Facebook
From Rain, 3 Years ago, written in Plain Text.
Embed
Download Paste or View Raw
Hits: 55
  1. REGULAMIN SERWERA UPSTATERP - 28.07.2020
  2. ----------------------------------------------------
  3.  
  4. ADMINISTRACJA
  5.  
  6. Administracja serwera Upstate zastrzega sobie prawo do kopiowania oraz edytowania regulaminu.
  7. Administracja ma prawo usunąć każdego gracza z whitelisty bez podania powodu.
  8. Administracja ma prawo zbanować każdego gracza nie podając powodu.
  9. Ponaglanie administracji w celu sprawdzenia / rozpatrzenia podania / wniosku / apelacji może skutkować jego oddaleniem / usunięciem.
  10. Opuszczając Discord serwera rezygnujesz z rangi Whitelist, ranga ta nie zostanie ci ponownie nadana musisz w takim wypadku musisz zostać przepytany na Whitelistę od nowa, zatem patrz co robisz.
  11. PODSTAWOWE POJĘCIA
  12.  
  13. IC - In Character - Świat, w którym żyje nasza postać; kontent dotyczący bezpośrednio rozgrywki.
  14. OOC - Out Of Character - Świat, w którym żyjemy my; wszystko co niezwiązane jest z rozgrywką.
  15. MG - Meta Gaming - Jest to wykorzystywanie informacji OOC w IC.
  16. PG - Power Gaming - Definiuje się to jako zmuszanie kogoś do akcji RP. Przykład: /me uderza Jacka tak mocno, że traci on przytomność.
  17. BW - Brutally Wounded - Wprowadzenie postaci w stan nieprzytomności wskutek odniesionych obrażeń.
  18. VDM - Vehicle Deathmatch - Jest to rozjeżdżanie przypadkowych osób, które prowadzi do BW.
  19. RDM - Random Deathmatch - Jest to strzelanie do przypadkowych osób, które prowadzi do BW.
  20. CL - Combat Log - Jest to wylogowanie się podczas akcji RP lub, podczas BW w celu uniknięcia konsekwencji.
  21. CN - Celebrity Name, czyli nazywanie swojej postaci jak znana sławna osoba ze świata realnego (lub postać z filmu), jest to zakazane. W Roleplayu masz kierować swoją wymyśloną postać i tworzyć swoją historię.
  22.  
  23. MIEJSCA OBJĘTE ZIELONĄ STREFĄ
  24. (Na zielonej strefie zakazuje sie wszelkiego rodzaju akcji zbrojeniowych, strzelania, porywania, okradania, rabowania pojazdow i tak dalej, wyjatkiem jest jezeli jest to kontynuacja akcji lub doszlo do ucieczki na zielona strefe)
  25.  
  26. Parking w Paleto
  27. Posterunki (sąsiednie zabudowania i drogi także)
  28. Szpitale
  29. Więzienie (ponizej 4 straznikow)
  30. Salon Samochodowy
  31. Departament Sprawiedliwości
  32. Tereny Biznesów
  33. (Odnośnie Terenów Biznesów - Jeżeli na terenie danego biznesu jest sejf który można okraść (skryptowo) lub kasetka / kasa fiskalna / bankomat to zezwala się na dokonanie takiej akcji, i nawet zabranie pracownika biznesu jako zakładnika, zakazuje się natomiast “lootowania” podczas takiej akcji, oraz zabrania się porwania pracownika / obywatela z takiego terenu w celu zabrania go poza teren zielonej strefy lub na inny napad)
  34. ZASADY OGÓLNE
  35.  
  36. Zakazuje się korzystania z jakichkolwiek skryptów, cheatów, exploitów, bugów lub jakichkolwiek modów dających przewagę w grze jak i również wykorzystywanie błędów serwera na swoją korzyść. (Skutkuje to permanentnym banem)
  37. Tworząc postać należy wypełnić stosowne imię i nazwisko, zakazuje się wykorzystywania imion i nazwisk osób sławnych, zakazuje się również używania polskich nazwisk.
