void setup(){ size(800,600); int granica_trawa_niebo_y=400; /*Rysowanie łąki*/ fill(0,160,0); stroke(0,128,0); rect(0,400,800,200); /*Rysowanie tła - nieba*/ fill(96,126,249); stroke(0,128,0); rect(0,0,800,400); int pocz_domku_x = 80; int szer_cegly = 40; int wys_cegly = 20; int ile_cegiel_x = 7; int ile_cegiel_y = 5;int gorna_krawedz_domu_y = granica_trawa_niebo_y-wys_cegly*ile_cegiel_y; int koniec_domku_x = pocz_domku_x+ile_cegiel_x*szer_cegly; int szerokosc_domku = koniec_domku_x-pocz_domku_x; /*Rysowanie chmury*/ chmurka(100,100,60,30); chmurka(220,70,60,30); chmurka(300,140,60,30); chmurka(500,120,60,30); chmurka(600,100,60,30); /*Rysowanie drzew*/ drzewo(200,granica_trawa_niebo_y); drzewo(100,granica_trawa_niebo_y); drzewo(250,granica_trawa_niebo_y); drzewo(360,granica_trawa_niebo_y); drzewo(500,granica_trawa_niebo_y); drzewo(650,granica_trawa_niebo_y); /*Rysowanie domku z oknami i drzwiami*/ domek(ile_cegiel_y, ile_cegiel_x, pocz_domku_x, szer_cegly, wys_cegly, granica_trawa_niebo_y); /*Rysowanie klamki*/ strokeWeight(4); stroke(255,255,255); line(koniec_domku_x-3.1*szer_cegly,granica_trawa_niebo_y- 1.5*wys_cegly,koniec_domku_x-3.3*szer_cegly,granica_trawa_niebo_y-1.5*wys_cegly); /*Rysowanie daszku*/ fill(163,0,0); strokeWeight(0); triangle(pocz_domku_x- 30,gorna_krawedz_domu_y,koniec_domku_x+30,gorna_krawedz_domu_y,pocz_domku_x+szerokosc_domku/2,gorna_krawedz_domu_y-100); } /*Funkcje do rysowania poszczególnych obiektów*/ /*Rysowanie domku z oknami*/ void domek(int ile_cegiel_y, int ile_cegiel_x, int pocz_domku_x, int szer_cegly,int wys_cegly, int granica_trawa_niebo_y){ strokeWeight(3); for(int j=0; j0 && j<4) || (i == 5 && j>0 && j<4)){ fill(0,204,255);stroke(0,0,0); }else{ fill(209,76,23); stroke(134,49,14); } rect(pocz_domku_x+szer_cegly*i,granica_trawa_niebo_y- wys_cegly*(j+1),szer_cegly,wys_cegly); } } } /* funkcja chmura*/ void chmurka(int srodek_pierwszej_chmury_x, int srodek_pierwszej_chmury_y, int szerokosc_chmury, int wysokosc_chmury){ stroke(255,255,255); for(int j=0; j<3; j++){ if(j!=1){ for(int i=0; i<2; i++){ fill(255,255,255); ellipse(srodek_pierwszej_chmury_x+i*szerokosc_chmury/1.5,srodek_pierwszej_chmury_y- wysokosc_chmury*0.7*j,szerokosc_chmury,wysokosc_chmury); } }else{ for(int i=0; i<3; i++){ fill(255,255,255); ellipse(srodek_pierwszej_chmury_x- szerokosc_chmury/3+i*szerokosc_chmury/1.5,srodek_pierwszej_chmury_y- wysokosc_chmury*0.7*j,szerokosc_chmury,wysokosc_chmury); } } } } void drzewo(int pien_poczatek_x, int pien_poczatek_y){ int wys_pienia = 100; int szer_pienia = 30; /*Pień*/ fill(133,94,66); stroke(85,60,42); rect(pien_poczatek_x,pien_poczatek_y-wys_pienia,szer_pienia,wys_pienia); /*trójkąty będące liściami*/ fill(0,66,26); strokeWeight(0); for(int i = 0; i<3 ; i++){ triangle(pien_poczatek_x-40,pien_poczatek_y-wys_pienia- i*50,pien_poczatek_x+szer_pienia+40,pien_poczatek_y-wys_pienia- i*50,pien_poczatek_x+szer_pienia/2,pien_poczatek_y-wys_pienia-100-i*50); }}