using System; using System.Collections.Generic; using System.ComponentModel; using System.Data; using System.Drawing; using System.Linq; using System.Text; using System.Threading.Tasks; using System.Windows.Forms; namespace SzyfrCezara { public partial class Form1 : Form { public Form1() { InitializeComponent(); } static string szyfrCezar(string tekst, int przesuniecie) { char[] bufor = tekst.ToArray(); for (int i = 0; i < bufor.Length; i++) { char litera = bufor[i]; if (litera == ' ' || litera == '.' || litera == ',') { continue; } if ('A' <= litera && litera <= 'Z') { litera = (char)(litera + przesuniecie); if (litera > 'Z') { litera = (char)(litera - 26); } else if (litera < 'A') { litera = (char)(litera + 26); } } else { litera = (char)(litera + przesuniecie); if (litera > 'z') { litera = (char)(litera - 26); } else if (litera < 'a') { litera = (char)(litera + 26); } } bufor[i] = litera; } return new string(bufor); } private void btnKoduj_Click(object sender, EventArgs e) { string tekst_do_zakodowania = txtDoZakodowania.Text; int przesuniecie = (int)NumPrzesuniecie.Value; txtZakodowany.Text = szyfrCezar(tekst_do_zakodowania, przesuniecie); } } }