tymczasowo zmienimy sw├│j wygl─ůd, rzecz jasna, z czasem pry┼Ťnie, metamorfomag potrafi jednak trzyma─ç swoj─ů zmienion─ů form─Ö nawet do samej ┼Ťmierci.
  53.         W przypadku metamorfomagii, tak jak i w przypadku animagii, czarozdiej potrafi dokona─ç przemiany sam─ů my┼Ťl─ů, w dowolnej chwili. W┼Ťr├│d metamorfomag├│w przemiany jednak zachodz─ů tak┼╝e pod wp┼éywem silnych emocji, przyk┼éadowo napad furii mo┼╝e spowodowa─ç przybranie czerwonej barwy w┼éos├│w. Przemiany te jednak maj─ů swoje ograniczenia, kt├│rymi jest organeria wewn─Ötrzna. Przyk┼éadowo, maj─ůc 180 lat i zbieraj─ůc si─Ö w za┼Ťwiaty, po przybraniu wygl─ůdu nastolatka, nasze serce nadal b─Ödzie mia┼éo 180 lat i pcha┼éo nas do trumny. Innym wyj─ůtkiem jest t─Öcz├│wka oka, takowa tak┼╝e opiera si─Ödzia┼éaniu metamorfomagii.
  54.         Aby dok┼éadnie zrozumie─ç, jak wygl─ůda dziedziczenie w przypadku metamorfomagii, musimy zapozna─ç si─Ö z podstawowymi poj─Öciami z zakresu mugolskiej genetyki:
  55. 1. Genotyp - Zestaw gen├│w osobnika, uzyskanych drog─ů dziedziczenia.
  56. 2. Fenotyp - Zestaw cech danego osobnyka, b─Öd─ůcy przypadkow─ů odzia┼éywa┼ä genetycznych ┼Ťrodowisk, niezale┼╝nych od gen├│w.
  57. -Przyk┼éadem tego mo┼╝e by─ç to, ┼╝e wszyscy w rodzinie s─ů wysoci, a my jeste┼Ťmy niscy, co mo┼╝e oznacza─ç, ┼╝e nasza matka nie zdradza┼é─ů naszego ojca, a ┼║le od┼╝ywia┼éa si─Ö w trakcie ci─ů┼╝y.
  58. 3. Allel - Jedna z dwu (lub wi─Öcej) postaci danego genu, warunkuj─ůcych wyst─Öpowanie przeciwstawnych cech. Alele dzielimy na:
  59. a) Allele dominuj─ůce (A) - Uwarunkowuj─ů wyst─ůpienie danej cechy, maskuj─ů dzia┼éanie drugich Allel
  60. b) Allele recesywne (a) - Cechy, kt├│re wyst─Öpuj─ů w genotypie, ale nie wystepuj─ů w fenotypie.
  61. 4. Homozygota - Jest to kompilacja Allel, jednej od ojca i jednej od matki. Wystepuj─ů dwie Homozygoty:
  62. a) Homozygota dominuj─ůca - w przypadku posiadania Allel (AA)
  63. b) Homozygota recesywna - w przypadku posiadania Allel (aa)
  64. 5. Heterozygota - Osoba opsiadaj─ůca w swoim genotypie jeden allel dominuj─ůcy i jeden recesywny (Aa)
  65.         Dziedziczenie polega na dw├│ch typach allel, Allelem dominuj─ůcym (A), b─Ödacym genem m├│wi─ůcym o braku zdolno┼Ťci do metamorfomagii. Allel recesywny (a) jest genem daj─ůcym szans─Ö na wykorzystanie metamorfoz. Mo┼╝na domy┼Ťle─ç si─Ö wi─Öc, ┼╝e w przypadku, gdy oboje rodzic├│w s─ů metamofomagami, nasza Homozygot─ů b─Ödzie (aa), umo┼╝liwiaj─ůcym odziedziczenie metamorfomagii, za┼Ť w przypadku dw├│ch nie-metamorfomag├│w, Homozygot─ů (AA), nie daj─ůca takich mo┼╝liwo┼Ťci. Zdarza si─Ö jednak, ┼╝e metamorfomagia wystepuje co kt├│re┼Ť pokolenie. Jest to spowodowane tym, i┼╝ w przypadku, gdy posiadamy Homozygot─Ö (Aa), t┼éamsz─ůc─ů nasz─ů mo┼╝liwo┼Ť─ç do metamorfomagii, w nastepnym pokoleniu po jej przes┼éaniu, mo┼╝e ona przeistoczy─ç si─Ö w gamet─Ö (A), wymuszaj─ůc─ů metamorfomagi─Ö u jednego z dzieci.