  38. Należy traktować graczy z odpowiednim szacunkiem, tak jakbyś chciał żeby oni traktowali Ciebie.
  39. Masz obowiązek szanować swoje życie! Traktuj życie jakby było tylko jedno (zakazuje się wykonywanie rzeczy niebezpiecznych, zagrażających życiu typu skakanie z mostu bez konkretnego powodu)
  40. Do gry na serwerze wymagane jest posiadanie sprawnie działającego mikrofonu.
  41. Wszelkie uganianie się za płcią przeciwną w celu nękania oraz składanie przesadnie niemoralnych propozycji jest zakazane. ( Chamskie teksty/ nachalność także )
  42. Zakazuje się używania nicków zawierających reklamy innych stron typu CS, Keydrop itp. lub zasłaniających chat.
  43. Każdy gracz jest zobowiązany posiadać taki sam nick w grze (na steam) jak i na Discordzie w celu łatwej weryfikacji.
  44. Zakazuje się używania w nicku rang służb lub administratorów (komendant, kapitan, ordynator, policja, admin, właściciel, moderator, support itp).
  45. Dostęp do serwera wiąże się ze znajomością regulaminu. Serwer przeznaczony jest dla osób które wiedzą co to RolePlay oraz które ukończyły 16 rok życia.
  46. Obrażania rodziców innym graczom, nadmierna toksyczność w OOC = PERM
  47. Zakazuje się stosowania określeń OOC w IC typu: bilet powrotny, oczka, trzecie perskie oko i tak dalej (niszczy to immersje, od takich rzeczy jest local ooc)
  48. Zakazuje się uciekania bezpośrednio do miasta Los Santos ze względu że nie toczymy Roleplayu na tym terenie.
  49. Zakazuje się rozmawiania korzystając z komunikatorów zewnętrznych typu TeamSpeak lub Discord podczas rozgrywki. Będzie to traktowane jako Meta Gaming.
  50. Nie odgrywamy słownie, od tego jest /me i /do
  51. ZASADY OOC
  52.  
  53. Zakazuje się stosowania Power Gaming’u (z wyjątkiem frakcji BCMD).
  54. Chat Local OOC służy głównie do wyjaśnienia akcji lub poinformowania o czymś graczy oddalonych od siebie o niewielką odległość (mimo wszystko nie należy go nadużywać).
  55. Komenda /report służy do zgłaszania błędów oraz sytuacji gdy potrzebna jest pomoc administracji, w razie potrzeby można również stworzyć ticket na naszym discordzie.
  56. Jeśli podczas akcji RP zostaniesz wyrzucony z serwera poprzez np. crash masz obowiązek poinformować o tym graczy oraz administrację wrzucając screena crasha wraz z datą i godziną na kanał #crash, w miarę możliwości wrócić na serwer oraz dokończyć akcję. (screeny bez daty i godziny nie są brane pod uwagę)
  57. W przypadku zwolnienia z pracy w służbach porządkowych jesteś zobowiązany poinformować o tym administracje/swojego szefa (Ordynator, Komendant lub inne) oraz obowiązkowy wpis na Discord że odchodzisz z pracy.
  58. Administracja nie odpowiada za nieudane transakcje między graczami (IC) (np. jeśli sprzedasz komuś pojazd na raty a ta osoba wykona CK licz się z brakiem odzyskania pozostałej kwoty)
  59. Zakaz współdzielenia majątku pomiędzy swoimi postaciami oraz jego rozdawania (np. w przypadku usuwania postaci)
  60. ZASADY IC
  61.  
