//
#include "pch.h"
#include
#include
using namespace std;
struct VerboseOb {
string x;
//konstruktor domyslny
VerboseOb() {
x = "
cout << x << " constructed" << endl;
}
//konstruktor
VerboseOb(string x) {
this->x = x;
cout << x << " constructed" << endl;
}
void saySomething() {
cout << x << " says hello" << endl;
}
~VerboseOb() {
cout << x << " destroyed" << endl;
}
};
struct BinominalSolver {
float a, b, c, x1, x2;
//konstruktor domyslny
BinominalSolver() {
a = 0;
b = 0;
c = 0;
}
//konstruktor
BinominalSolver(float a, float b, float c) {
this->a = a;
this->b = b;
this->c = c;
float delta = (b*b) - 4 * (a * c);
x1 = -b - sqrt(delta)/(2*a);
x2 = -b - sqrt(delta)/(2*a);
}
float getA() {
return a;
}
float getB() {
return b;
}
float getC() {
return c;
}
float getX1() {
return x1;
}
float getX2() {
return x2;
}
float calculate(float x) {
float suma = (a*x*x) + (b*x) + c;
return suma;
}
~BinominalSolver() {
}
};
void zadanie1() {
VerboseOb objekt("Object 1");
objekt.saySomething();
}
void zadanie2() {
BinominalSolver b1(1.0, -5.0, 4.0); cout << "Pierwiastki rownania x*x - 5x + 4 = 0 to: " << endl; cout << "x1 = " << b1.getX1() << ", x2 = " << b1.getX2() << endl;
cout << "Wartosc wielomianu x*x - 5x + 4 dla x = 1 to: "; cout << b1.calculate(1.0) << endl; cout << "Wartosc wielomianu x*x - 5x + 4 dla x = 3 to: "; cout << b1.calculate(3.0) << endl;
BinominalSolver b2(1.0, 2.0, 1.0); cout << "Pierwiastki rownania x*x + 2x + 1 = 0 to: " << endl; cout << "x1 = " << b2.getX1() << ", x2 = " << b2.getX2() << endl;
cout << "Wartosc wielomianu x*x + 2x + 1 dla x = 1 to: "; cout << b2.calculate(1.0) << endl; cout << "Wartosc wielomianu x*x + 2x + 1 dla x = -1 to: "; cout << b2.calculate(-1.0) << endl;
}
int main()
{
int numerZadania;
bool doContinue = true;
do {
cout << "0 - zakoncz" <
cin >> numerZadania;
switch(numerZadania) {
case 0:
doContinue = false;
break;
case 1:
system("cls");
zadanie1();
break;
case 2:
system("cls");
zadanie2();
break;
default:
cout << "Nieprawidlowy numer zadania" << endl;
break;
}
} while (doContinue == true);
}
// Uruchomienie programu: Ctrl + F5 lub menu Debugowanie > Uruchom bez debugowania
// Debugowanie programu: F5 lub menu Debugowanie > Rozpocznij debugowanie
// Porady dotyczące rozpoczynania pracy:
// 1. Użyj okna Eksploratora rozwiązań, aby dodać pliki i zarządzać nimi
// 2. Użyj okna programu Team Explorer, aby nawiązać połączenie z kontrolą źródła
// 3. Użyj okna Dane wyjściowe, aby sprawdzić dane wyjściowe kompilacji i inne komunikaty
// 4. Użyj okna Lista błędów, aby zobaczyć błędy
// 5. Wybierz pozycję Projekt > Dodaj nowy element, aby utworzyć nowe pliki kodu, lub wybierz pozycję Projekt > Dodaj istniejący element, aby dodać istniejące pliku kodu do projektu
// 6. Aby w przyszłości ponownie otworzyć ten projekt, przejdź do pozycji Plik > Otwórz > Projekt i wybierz plik sln