#include #include #include float prostokat(float a, float b) { return a * b; } float kolo(float r) { float pole = 3.14 * r * r; return pole; } float trojkat(float a, float h) { float pole = (a * h) / 2; return pole; } int main() { int s, i = 1; float a, b, r, h; while (i == 1) { printf( "Dla jakiej figury chcesz policzyc " "pole?\n1-prostokat\n2-kolo\n3-trojkat\n"); scanf("%d", &s); if (s == 1) { printf("Podaj bok a prostokata:\n"); scanf("%f", &a); printf("Podaj bok b prostokata:\n"); scanf("%f", &b); printf("%.3f\n", prostokat(a, b)); } else if (s == 2) { printf("Podaj promien kola\n"); scanf("%f", &r); printf("%.3f\n", kolo(r)); } else if (s == 3) { printf("Podaj podstawe trojkata:\n"); scanf("%f", &a); printf("Podaj wysokosc trojkata:\n"); scanf("%f", &h); printf("%.3f\n", trojkat(a, h)); } else printf("Wybrano nieodpowiedni numer\n"); printf("Czy chcesz policzyc kolejne pole?\n1-Tak\n2-Nie\n"); scanf("%d\n", &i); } return 0; }