Facebook
From Mepsien, 6 Years ago, written in Plain Text.
Embed
Download Paste or View Raw
Hits: 333
  1. Praca OWTMowa z Transmutacji autorswa Acaelusa Thorne
  2. "Transmutacja Psychiczna, a Psychomutacje"
  3.  
  4.  
  5.  
  6.         Aby móc porównywać transmutacje psychiczne od psychomutacji musimy zapoznać się z samym faktem, czym takowe przemiany są. Transmutacja posiada mnóstwo podziałów ze względu na różne współczynniki. My musimy zapoznać się z podziałem ze względu     na filogenezę i zespoł funkcyjny.
  7. Podział ze względu na filogenezę – W tym podziale interesuje nas jedynie żywotność substratu i produktu. Z tego podziału wyróżniamy trzy odłamy transmutacji, a także czwarty, dodatkowy.
  8. Transmutacja letalna/martwa
  9. Transmutacja martwego substratu w martwy produkt.
  10. Transmutacja semi-letalna/pół-martwa
  11. Transmutacja żywego substratu w martwy produkt.
  12. Transmutacja zmarłego substratu w martwy produkt.
  13. Transmutacja witalna/żywa
  14. Transmutacja żywego substratu w żywy produkt.
  15. I Transmutacja psychiczna, która najbardziej nas interesuje.
  16. Podział ze względu na zespół funkcyjny – Klasyfikacja ta pokazuje jakie zastosowanie ma dana grupa czarów i jakiego efektu można spodziewać się po rzuceniu zaklęcia.
  17. Transfiguracyjne
  18. Pozwalają na przemianę cechy substratu. Umowna granica, gdzie obiekt nie zmienia swojej nazwy.
  19. Nieorganiczne
  20. Pozwalają na transmutacje obiektu martwego w inny, o umownej granicy innej nazwy.
  21. Organiczne
  22. Pozwalają na transmutacje obiektu żywego w inny obiekt żywy, lub przedmiot, o umownej granicy innej nazwy.
  23. Transludzkie
  24. Skupiają się na transmutacji w przypadku których człowiek pełni role substratu.
  25. Psychomutacje
  26. Skupiają się na transmutacji procesów myślowych u istot żywych.
  27. Teleportacje
  28. Transmutacje, których celem jest zmienienie położenia celu.
  29.         A więc teraz, gdy znamy już podstawowe podziały Transmutacji możemy zapoznać się z Transmtuacją Psychiczną i Psychomutacjami.
  30.         Zacznijmy od Transmutacji Psychicznych. Jest to rodzaj transmutacji, w której nie wykorzystujemy formułek, ani różdżek. Czym różni się to od magii bezróżdzkowej niewerbalnej? W przypadku użycia magii bezróżdżkowej, nadal musimy wykonać jakiś gest dłońmi, a niewerbalnośc nadal wymaga wypowiedzenia formułki w myślach. Transmutacja psychiczna wymaga tylko prostej myśli "Ma się stać to" i tak się dzieje. Jak można się domyśleć, jest to najbardziej skomplikowany rodzan transmutacji. Transmutacji Psychicznej używamy w celu dokonania przemian związanych z animagią i metamorfomagią.
  31.         Animagiem nazywamy człowieka zdolnego do przemiany w zwierzę bez użycia różdżki. Proces przemiany nazywamy animizacją, a odmiany - dysanimizacją. Animagia ma duży wpływ na społeczeństwo i jest bardzo unikatową cechą, którą posiada jedynie znikomy procent czarodziejów. Wiąze się to z faktem dużej ilości umieralności osób, próbujących opanować tą umiejętność. Dlatego też Ministerstwo Magii ustanowiło iż osoby poniżej 30 roku życia, które praktykują animagię, łamią prawo. Każdy animag powyżej 30 roku życia, musi za to wpisać się do rejestru animagów. Wszystko dlatego, aby człowiek, przestępca, który ukrywa się pod postacią zwierzęcia, mógł zostać łatwo złapany. Proces animagii, jak już powiedziałem, jest niezwykle trudny. Dla wielu czarodziejów niewyobrażalnym dokonaniem jest transmutacja człowieka. A co dopiero transmtuacja samego siebię? Pokonanie własnego oporu, silna wola, a także wykonanie tego samą myślą, bez zaklęć. Jest to nieosiągalna umiejętność dla wielu ludzi.
  32.         Wyróżniamy u animaga siedem cech, które jednocześnie odróżniają go od zwykłego człowieka transmutowanego w zwierzę:
  33. 1. Restrykcja kształtu - Animag może przybraćtylko jedną postać zwierzęcą, oddającą jego cechy osobowości i wyglądu.