  62. Kłamanie używając komendy /do jest zabronione.
  63. Postać gracza zobowiązana jest ubierać się jak normalny obywatel i adekwatnie do odgrywanej postaci ( Zakazuje się ubierania jako “typowy czołg” w 3 rodzaje kamizelek z hełmami z 2 wojny światowej)
  64. W akcji RP może brać udział max. 8 osób. ( Wyjątkiem są służby umundurowane, których limit wynosi 10. )
  65. Zakazuje się atakowania z broni białej bądź pięści osób, które strzelają z broni palnej - wyjątkiem jest atak z zaskoczenia (np. od tyłu, kiedy nas nie widzą), w przeciwnym wypadku takie zachowanie będzie traktowane jako FailRP.
  66. Ciągłe napadanie tej samej osoby będzie odbierane jako FailRP.
  67. Ciągłe napadanie w tym samym miejscu będzie odbierane jako FailRP.
  68. Zakazuje się powtarzania napadów wykonywanych w ten sam sposób oraz częściej niż co 2 godziny przez tą samą osobę / ekipę (będzie to traktowane jako FailRP)
  69. Postać pamięta wszystko co wydarzyło się przed BW, chyba że gracz prowadzący tą postać zadecyduje inaczej. O tym czy postać straciła przytomność również decyduje gracz.
  70. Zakaz podszywania się pod służby specjalne.
  71. W przypadku bycia rannym, masz obowiązek odgrywać ból swojej postaci adekwatnie do odniesionych obrażeń.
  72. Jeżeli ktoś podczas napadu nosił maskę lub zmieniał swój głos to nie można go rozpoznać w późniejszym czasie.
  73. Pracując legalnie każdy obywatel ma obowiązek poruszać się pojazdem służbowym (lub pojazdem osobistym pod warunkiem ze jest przystosowany)
  74. Po podniesieniu ze stanu BW, podniesiona osoba nie może być - napadnięta / okradziona / porwana przez 5 minut, traci również możliwość powrotu do akcji RP w której została ranna.
  75. Jeśli auto zostanie przystosowane pod Off-Road może się poruszać po terenie górskim / górzystym (zawieszenie, opony). Pojazdów typu super samochody, sportowe, coupe nie można przystosować pod Off-Road.
  76. Podczas akcji, gdy wiesz, że masz małe szanse na przeżycie np. (strzelanina 1 vs 3) masz obowiązek się poddać, chyba, że wykorzystasz element zaskoczenia.
  77. Po otrzymaniu CK zakazuje się do dołączania do frakcji przez min. tydzień.
  78. W przypadku ucieczki na zieloną strefę akcja może być wtedy kontynuowana, nagminne uciekanie na zielone strefy będzie traktowane jako FailRP
  79. Zabrania się wykonywanie akcji typu gwałt itp. (Wyjątkiem jest zgoda drugiej osoby np. poprzez /do)
  80. Po dołączeniu na serwer gracz ma 5 minutowy immunitet (Nie może zostać obrabowany lub porwany)
  81. Nagminna jazda pod prąd podczas gdy nie jest to konieczne może być potraktowane jako FailDriving
  82. NPC należy traktować jako normalnych obywateli.
  83. Zakazuje się bezpodstawnego nadużywania DarkNetu (np. nieuzasadnione wyzwiska)
  84. Zakazuje się lądowania samolotem lub helikopterem w miejscach gdzie stwarza to zagrożenie, blokuje ruch drogowy (np. środek autostrady)
  85. Zakazuje się odgrywania dowodu osobistego z fałszywymi danymi na /do (jest od tego przedmiot).
  86. Zakazuje się przebywania na terenie bazy wojskowej.
  87. Zakazuje się odgrywania odkręcenia tablic rejestracyjnych z pojazdu. (Będzie to traktowane jako PG)
  88. Zakazuje się odgrywania schowanych / porzuconych pieniędzy pochodzących z napadu poprzez /me. (Wyjątkiem jest kreatywna akcja RP)
  89. Bunt w więzieniu możliwy tylko od > 5 BCSO (lub >5 pracowników służby więziennej)
  90. Ucieczka z więzienia możliwa od 4 strażników służby więziennej
  91. Porwać obywatela można tylko jeśli:
  92.  
