// ConsoleApplication1.cpp : Ten plik zawiera funkcję „main”. W nim rozpoczyna się i kończy wykonywanie programu. // #include "pch.h" #include #include using namespace std; struct VerboseOb { string x; //konstruktor domyslny VerboseOb() { x = ""; cout << x << " constructed" << endl; } //konstruktor VerboseOb(string x) { this->x = x; cout << x << " constructed" << endl; } void saySomething() { cout << x << " says hello" << endl; } ~VerboseOb() { cout << x << " destroyed" << endl; } }; struct BinominalSolver { float a, b, c, x1, x2; //konstruktor domyslny BinominalSolver() { a = 0; b = 0; c = 0; } //konstruktor BinominalSolver(float a, float b, float c) { this->a = a; this->b = b; this->c = c; float delta = (b*b) - 4 * (a * c); x1 = -b - sqrt(delta)/(2*a); x2 = -b - sqrt(delta)/(2*a); } float getA() { return a; } float getB() { return b; } float getC() { return c; } float getX1() { return x1; } float getX2() { return x2; } float calculate(float x) { float suma = (a*x*x) + (b*x) + c; return suma; } ~BinominalSolver() { } }; void zadanie1() { VerboseOb objekt("Object 1"); objekt.saySomething(); } void zadanie2() { BinominalSolver b1(1.0, -5.0, 4.0); cout << "Pierwiastki rownania x*x - 5x + 4 = 0 to: " << endl; cout << "x1 = " << b1.getX1() << ", x2 = " << b1.getX2() << endl; cout << "Wartosc wielomianu x*x - 5x + 4 dla x = 1 to: "; cout << b1.calculate(1.0) << endl; cout << "Wartosc wielomianu x*x - 5x + 4 dla x = 3 to: "; cout << b1.calculate(3.0) << endl; BinominalSolver b2(1.0, 2.0, 1.0); cout << "Pierwiastki rownania x*x + 2x + 1 = 0 to: " << endl; cout << "x1 = " << b2.getX1() << ", x2 = " << b2.getX2() << endl; cout << "Wartosc wielomianu x*x + 2x + 1 dla x = 1 to: "; cout << b2.calculate(1.0) << endl; cout << "Wartosc wielomianu x*x + 2x + 1 dla x = -1 to: "; cout << b2.calculate(-1.0) << endl; } int main() { int numerZadania; bool doContinue = true; do { cout << "0 - zakoncz" <> numerZadania; switch(numerZadania) { case 0: doContinue = false; break; case 1: system("cls"); zadanie1(); break; case 2: system("cls"); zadanie2(); break; default: cout << "Nieprawidlowy numer zadania" << endl; break; } } while (doContinue == true); } // Uruchomienie programu: Ctrl + F5 lub menu Debugowanie > Uruchom bez debugowania // Debugowanie programu: F5 lub menu Debugowanie > Rozpocznij debugowanie // Porady dotyczące rozpoczynania pracy: // 1. Użyj okna Eksploratora rozwiązań, aby dodać pliki i zarządzać nimi // 2. Użyj okna programu Team Explorer, aby nawiązać połączenie z kontrolą źródła // 3. Użyj okna Dane wyjściowe, aby sprawdzić dane wyjściowe kompilacji i inne komunikaty // 4. Użyj okna Lista błędów, aby zobaczyć błędy // 5. Wybierz pozycję Projekt > Dodaj nowy element, aby utworzyć nowe pliki kodu, lub wybierz pozycję Projekt > Dodaj istniejący element, aby dodać istniejące pliku kodu do projektu // 6. Aby w przyszłości ponownie otworzyć ten projekt, przejdź do pozycji Plik > Otwórz > Projekt i wybierz plik sln