  34. -W przypadku człowieka zmienionego w zwierze, możęmy go przemienić w każde z nich, a także kontrolować wygląd, na przykład kolor sierści tego zwierzęcia. Dobrze jest podkreślić, iż nasze ubranie ma wpływ na wygląd zwierzęcia. Jeśli nosimy okulary, na przykład jako pies, będziemy mieli czarne łaty na oczach.
  35. 2. Dowolność sytuacji - Niezależnie od zaistniałych warunków zewnętrznych animag potrafi dokonać przemiany.
  36. -W przypadku transmutacji, wiele czynnikó wpływa na to, czy damy radę kogoś transmutować.
  37. 3. Zachowanie kontroli - Podczas przemiany czarodziej zachowuje ludzką kontrolę i potrafi odpychać zwierzęce instynktu.
  38. -W przypadku osoby transmutowanej, ta całkowicie opiera się instynktom zwierzęcia, w którezostało przemienione, tracąc kontrolę nad włąsnym ciałem.
  39. 4. Zachowanie pamięci - Po powrocie do ludzkiej formy animag zachowuje wspomnienia z czasu, kiedy był zwierzęciem
  40. -Człowiek transmutowany zapomina o wszystkim, co pamiętał przed przemianą, jednak po odmianie pamięta wszystko to, co robił jako zwierze.
  41. 5. Zachowanie osobowości - będąc w formie zwierzęcej, cechy jakim charakteryzuje się cżłowiek przed przemianom nie ulegają dezintegracji.
  42. -Człowiek transmutowany za to traci swój charakter i osobowość, zachowuje się w pełni jak zwierze, w któe został przemieniony, nie różni się świadomościom niczym od zwykłego zwierzęcia.
  43. 6. Brak cierpienia - animizacja przebiega bez bólu, ciało i zdrowie nie ulegają uszkodzeniu w wyniku przemiany.
  44. -Transmutowany człowiek odczuwa wielki ból łamania własnego oporu, jak gdyby całe jego ciało było przypalane, bądź były w nie wbijane igły.
  45. 7. Zdolność powrotu - animag potrafi samodzielnie powrócić z postaci zwierzęcej do ludzkiej.
  46. -Człowiek transmutowany pozostanie zwierzęciem tak długo, aż zaklęcie nie pryśnie, bądź nie zostanie on odmieniony.
  47.         Animagia jako niezwykle skomplikowana umiejętność wiąże się z różnymi powikłaniami. Wyróżniamy trzy z nich:
  48. 1. Niepełna animagia - W przypadku, gdy część ciała człowieka zostanie przemieniona w zwierzęcą formę, a część nie. Jest bardzo niskie prawdopodobieństwo wystąpienia takiej anomalii, a takowych czarodziejów można nazywać szczęściarzami. W przypadku, gdyby animizacji uległy dane organy, ludzki mózg nie byłby w stanie ich używać i człowiek zmarłby. Gdy animizacji za to ulega jedynie część ciała, zewnętrzna, wtedy dochodzi do takowej anomalii, którą można przeżyć. Takowy proces jest czasami możliwy do uleczenia.
  49. 2. Blokada animizacyjna - Wystepuje w momencie, gdy człowiek animizuje się w zwierze, jednak nei jest w stanie wykonać procesu dysanimizacji, na zawsze pozostając w formie zwierzęcia. Ludzie tacy z czasem tracą swoją ludzką świadomośc i pozostają na zawsze zwierzęciem, tak samo jak w przypadku zwykłych animagów, któży zbyt wiele czasu spedzili pod postacią zwierzęcia. Ta anomalia nazywana jest animizacją absolutną. Takowa anomalia także jest czasami możliwa do wyleczenia
  50. 3. Śmierć - Człowiek podczas przemiany może naruszyć swoje organy wewnętrzne, powodując rychłą śmierć, niejednokrotnie jednak bardzo długą i bolesną.
  51.         W przypadku niepełnej animagii i blokady animizacyjnej jest możliwość wyleczenia takiej osoby. Można tego dokonać poprzez Torturę Transmutacji, Czarnomagiczną Klątwe Transmutacji, która to powoduje, jak sama nazwa sugeruje, niezwykle bolesną transmutację, która w przypadku animagów, a także problemów z animagami związanymi, może ich odmienić do ludzkiej formy. Zadziała to jednak tylko w przypadku, gdy problemem powodującym problem animizacyjny nie jest psychika człowieka.