  93. Potrzebujesz zakładnika na napad.
  94. Masz z nim stare porachunki.
  95. Jest członkiem grupy z którą masz konflikt
  96. Dodatkowo, zabrania się przetrzymywania zakładnika powyżej 20 minut. (Wyjątkiem są sytuacje, gdy napad do którego został porwany już jest w toku i pozostałe sytuacje opisane w podpunktach powyżej)
  97.  
  98. Zabrania się okradania na większą kwotę niż 10,000$ dolarów w gotówce. Limit nie dotyczy brudnej gotówki.
  99.  
  100. Zabrania się okradania na BW jeżeli nie uczestniczyliśmy z owym obywatelem w akcji RP (Nie został przez nas lub kogoś z naszej drużyny postrzelony podczas strzelaniny.)
  101.  
  102. Zakazuje się używania muszkietu w kierunku innych graczy, jest to broń która służy wyłącznie do polowania.
  103.  
  104. Zakazuje się prowadzenia akcji na terenie szpitala typu odbijanie.
  105.  
  106. Poruszanie się pojazdami służb porządkowych możliwe jest tylko i wyłącznie (to samo tyczy się również wsiadania) w stosownych akcjach RP z osobami z frakcji wspomnianych wcześniej. Pojazd może być użyty tylko i wyłącznie do ucieczki.
  107.  
  108. FORCE CHARACTER KILL
  109.  
  110. O statusie aplikacji o FCK decydują właściciele serwera.
  111. Aby aplikacja została pozytywnie rozpatrzona należy podać jak najwięcej konkretnych powodów. (aplikacje typu Pan XYZ krzywo się na mnie spojrzał zostaną odrzucone)
  112. NAPADY I INNE
  113.  
  114. Za jednego zakładnika możemy uzyskać jedno żądanie (za funkcjonariuszy publicznych będących na służbie przysługują 2 żądania)
  115. Zezwala się podstawianie maksymalnie 2 zakładników na napad.
  116. Zezwala się na opłacenie podstawianych zakładników.
  117. Zakazuje się posiadania większej ilości zakładników niż jest napastników (obowiązuje zasada 1:1)
  118. Okup za zakładnika: Za obywatela można żądać maksymalnie 6000$ a za funkcjonariusza publicznego na służbie 12000$ (przy czym używając oba żądania)
  119. Liczebność podczas napadów:
  120.  
  121. Napad na sklep: 1 - 3 napastników.
  122. Napad na klub: 2 - 4 napastników.
  123. Napad na jubilera: 2 - 4 napastników.
  124. Napad na bank Fleeca: 3 - 5 napastników.
  125. Napad na bank Paleto: 5 - 8 napastników.
  126. Żądania które możesz uzyskać od LSPD/SAHP/LSSD:
  127.  
  128. Wolny odjazd + sprawny pojazd
  129. Brak kolczatek
  130. Brak Helikoptera
  131. Radiowóz SAST
  132. Pozyskanie okupu
  133. Brak pojazdów jednośladowych
  134. Inne pod warunkiem zgody negocjatora
  135. W przypadku braku kontaktu, niepoważnych żądań negocjator ma prawo przerwać negocjacje z napastnikami.
  136.  
  137. Można porwać funkcjonariusza jeśli na służbie jest (min. 4 BCSO)
  138. (Zakazuje się porwania funkcjonariusza który zostaje z zakładnikami po napadzie)
  139.  
  140. Można porwać pracownika BCMDjeśli na służbie jest (min. 4 BCMD)
  141.  
  142. Podczas negocjacji osoba napadająca ma obowiązek poinformowania funkcjonariusza zgodnie z prawdą: ile osób uczestniczy w napadzie, oraz zakładników (snajper lub osoba z zewnątrz wlicza się do uczestników napadu)
  143.  
