// macierze.cpp : Ten plik zawiera funkcję „main”. W nim rozpoczyna się i kończy wykonywanie programu. // #include "pch.h" #include #include #include #include #include #include using namespace std; #define rozmiar 200 #define ile_liczb_w_zakresie 200 int main() { srand((unsigned)time(nullptr)); float A[rozmiar][rozmiar]; float B[rozmiar][rozmiar]; float C[rozmiar][rozmiar]; float D[rozmiar][rozmiar]; float AB[rozmiar][rozmiar]; float CD[rozmiar][rozmiar]; cout << "Macierz A\n"; for (int i = 0; i < rozmiar; i++) { for (int j = 0; j < rozmiar; j++) { A[i][j] = (rand() % ile_liczb_w_zakresie) + 1; //cout << A[i][j]<<" "; } } cout << "\n\n\n\nMacierz B\n"; for (int i = 0; i < rozmiar; i++) { for (int j = 0; j < rozmiar; j++) { B[i][j] = (rand() % ile_liczb_w_zakresie) + 1; //cout << B[i][j] << " "; } } int maxA = A[0][0]; int minB = B[0][0]; cout << "\n\n\n\nMacierz C\n"; for (int i = 0; i < rozmiar; i++) { for (int j = 0; j < rozmiar; j++) { C[i][j] = 1 / A[i][j]; cout << C[i][j] << " "; } } cout << "\n\n\n\nMacierz D\n"; for (int i = 0; i < rozmiar; i++) { for (int j = 0; j < rozmiar; j++) { D[i][j] = sqrt(A[i][j]); //cout << D[i][j] << " "; } } cout << "\n\n\n\nMacierz AB\n"; for (int i = 0; i < rozmiar; i++) { for (int j = 0; j < rozmiar; j++) { AB[i][j] = A[i][j] + B[i][j]; //cout << AB[i][j] << " "; } } cout << "\n\n\n\nMacierz CD\n"; for (int i = 0; i < rozmiar; i++) { for (int j = 0; j < rozmiar; j++) { CD[i][j] = C[i][j] * D[i][j]; //cout << CD[i][j] << " "; } } for (int i = 0; i < rozmiar; i++) { for (int j = 0; j < rozmiar; j++) { if (A[i][j] > maxA) maxA = A[i][j]; } } for (int i = 0; i < rozmiar; i++) { for (int j = 0; j < rozmiar; j++) { if (B[i][j] < minB) minB = B[i][j]; } } cout << "\n\n"; cout << "maxA: " << maxA << endl; cout << "minB: " << minB << endl; return 0; } // Uruchomienie programu: Ctrl + F5 lub menu Debugowanie > Uruchom bez debugowania // Debugowanie programu: F5 lub menu Debugowanie > Rozpocznij debugowanie // Porady dotyczące rozpoczynania pracy: // 1. Użyj okna Eksploratora rozwiązań, aby dodać pliki i zarządzać nimi // 2. Użyj okna programu Team Explorer, aby nawiązać połączenie z kontrolą źródła // 3. Użyj okna Dane wyjściowe, aby sprawdzić dane wyjściowe kompilacji i inne komunikaty // 4. Użyj okna Lista błędów, aby zobaczyć błędy // 5. Wybierz pozycję Projekt > Dodaj nowy element, aby utworzyć nowe pliki kodu, lub wybierz pozycję Projekt > Dodaj istniejący element, aby dodać istniejące pliku kodu do projektu // 6. Aby w przyszłości ponownie otworzyć ten projekt, przejdź do pozycji Plik > Otwórz > Projekt i wybierz plik sln