  52.         Metamorfomagia zaś jest to wrodzona umiejetnosc modyfikowania swojego ciala za pomcoa samych mysli. Tak, cecha wrodzona, gdyz nie ma mozliwosci opanowania jej. Co prawda mozna transmutowac swoje cialo, jednak nie bedzie to tak lagodne i szybkie, co metamorfomagia. Zaklęcie, którym tymczasowo zmienimy swój wygląd, rzecz jasna, z czasem pryśnie, metamorfomag potrafi jednak trzymać swoją zmienioną formę nawet do samej śmierci.
  53.         W przypadku metamorfomagii, tak jak i w przypadku animagii, czarozdiej potrafi dokonać przemiany samą myślą, w dowolnej chwili. Wśród metamorfomagów przemiany jednak zachodzą także pod wpływem silnych emocji, przykładowo napad furii może spowodować przybranie czerwonej barwy włosów. Przemiany te jednak mają swoje ograniczenia, którymi jest organeria wewnętrzna. Przykładowo, mając 180 lat i zbierając się w zaświaty, po przybraniu wyglądu nastolatka, nasze serce nadal będzie miało 180 lat i pchało nas do trumny. Innym wyjątkiem jest tęczówka oka, takowa także opiera siędziałaniu metamorfomagii.
  54.         Aby dokładnie zrozumieć, jak wygląda dziedziczenie w przypadku metamorfomagii, musimy zapoznać się z podstawowymi pojęciami z zakresu mugolskiej genetyki:
  55. 1. Genotyp - Zestaw genów osobnika, uzyskanych drogą dziedziczenia.
  56. 2. Fenotyp - Zestaw cech danego osobnyka, będący przypadkową odziaływań genetycznych środowisk, niezależnych od genów.
  57. -Przykładem tego może być to, że wszyscy w rodzinie są wysoci, a my jesteśmy niscy, co może oznaczać, że nasza matka nie zdradzałą naszego ojca, a źle odżywiała się w trakcie ciąży.
  58. 3. Allel - Jedna z dwu (lub więcej) postaci danego genu, warunkujących występowanie przeciwstawnych cech. Alele dzielimy na:
  59. a) Allele dominujące (A) - Uwarunkowują wystąpienie danej cechy, maskują działanie drugich Allel
  60. b) Allele recesywne (a) - Cechy, które występują w genotypie, ale nie wystepują w fenotypie.
  61. 4. Homozygota - Jest to kompilacja Allel, jednej od ojca i jednej od matki. Wystepują dwie Homozygoty:
  62. a) Homozygota dominująca - w przypadku posiadania Allel (AA)
  63. b) Homozygota recesywna - w przypadku posiadania Allel (aa)
  64. 5. Heterozygota - Osoba opsiadająca w swoim genotypie jeden allel dominujący i jeden recesywny (Aa)
  65.         Dziedziczenie polega na dwóch typach allel, Allelem dominującym (A), będacym genem mówiącym o braku zdolności do metamorfomagii. Allel recesywny (a) jest genem dającym szansę na wykorzystanie metamorfoz. Można domyśleć się więc, że w przypadku, gdy oboje rodziców są metamofomagami, nasza Homozygotą będzie (aa), umożliwiającym odziedziczenie metamorfomagii, zaś w przypadku dwóch nie-metamorfomagów, Homozygotą (AA), nie dająca takich możliwości. Zdarza się jednak, że metamorfomagia wystepuje co któreś pokolenie. Jest to spowodowane tym, iż w przypadku, gdy posiadamy Homozygotę (Aa), tłamszącą naszą możliwość do metamorfomagii, w nastepnym pokoleniu po jej przesłaniu, może ona przeistoczyć się w gametę (A), wymuszającą metamorfomagię u jednego z dzieci.
  66. Paradoksalnie, jest minimalna, wręcz zerowa szansa na to, że przy homozygocie (Aa), mając rodzica metamorfomaga i nie-metamorfomaga, Allel dominujący będzie upośledzony, przez co to Allel recesywny wyjdzie "na powierzchnie" i dziecko będzie metamorfomagiem. Takie przypadki jednak nie są zdrowę, często nie potrafią poprawnie się przemieniać.
  67.         Zaś co do Psychomutacji. Jest to bardzo wyjątkowy rodzaj Transmutacji ze względu na to, iż jego przemiany znajdują się w zakresie umysłu człowieka. Aby dokładnie pojąć samą Transmutację Psychiczną należy pojąć najpierw Koncepcję Umysłu Magicznego.
  68.         Koncpecja ta mówi, iż umysł posiada dwa Podsystemy, a mianowicie Podsystem Poznawczy i Podsystem afektu. Takowe podsystemu oddziałowują na siebie wzajemnie, a także oddziałowują na otoczenie i na odwrót.