  144. Każdy napad musi być zaplanowany od początku do końca (porwanie zakładników, plan ucieczki, itp.) (napady w stylu “dawaj na autostradę” odpadają)
  145.  
  146. ZASADY BCSO
  147.  
  148. Frakcje porządkowe zobowiązane są do dawania przykładu jak poprawnie poruszać się w ruchu drogowym, jazda bez świateł 300km/h w mieście pod prąd może skutkować banem dla takiej osoby.
  149. Zakazuje się mnożenia wyroków (zawyżania).
  150. Funkcjonariusz ma prawo wylegitymować każdego obywatela.
  151. Funkcjonariusz ma prawo przeszukać każdego obywatela który ma na sobie maskę / kamizelkę kuloodporną lub trzyma w ręku broń.
  152. Policja ma prawo zastosować środki przymusu bezpośredniego w sytuacjach gdy obywatel nie wykonuje poleceń. W rażących przypadkach nie wykonywania poleceń lub zagrożenia życia policja ma prawo otworzyć ogień po ostrzeżeniu słownym.
  153. Rzeczy zarekwirowane podczas zatrzymania funkcjonariusz ma obowiązek zdeponować w schowku na komisariacie.
  154. Policja może wykorzystać odcisk palca, będąc na komisariacie, jeśli cywil odmówił okazania dokumentów.
  155. Policja może wykorzystywać nagrania, które zostały zarejestrowane przez kamerę w radiowozie, mundurach lub w budynkach państwowych.
  156. Osoby pełniące wysokie stanowiska w BCSO mają zakaz bycia skorumpowanym po stopniu Oficer I Stopnia (potępiać lub zgłaszać do odpowiednich służb skorumpowanie innych pracowników).
  157. Zakazuje się noszenia munduru oraz poruszania się pojazdem służbowym poza służbą.
  158. W porozumieniu z kancelarią komendant BCSO może uzyskać nakaz przeszukania np. mieszkania
  159. Funkcjonariusz ma zakaz wynoszenia wyposażenia policyjnego.
  160. Funkcjonariusz ma wgląd w DarkNeta, ale nie może odpisywać na zaczepki. Mogą wykorzystać DarkNeta w przypadku, gdy osoba najwyższa rangą zadecyduje o przeprowadzeniu prowokacji, zasadzki lub innej akcji RP za jego pomocą. Akcje tego typu mogą być przeprowadzane co 2 dni.
  161. Liczebność BCSO podczas napadów:
  162.  
  163. Napad na sklep: Min. 2 - 3
  164. Napad na klub: Min. 2 - 4
  165. Napad na jubilera: Min. 4 - 5
  166. Napad na Bank Fleeca: Min. 5 - 6
  167. Napad na Bank Paleto: 5 - 9
  168. Funkcjonariusze zobowiązani są do przestrzegania liczebności na napadach. Policjanci mają prawo dołączyć się do pościgu gdy funkcjonariusz najwyższy rangą wyda taką dyspozycję w przypadku trwania pościgu powyżej 5 min lub w przypadku wywołania przez napastników strzelaniny.
  169.  
  170. BCSO ma prawo prowadzić transport więźnia do zakładu karnego tylko i wyłącznie dwoma wyznaczonymi przez administracje trasami.
  171. BCSO ma 10 minut na przygotowanie transportu do więzienia.
  172. Funkcjonariusz poza służbą jest zobowiązany godnie reprezentować frakcję (zakaz wykonywania rzeczy zabronionych przez prawo).
  173. Po odejściu z frakcji należy zachować kilku dniową estetykę zawodową (minimum tydzień, skakanie z frakcji do frakcji skutkować będzie blokadą).
  174. ZASADY BCMD
  175.  