  66. Paradoksalnie, jest minimalna, wr─Öcz zerowa szansa na to, ┼╝e przy homozygocie (Aa), maj─ůc rodzica metamorfomaga i nie-metamorfomaga, Allel dominuj─ůcy b─Ödzie upo┼Ťledzony, przez co to Allel recesywny wyjdzie "na powierzchnie" i dziecko b─Ödzie metamorfomagiem. Takie przypadki jednak nie s─ů zdrow─Ö, cz─Östo nie potrafi─ů poprawnie si─Ö przemienia─ç.
  67.         Za┼Ť co do Psychomutacji. Jest to bardzo wyj─ůtkowy rodzaj Transmutacji ze wzgl─Ödu na to, i┼╝ jego przemiany znajduj─ů si─Ö w zakresie umys┼éu cz┼éowieka. Aby dok┼éadnie poj─ů─ç sam─ů Transmutacj─Ö Psychiczn─ů nale┼╝y poj─ů─ç najpierw Koncepcj─Ö Umys┼éu Magicznego.
  68.         Koncpecja ta m├│wi, i┼╝ umys┼é posiada dwa Podsystemy, a mianowicie Podsystem Poznawczy i Podsystem afektu. Takowe podsystemu oddzia┼éowuj─ů na siebie wzajemnie, a tak┼╝e oddzia┼éowuj─ů na otoczenie i na odwr├│t.
  69.         Podsystem Poznawczy zajmuje si─Ö nasz─ů percepcj─ů i przyswajaniem informacji z zewn─ůtrz. SK┼éada si─Ö on z pi─Öciu element├│w g┼é├│wnych. Jest to my┼Ťlenie, sposptrzeganie, uwaga, pami─Ö─ç i wyobra┼║nia. Wszystko to w odpowiedniej kolejno┼Ťci, niczym wskaz├│wki w dobrze zbudowanym zegarze pozwalaj─ů nam przyswaja─ç odpowiednie informacje.
  70.         Podsystem Afektu za┼Ť zajmuje si─Ö naszymi emocjami i nastrojami. Wielu ludzi u┼╝ywa stwierdzenia emocje i nastr├│j jako synonimy i zamienniki, jednak┼╝e nie jest to prawda. Same emocje i nastroje wp┼éywaj─ů na nasze zachowania, poprzez podejmowanie reakcji zgodnych z ┼éadunkiem uczucia, czyli walencj─ů, o kt├│rej p├│xniej.
  71.         Emocja jest to subiektywnie odczuwany stan psychiczny, kt├│ry sprzyja rozpocz─Öciu pewnych dzia┼éa┼ä, kt├│ym towarzyszy mimika i gestykulacja. Nastr├│j za┼Ť jest to d┼éugotrwa┼éy stan emocjonalny wywieraj─ůcy wp┼éyw na odbi├│ otaczaj─ů─çej nas rzeczywisto┼Ťci.
  72.         W przypadku Psychomutacji mo┼╝emy jedynei w niewielkim stopniu wp┼éywa─ç na procesy obu podsystem├│w, a mianowicie na wspomnienia i nastroje. Pozosta┼ée cz─Ö┼Ťci umys┼éu pozostaj─ů poza naszym zasi─Ögiem.
  73.         Pami─Ö─ç jest to proces maj─ůcy na celu utrwalanie, przechowywanie i odtwarzanie naszych prze┼╝y─ç psychicznych. Wyst─Öpuj─ů cztery modu┼éy pami─Öci, kt├│re nale┼╝y odr├│┼╝nia─ç.
  74. 1. Pami─Ö─ç Autobiograficzna - S┼éu┼╝y do zapami─Ötywania wa┼╝nych wydarze┼ä, jak ceremonia przydzia┼éu, uko┼äczenie Hogwartu, czy pierwsza praca, b─ůd┼║ s┼éub.
