// Program na zaliczenie laboratoriów z Programowania Obiektowego. // Program zawiera listy postaci mojego pomysłu, gotowych do gry RPG // Każda postać dziedziczy z klasy "Postac" imię, punkty życia oraz punkty many, // natomiast reszta statystyk zawiera się w tablicach adekwatnie nazwanych w Main. using System; using System.Collections.Generic; using System.Linq; using System.Text; using System.Threading.Tasks; namespace ZaliczeniePO1 { public class Postac { public Postac(string imie, int hp, int mana) { this.imie = imie; this.hp = hp; this.mana = mana; } public string imie; public int hp; public int mana; } public class Wojownik : Postac { public Wojownik(string imie, int hp, int mana) : base (imie, hp, mana) { } } public class Mag : Postac { public Mag(string imie, int hp, int mana) : base (imie, hp, mana) { } } public class Zwiadowca : Postac { public Zwiadowca(string imie, int hp, int mana) : base (imie, hp, mana) { } } public class Paladyn : Postac { public Paladyn(string imie, int hp, int mana) : base (imie, hp, mana) { } } public class Barbarzynca : Postac { public Barbarzynca(string imie, int hp, int mana) : base (imie, hp, mana) { } } public class Uzdrowiciel : Postac { public Uzdrowiciel(string imie, int hp, int mana) : base (imie, hp, mana) { } } public class Program { static void Main(string[] args) { string opcja = "a"; int[] sila = {40, 10, 15, 35, 70, 5}; int[] inteligencja = {10, 50, 20, 40, 10, 60}; int[] charyzma = {15, 20, 15, 30, 5, 30}; int[] zrecznosc = {15, 10, 45, 20, 30, 15}; Wojownik p1 = new Wojownik("Wojownik", 2500, 20); Mag p2 = new Mag("Mag", 1800, 80); Zwiadowca p3 = new Zwiadowca("Zwiadowca", 2000, 30); Paladyn p4 = new Paladyn("Paladyn", 2500, 100); Barbarzynca p5 = new Barbarzynca("Barbarzyńca", 2000, 0); Uzdrowiciel p6 = new Uzdrowiciel("Uzdrowiciel", 1500, 120); while (opcja != "q" && opcja != "Q") { System.Console.ForegroundColor = ConsoleColor.Red; Console.WriteLine("** * * * * * * * ** * * * * * * * ** * * * * * * *"); Console.WriteLine("** * ** * ** *"); Console.WriteLine("** * ** * ** *"); Console.WriteLine("** * ** * ** "); Console.WriteLine("** * * * * * * * ** * ** "); Console.WriteLine("** ** ** * * * * * * * ** * * * *"); Console.WriteLine("** ** ** ** *"); Console.WriteLine("** ** ** ** *"); Console.WriteLine("** ** ** ** *"); Console.WriteLine("** ** ** ** *"); Console.WriteLine("** ** ** ** * * * * * * *\n\n\n"); System.Console.ResetColor(); System.Console.ForegroundColor = ConsoleColor.Green; System.Console.WriteLine("Witaj w podglądzie statystyk postaci mojego pomysłu z gry RPG!"); System.Console.WriteLine("Do wyboru masz 6 klasy postaci widocznych poniżej."); System.Console.WriteLine("Wybierz postać, aby sprawdzić jej dokładne statyskyki:\n"); System.Console.ResetColor(); System.Console.ForegroundColor = ConsoleColor.DarkYellow; System.Console.WriteLine("1. Wojownik"); System.Console.WriteLine("2. Mag"); System.Console.WriteLine("3. Zwiadowca"); System.Console.WriteLine("4. Paladyn"); System.Console.WriteLine("5. Barbarzyńca"); System.Console.WriteLine("6. Uzdrowiciel\n"); System.Console.ResetColor(); System.Console.ForegroundColor = ConsoleColor.Red; System.Console.WriteLine("Q. Zakończ program"); System.Console.ResetColor(); opcja = System.Console.ReadLine(); switch (opcja) { case "1": System.Console.Clear(); System.Console.ForegroundColor = ConsoleColor.DarkYellow; System.Console.WriteLine("STATYSTYKI POSTACI: " + p1.imie + "\nPunkty życia: " + p1.hp + "\nPunkty many: " + p1.mana); System.Console.WriteLine("Siła: " + sila[0]); System.Console.WriteLine("Inteligencja: " + inteligencja[0]); System.Console.WriteLine("Charyzma: " + charyzma[0]); System.Console.WriteLine("Zręczność: " + zrecznosc[0] + "\n"); System.Console.ResetColor(); System.Console.ForegroundColor = ConsoleColor.Red; System.Console.WriteLine("Naciśnij ENTER, by powrócić do ekranu menu."); System.Console.ReadLine(); System.Console.ResetColor(); System.Console.Clear(); break; case "2": System.Console.Clear(); System.Console.ForegroundColor = ConsoleColor.DarkYellow; System.Console.WriteLine("STATYSTYKI POSTACI: " + p2.imie + "\nPunkty życia: " + p2.hp + "\nPunkty many: " + p2.mana); System.Console.WriteLine("Siła: " + sila[1]); System.Console.WriteLine("Inteligencja: " + inteligencja[1]); System.Console.WriteLine("Charyzma: " + charyzma[1]); System.Console.WriteLine("Zręczność: " + zrecznosc[1] + "\n"); System.Console.ResetColor(); System.Console.ForegroundColor = ConsoleColor.Red; System.Console.WriteLine("Naciśnij ENTER, by powrócić do ekranu menu."); System.Console.ResetColor(); System.Console.ReadLine(); System.Console.Clear(); break; case "3": System.Console.Clear(); System.Console.ForegroundColor = ConsoleColor.DarkYellow; System.Console.WriteLine("STATYSTYKI POSTACI: " + p3.imie + "\nPunkty życia: " + p3.hp + "\nPunkty many: " + p3.mana); System.Console.WriteLine("Siła: " + sila[2]); System.Console.WriteLine("Inteligencja: " + inteligencja[2]); System.Console.WriteLine("Charyzma: " + charyzma[2]); System.Console.WriteLine("Zręczność: " + zrecznosc[2] + "\n"); System.Console.ResetColor(); System.Console.ForegroundColor = ConsoleColor.Red; System.Console.WriteLine("Naciśnij ENTER, by powrócić do ekranu menu."); System.Console.ResetColor(); System.Console.ReadLine(); System.Console.Clear(); break; case "4": System.Console.Clear(); System.Console.ForegroundColor = ConsoleColor.DarkYellow; System.Console.WriteLine("STATYSTYKI POSTACI: " + p4.imie + "\nPunkty życia: " + p4.hp + "\nPunkty many: " + p4.mana); System.Console.WriteLine("Siła: " + sila[3]); System.Console.WriteLine("Inteligencja: " + inteligencja[3]); System.Console.WriteLine("Charyzma: " + charyzma[3]); System.Console.WriteLine("Zręczność: " + zrecznosc[3] + "\n"); System.Console.ResetColor(); System.Console.ForegroundColor = ConsoleColor.Red; System.Console.WriteLine("Naciśnij ENTER, by powrócić do ekranu menu."); System.Console.ResetColor(); System.Console.ReadLine(); System.Console.Clear(); break; case "5": System.Console.Clear(); System.Console.ForegroundColor = ConsoleColor.DarkYellow; System.Console.WriteLine("STATYSTYKI POSTACI: " + p5.imie + "\nPunkty życia: " + p5.hp + "\nPunkty many: " + p5.mana); System.Console.WriteLine("Siła: " + sila[4]); System.Console.WriteLine("Inteligencja: " + inteligencja[4]); System.Console.WriteLine("Charyzma: " + charyzma[4]); System.Console.WriteLine("Zręczność: " + zrecznosc[4] + "\n"); System.Console.ResetColor(); System.Console.ForegroundColor = ConsoleColor.Red; System.Console.WriteLine("Naciśnij ENTER, by powrócić do ekranu menu."); System.Console.ResetColor(); System.Console.ReadLine(); System.Console.Clear(); break; case "6": System.Console.Clear(); System.Console.ForegroundColor = ConsoleColor.DarkYellow; System.Console.WriteLine("STATYSTYKI POSTACI: " + p6.imie + "\nPunkty życia: " + p6.hp + "\nPunkty many: " + p6.mana); System.Console.WriteLine("Siła: " + sila[5]); System.Console.WriteLine("Inteligencja: " + inteligencja[5]); System.Console.WriteLine("Charyzma: " + charyzma[5]); System.Console.WriteLine("Zręczność: " + zrecznosc[5] + "\n"); System.Console.ResetColor(); System.Console.ForegroundColor = ConsoleColor.Red; System.Console.WriteLine("Naciśnij ENTER, by powrócić do ekranu menu."); System.Console.ResetColor(); System.Console.ReadLine(); System.Console.Clear(); break; default: System.Console.Clear(); System.Console.ForegroundColor = ConsoleColor.Red; System.Console.WriteLine("Wybrałeś zły przycisk, spróbuj jeszcze raz!\n"); System.Console.ResetColor(); break; } } } } }