#include #include "lcd.h" #include "portyLcd.h" //---------------- zmienne globalne ------------- unsigned int i=0; unsigned int sekundy=0; unsigned int licznik=0; void Clock(void); //----------------- main program ------------------- void main( void ) { P2DIR |= BIT1 ; // STATUS LED WDTCTL=WDTPW + WDTHOLD; // Wyłączenie WDT InitPortsLcd(); // inicjalizacja portów LCD InitLCD(); // inicjalizacja LCD clearDisplay(); // czyszczenie wyświetlacza // Basic Clock Module ustawiamy na ACLK(zegar 8 MHz ) i dzielimy częstotliwość przez 2 (4 MHz) BCSCTL1 |= XTS; // ACLK = LFXT1 = HF XTAL 8MHz do { IFG1 &= ~OFIFG; // Czyszczenie flgi OSCFault for (i = 0xFF; i > 0; i--); // odczekanie } while ((IFG1 & OFIFG) == OFIFG); // dopóki OSCFault jest ciągle ustawiona BCSCTL1 |= DIVA_1; // ACLK=8 MHz/2=4 MHz BCSCTL2 |= SELM0 | SELM1; // MCLK= LFTX1 =ACLK // Timer_A ustawiamy na 500 kHz // a przerwanie generujemy co 100 ms TACTL = TASSEL_1 + MC_1 +ID_3; // Wybieram ACLK, ACLK/8=500kHz,tryb Up CCTL0 = CCIE; // włączenie przerwań od CCR0 CCR0=50000; // podzielnik 50000: przerwanie co 100 ms _EINT(); // włączenie przerwań for (;;) { _BIS_SR(LPM3_bits); // przejscie do trybu LPM3 Clock(); } } void Clock(void) { if (licznik %10 ==0) // gdy mineła sekunda (10 * 100 milisekund) { licznik=0; P2OUT ^=BIT1; //zapal diodę ++sekundy; // licz sekundy sekundy = sekundy%10; printDecDigit(sekundy); //wyswietl liczbe sekund SEND_CMD(CUR_SHIFT_LEFT ); // wróć kursorem na początek } } // procedura obsługi przerwania od TimerA #pragma vector=TIMERA0_VECTOR __interrupt void Timer_A (void) { ++licznik; _BIC_SR_IRQ(LPM3_bits); // wyjście z trybu LPM3 }