  75. 2. Pamięć deklaratywna - Jest to zbiór naszej całej wiedzy na różne tematy.
  76. 3. Pami─Öc utajona - Mieszcz─ů si─Ö tam wspomnienia "usuni─Öte" przez zakl─Öcia psychoutacyjne, a tak┼╝─Ö wspomnienia o traumach, kt├│re same usuwaj─ů si─Ö z naszych wspomnie┼ä, gdy┼╝ mog┼éyby na nas ┼║le wp┼éywa─ç.
  77. 4. Pami─Öc kr├│tkotrwa┼éa - Dotyczy zapami─Ötywania informacji przez kilka sekund. To ona s┼éu┼╝y do zapami─Ötania na przyk┼éad takich szczeg├│┼é├│w, jak kolor but├│w przechodnia sprzed sekundy. PO chwili jednak te wspomnienia s─ů usuwane.
  78.         Psychomutacje w obr─Öbie procesu pami─Öci mog─ů przyjmowa─ç r├│┼╝ne formy, takie jak modyfikacja jej i najpowszechniejsz,a czyli posta─ç amnezji. Amnezja mo┼╝e objawia─ç si─Ö trojako poprzez:
  79. 1. Retrograde - Globalny brak wspomnie┼ä poprzezdaj─ůcych moment rzucenia zakl─Öcia zapomnienia.
  80. 2. Congrade - Niepamięc ograniczona do kilki wspomnień sprzed rzucenia zaklęcia zapomnienia.
  81. 3. Anterograda - Niezdolno┼Ť─ç do zapami─Ötywania informacji od momentu rzucenia zakl─Öcia.
  82.         Przejd┼║my teraz do psychomutacji podsystemu afektu, czyli emocji. Najlepiej wyobrazi─ç to sobie poprzez termometr, na kt├│ym widniej─ů r├│┼╝ne stany, z r├│┼╝nymi im stopniami walencyjnymi.
  83. 1. Ekstaza (+3) - Podniosła ocena sytuacji, wydarzeń i własnego udziału.
  84. 2. Mania (+2) - Podwy┼╝szona samoocena, cz┼éowiek czuje si─Ö niepokojany, dostaje urojenia w┼é─ůdzy  i mocy, cz─Ö┼Ťto z niepohamowanym ┼Ťmiechem.
  85. 3. Euforia (+1) - Do┼Ť─ç p┼éytkie podwy┼╝szenie nastroju objawiaj─ůce si─Öweso┼éo┼Ťci─ů i tak zwan─ů "g┼éupawk─ů"
  86. 4. Ambiwalencja (0) - Nastr├│j neurtalny
  87. 5. Dystymia (-1) - Z┼ée samopoczucie, zahamowanie my┼Ťlenia, l─Öki i poczuycie wyczerpania fizycznego.
  88. 6. Depresja (-2) Niska samoocena, poczucie ma┼éej warto┼Ťci, przewlek┼éa mo┼╝e doprowadzi─ç do samob├│jstwa
  89. 7.Dysforia (-3) - Nagla zmiana samopoczucia, przewaznie pod postaci─ů rozdra┼╝nienia, niepokoju, co mo┼╝e przerodzi─ç si─Ö w agresj─Ö.
  90.         Zakl─Öcia skupiaj─ůce si─Ö na przemianach podsystemu afektu, nastroj├│w, korzystaj─ů z mo┼╝liwo┼Ťci wytwarzania takich wi─ůzek promienia, kt├│re m├│zg cz┼éowieka odczytuje jako podwy┼╝szenie, b─ůd┼║ zmniejszenie walencji o jeden stopie┼ä. W ten spos├│b odpowiednio kontroluj─ůc + i - mo┼╝emy doprowadzi─ç do odpowiedniego nastroju cz┼éowieka.
  91.         Jak widzimy poj─Öcia te brzmi─ů podobnie, jednak dotycz─ů dw├│ch kompletnie innych temat├│w i nie maj─ů ze sob─ů praktycznie nic wsp├│lnego, o czym powinien wiedzie─ç ka┼╝dy czarodziej.