Facebook
From Scribby Capybara, 5 Years ago, written in C++.
This paste is a reply to Untitled from Voluminous Meerkat - go back
Embed
Viewing differences between Untitled and Re: Untitled
// ConsoleApplication1.cpp : Ten plik zawiera funkcję „main”. W nim rozpoczyna się i kończy wykonywanie programu.
//

#include "pch.h"
#include 
#include 
using namespace std;

struct VerboseOb {
        string x;
        //konstruktor domyslny
        VerboseOb() {
                x = "";
                cout << x << " constructed" << endl;
        }
        //konstruktor 
        VerboseOb(string x) {
                this->x = x;
                cout << x << " constructed" << endl;
        }
        void saySomething() {
                cout << x << " says hello" << endl;
        }

        ~VerboseOb() {
                cout << x << " destroyed" << endl;
        }


};


struct BinominalSolver {
        float a, b, c, x1, x2;
        //konstruktor domyslny
        BinominalSolver() {
                a = 0;
                b = 0;
                c = 0;
        }
        //konstruktor 
        BinominalSolver(float a, float b, float c) {
                this->a = a;
                this->b = b;
                this->c = c;
                float delta = (b*b) - 4 * (a * c);
                x1 = -b - sqrt(delta)/(2*a);
                x2 = -b - sqrt(delta)/(2*a);

        }
        
        float getA() {
                return a;
                
        }
        float getB() {
                return b;

        }
        float getC() {
                return c;

        }

        float getX1() {
                return x1;

        }
        float getX2() {
                return x2;

        }
        float calculate(float x) {
                float suma = (a*x*x) + (b*x) + c;
                return suma;
        }
        ~BinominalSolver() {
                
        }


};

void zadanie1() {
        VerboseOb objekt("Object 1");
        objekt.saySomething();
}


void zadanie2() {
        BinominalSolver b1(1.0, -5.0, 4.0); cout << "Pierwiastki rownania x*x - 5x + 4 = 0 to: " << endl; cout << "x1 = " << b1.getX1() << ", x2 = " << b1.getX2() << endl;
        cout << "Wartosc wielomianu x*x - 5x + 4 dla x = 1 to: "; cout << b1.calculate(1.0) << endl; cout << "Wartosc wielomianu x*x - 5x + 4 dla x = 3 to: "; cout << b1.calculate(3.0) << endl;
        BinominalSolver b2(1.0, 2.0, 1.0); cout << "Pierwiastki rownania x*x + 2x + 1 = 0 to: " << endl; cout << "x1 = " << b2.getX1() << ", x2 = " << b2.getX2() << endl;
        cout << "Wartosc wielomianu x*x + 2x + 1 dla x = 1 to: "; cout << b2.calculate(1.0) << endl; cout << "Wartosc wielomianu x*x + 2x + 1 dla x = -1 to: "; cout << b2.calculate(-1.0) << endl;

}

int main()
{
        int numerZadania;
        bool doContinue = true;

        do {
                cout << "0 - zakoncz" <                 cout << "Wybierz zadanie: ";
                cin >> numerZadania;
                switch(numerZadania) {

                case 0:
                        doContinue = false;
                        break;
                case 1:
                        system("cls");
                        zadanie1();
                        break;
                case 2:
                        system("cls");
                        zadanie2();
                        break;


                default:
                        cout << "Nieprawidlowy numer zadania" << endl;
                        
                        break;
                }
        } while (doContinue == true);
        







// Uruchomienie programu: Ctrl + F5 lub menu Debugowanie > Uruchom bez debugowania
// Debugowanie programu: F5 lub menu Debugowanie > Rozpocznij debugowanie

// Porady dotyczące rozpoczynania pracy:
//   1. Użyj okna Eksploratora rozwiązań, aby dodać pliki i zarządzać nimi
//   2. Użyj okna programu Team Explorer, aby nawiązać połączenie z kontrolą źródła
//   3. Użyj okna Dane wyjściowe, aby sprawdzić dane wyjściowe kompilacji i inne komunikaty
//   4. Użyj okna Lista błędów, aby zobaczyć błędy
//   5. Wybierz pozycję Projekt > Dodaj nowy element, aby utworzyć nowe pliki kodu, lub wybierz pozycję Projekt > Dodaj istniejący element, aby dodać istniejące pliku kodu do projektu
//   6. Aby w przyszłości ponownie otworzyć ten projekt, przejdź do pozycji Plik > Otwórz > Projekt i wybierz plik sln