  69.         Podsystem Poznawczy zajmuje się naszą percepcją i przyswajaniem informacji z zewnątrz. SKłada się on z pięciu elementów głównych. Jest to myślenie, sposptrzeganie, uwaga, pamięć i wyobraźnia. Wszystko to w odpowiedniej kolejności, niczym wskazówki w dobrze zbudowanym zegarze pozwalają nam przyswajać odpowiednie informacje.
  70.         Podsystem Afektu zaś zajmuje się naszymi emocjami i nastrojami. Wielu ludzi używa stwierdzenia emocje i nastrój jako synonimy i zamienniki, jednakże nie jest to prawda. Same emocje i nastroje wpływają na nasze zachowania, poprzez podejmowanie reakcji zgodnych z ładunkiem uczucia, czyli walencją, o której póxniej.
  71.         Emocja jest to subiektywnie odczuwany stan psychiczny, który sprzyja rozpoczęciu pewnych działań, któym towarzyszy mimika i gestykulacja. Nastrój zaś jest to długotrwały stan emocjonalny wywierający wpływ na odbió otaczająćej nas rzeczywistości.
  72.         W przypadku Psychomutacji możemy jedynei w niewielkim stopniu wpływać na procesy obu podsystemów, a mianowicie na wspomnienia i nastroje. Pozostałe części umysłu pozostają poza naszym zasięgiem.
  73.         Pamięć jest to proces mający na celu utrwalanie, przechowywanie i odtwarzanie naszych przeżyć psychicznych. Występują cztery moduły pamięci, które należy odróżniać.
  74. 1. Pamięć Autobiograficzna - Służy do zapamiętywania ważnych wydarzeń, jak ceremonia przydziału, ukończenie Hogwartu, czy pierwsza praca, bądź słub.
  75. 2. Pamięć deklaratywna - Jest to zbiór naszej całej wiedzy na różne tematy.
  76. 3. Pamięc utajona - Mieszczą się tam wspomnienia "usunięte" przez zaklęcia psychoutacyjne, a takżę wspomnienia o traumach, które same usuwają się z naszych wspomnień, gdyż mogłyby na nas źle wpływać.
  77. 4. Pamięc krótkotrwała - Dotyczy zapamiętywania informacji przez kilka sekund. To ona służy do zapamiętania na przykład takich szczegółów, jak kolor butów przechodnia sprzed sekundy. PO chwili jednak te wspomnienia są usuwane.
  78.         Psychomutacje w obrębie procesu pamięci mogą przyjmować różne formy, takie jak modyfikacja jej i najpowszechniejsz,a czyli postać amnezji. Amnezja może objawiać się trojako poprzez:
  79. 1. Retrograde - Globalny brak wspomnień poprzezdających moment rzucenia zaklęcia zapomnienia.
  80. 2. Congrade - Niepamięc ograniczona do kilki wspomnień sprzed rzucenia zaklęcia zapomnienia.
  81. 3. Anterograda - Niezdolność do zapamiętywania informacji od momentu rzucenia zaklęcia.
  82.         Przejdźmy teraz do psychomutacji podsystemu afektu, czyli emocji. Najlepiej wyobrazić to sobie poprzez termometr, na któym widnieją różne stany, z różnymi im stopniami walencyjnymi.
  83. 1. Ekstaza (+3) - Podniosła ocena sytuacji, wydarzeń i własnego udziału.
  84. 2. Mania (+2) - Podwyższona samoocena, człowiek czuje się niepokojany, dostaje urojenia włądzy  i mocy, częśto z niepohamowanym śmiechem.
  85. 3. Euforia (+1) - Dość płytkie podwyższenie nastroju objawiające sięwesołością i tak zwaną "głupawką"
  86. 4. Ambiwalencja (0) - Nastrój neurtalny
  87. 5. Dystymia (-1) - Złe samopoczucie, zahamowanie myślenia, lęki i poczuycie wyczerpania fizycznego.
  88. 6. Depresja (-2) Niska samoocena, poczucie małej wartości, przewlekła może doprowadzić do samobójstwa
  89. 7.Dysforia (-3) - Nagla zmiana samopoczucia, przewaznie pod postacią rozdrażnienia, niepokoju, co może przerodzić się w agresję.
  90.         Zaklęcia skupiające się na przemianach podsystemu afektu, nastrojów, korzystają z możliwości wytwarzania takich wiązek promienia, które mózg człowieka odczytuje jako podwyższenie, bądź zmniejszenie walencji o jeden stopień. W ten sposób odpowiednio kontrolując + i - możemy doprowadzić do odpowiedniego nastroju człowieka.
  91.         Jak widzimy pojęcia te brzmią podobnie, jednak dotyczą dwóch kompletnie innych tematów i nie mają ze sobą praktycznie nic wspólnego, o czym powinien wiedzieć każdy czarodziej.