  176. Pracownicy mają prawo stosować lekki Power Gaming.
  177. Będąc na służbie pracownik ma obowiązek stosować odpowiednie ubranie.
  178. Będąc na służbie pracownik ma obowiązek poruszać się pojazdem służbowym.
  179. Zabrania się posiadania broni przez pracowników (wyjątkiem jest paralizator).
  180. Funkcjonariusz poza służbą jest zobowiązany godnie reprezentować frakcję (zakaz wykonywania rzeczy zabronionych przez prawo).
  181. Osoby pełniące wysokie stanowiska w BCMD mają zakaz bycia skorumpowanym (Należy zgłosić osobę do administracji)
  182. Brak odgrywania będzie skutkował banem lub wyrzuceniem z frakcji.
  183. Pracownicy mają obowiązek udzielenia pomocy każdemu poszkodowanemu bez względu na okoliczności.
  184. Podczas służby należy zachować pełen profesjonalizm (słabe odgrywanie będzie skutkować wyrzuceniem z frakcji).
  185. Jeśli doszło do strzelaniny ratownik medyczny jest zobowiązany poinformować na radiu BCSO.
  186. Ratownik medyczny gdy przechodzi na Off-Duty zobowiązany jest zostawić radio, GPS oraz cały ekwipunek służbowy.
  187. Pracownik ma obowiązek pozostać neutralny wobec osób postronnych.
  188. Pracownicy mają zakaz rozdawania / handlowania medykamentami.
  189. Po odejściu z frakcji należy zachować kilku dniową estetykę zawodową (skakanie z frakcji do frakcji skutkować będzie blokadą).
  190. ZASADY OBYWATELA W STOSUNKU DO FRAKCJI
  191.  
  192. Zakazuje się ubierania umundurowania BCSO / BCMD.
  193. Zatrzymany może żądać transportu do więzienia w momencie kiedy wyrok przekracza 35 miesięcy pozbawienia wolności. ( Musi być na służbie min. 6+ funkcjonariuszy)
  194. Obywatel podczas transportu do więzienia może zostać odbity. Podczas konwoju nie obowiązuje limit osób w akcji RP.
  195. Obywatel może okradać funkcjonariuszy BCSO z każdej broni (okraść policjanta można tylko w wyniku jakieś akcji RP)
  196. Funkcjonariusz ma prawo zarekwirować rzeczy które zagrażają jego bezpieczeństwu (przeszukiwanie zatrzymanego)
  197. Obywatel ma prawo wylegitymować każdego funkcjonariusza publicznego.
  198. W stosunku do medyka należy zgodnie z prawdą opisać swój stan zdrowia (np: Zostałeś postrzelony to nie piszesz że przewróciłeś się. Odbierane będzie to jako FailRP).
  199. Brak odgrywania z BCSO / BCMD będzie karane
  200. Całkowity zakaz kradzieży śmigłowców / samolotów służb publicznych.
  201. ZASADY WEAZEL NEWS
  202.  
  203. Dziennikarz ma zakaz wykonywania napadów.
  204. ZASADY DEPARTAMENTU SPRAWIEDLIWOŚCI
  205.  
  206. Departament sprawiedliwości ma całkowity zakaz korupcji.
  207. Departament sprawiedliwości ma prawo do obrony prawnej każdego obywatela.
  208. Departament sprawiedliwości jako jedyny posiada licencję do obrony prawnej obywatela.
  209. Departament sprawiedliwości w każdej sytuacji musi pozostać obiektywny.
  210. Pracownicy Departamentu Sprawiedliwości mają obowiązek zachowania estetyki zawodowej (niekaralność, kultura osobista).
  211. BIZNESY
  212.  
  213. Zakazuje sie reklamowania biznesu na twitterze, od tego jest specjalna reklama /rk
  214. Nieuzasadniona nieobecność szefa dłuższa niż tydzień może spowodować utratę biznesu tej osoby.
  215. Brak limitu odnośnie zatrudniania osób