#include #include #include //biblioteka potrzebna do tego zeby losowac cyferki void losuj(char *tab, int rozmiar) //funkcja wypelniajaca tablice losowymi literkami { int i; for(i = 0; i < rozmiar; i++) { *(tab+i)=65+rand()%26; } } int main() { printf("Hello world!\n"); srand(time(NULL)); //inicjowanie generatora do losowania int rozmiar; int i, indeks; rozmiar = rand()%10; //losujemy rozmiar char *litery = malloc(rozmiar*sizeof(char)); //deklarujemy tablice o wylosowanym rozmiarze int ile_literek[26]={0}; //tablica co patrzy ile jest danej literki losuj(litery, rozmiar); //losujemy tablice literek for(i = 0 ; i < rozmiar; i++) //funkcja wyswietaljaca te tablice { printf("%c ", *(litery+i)); } indeks = 0; //potrzebne zeby policzyc kazda litere int j; //to leci po tablicy, w ktorej zliczamy ilosc wystapien danej literki for(i = 0; i < rozmiar; i++) { for(j = 0; j < 26; j++) { indeks = (int)(litery[i])-65; //rzutuje literke na zwykla liczbe, zeby odjac 65, bo 65 to duze A czyli pierwsza w naszej tablicy } ile_literek[indeks]++; //jak wystapila to zwiekszamy jej ilosc o 1 } printf("\n%d\n", rozmiar); for(i = 0; i < 26; i++) { printf("%c - %d\n",(char)(i+65), ile_literek[i]); //tu rzutujemy w druga strone zeby zamienic 65 na duze A } return 0; }