Facebook
From Social Mockingjay, 3 Years ago, written in Python.
Embed
Download Paste or View Raw
Hits: 147
  1. import pygame, sys, random, time
  2. from pygame.locals import *
  3.  
  4.  
  5. pygame.init()
  6. rozdzielczosc = (1200, 800)
  7. window = pygame.display.set_mode(rozdzielczosc, DOUBLEBUF)
  8. pygame.display.set_caption('oczko')
  9.  
  10.  
  11.  
  12. tablica_kart = ['czea.png', 'cze2.png', 'cze3.png', 'cze4.png', 'cze5.png', 'cze6.png', 'cze7.png', 'cze8.png', 'cze9.png', 'cze10.png', 'czej.png', 'czed.png', 'czek.png',
  13.                 'cza.png', 'cz2.png', 'cz3.png', 'cz4.png', 'cz5.png', 'cz6.png', 'cz7.png', 'cz8.png', 'cz9.png', 'cz10.png', 'czj.png', 'czd.png', 'czk.png',
  14.                 'dza.png', 'dz2.png', 'dz3.png', 'dz4.png', 'dz5.png', 'dz6.png', 'dz7.png', 'dz8.png', 'dz9.png', 'dz10.png', 'dzj.png', 'dzd.png', 'dzk.png',
  15.                 'rza.png', 'rz2.png', 'rz3.png', 'rz4.png', 'rz5.png', 'rz6.png', 'rz7.png', 'rz8.png', 'rz9.png', 'rz10.png', 'rzj.png', 'rzd.png', 'rzk.png']
  16. punkty_gracza = 0
  17. punkty_komputera = 0
  18. tablica_uzytych_kart = []
  19. tablica_wartosci_kart = [11, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 2, 3, 4, 11, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 2, 3, 4, 11, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 2, 3, 4, 11, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 2, 3, 4]
  20. czy_PC_gra_dalej = True
  21. tekst_Z_P = ''
  22. flaga_konca = 0
  23. ilosc_kart_gracz = 0
  24. ilosc_kart_PC = 0
  25. karty_gracz = []
  26. karty_PC = []
  27.  
  28. def wypelnij():
  29.  
  30.     window.fill((0, 100, 0))
  31.  
  32.     y=0
  33.     for x in karty_PC:
  34.         window.blit(pygame.image.load(x), (400+100*y, 100))
  35.         y += 1
  36.  
  37.     y=0
  38.     for x in karty_gracz:
  39.         window.blit(pygame.image.load(x), (400+100*y, 500))
  40.         y += 1
  41.  
  42.  
  43.     font = pygame.font.SysFont(None, 70)
  44.     tekst = font.render(tekst_Z_P, True, (0, 0, 0))
  45.     window.blit(tekst, (400, 400))
  46.     font = pygame.font.SysFont(None, 30)
  47.     tekst = font.render("punkty gracza:", True, (0, 0, 0))
  48.     window.blit(tekst, (35, 90))
  49.     tekst = font.render(str(punkty_gracza), True, (0, 0, 0))
  50.     window.blit(tekst, (35, 115))
  51.  
  52.     tekst = font.render("punkty PC:", True, (0, 0, 0))
  53.     window.blit(tekst, (35, 140))
  54.     tekst = font.render(str(punkty_komputera), True, (0, 0, 0))
  55.     window.blit(tekst, (35, 165))
  56.  
  57.     pygame.draw.rect(window, (118,118,118),(400,650,150,50))
  58.     tekst1 = font.render('Spasuj', True, (0,0,0))
  59.     window.blit(tekst1, (435, 665))
  60.  
  61.     pygame.draw.rect(window, (118,118,118),(600,650,200,50))
  62.     tekst1 = font.render('Dobierz karte', True, (0,0,0))
  63.     window.blit(tekst1, (635, 665))
  64.  
  65.     pygame.draw.rect(window, (118,118,118),(30,700,120,50))
  66.     tekst1 = font.render('Nowa Gra', True, (0,0,0))
  67.     window.blit(tekst1, (35, 715))
  68.  
  69.  
  70. wypelnij()
  71.  
  72. def check():
  73.     check_PC()
  74.     check_gracz()
  75.     global punkty_komputera
  76.     global punkty_gracza
  77.     global tekst_Z_P
  78.     global flaga_konca
  79.     if flaga_konca != 1:
  80.         if punkty_komputera > punkty_gracza:
  81.             tekst_Z_P = "PRZEGRALES"
  82.         elif punkty_gracza > punkty_komputera:
  83.             tekst_Z_P = "WYGRALES"
  84.         else:
  85.             tekst_Z_P = "REMIS"
  86.         flaga_konca = 1
  87.  
  88.  
  89. def check_gracz():
  90.     global punkty_gracza
  91.     global  tekst_Z_P
  92.     global  flaga_konca
  93.     if punkty_gracza > 21:
  94.         tekst_Z_P = "PRZEGRALES"
  95.         flaga_konca = 1
  96.  
  97.  
  98. def check_PC():
  99.     global punkty_komputera
  100.     global  tekst_Z_P
  101.     global  flaga_konca
  102.     if punkty_komputera > 21:
  103.         tekst_Z_P = "WYGRALES"
  104.         flaga_konca = 1
  105.  
  106.  
  107. def dobierz_karte_PC():
  108.     global czy_PC_gra_dalej
  109.     global punkty_komputera
  110.     global tablica_uzytych_kart
  111.     global tablica_kart
  112.     global karty_PC
  113.     global ilosc_kart_PC
  114.  
  115.     a = 0
  116.     if czy_PC_gra_dalej:
  117.         while True:
  118.             a = random.randrange(1,52)
  119.             if not a in tablica_uzytych_kart:
  120.                 tablica_uzytych_kart.append(a)
  121.                 ilosc_kart_PC += 1
  122.                 karty_PC.append(tablica_kart[a-1])
  123.                 break
  124.         punkty_komputera += tablica_wartosci_kart[a-1]
  125.     if punkty_komputera >= 17:
  126.         b = random.randrange(0, 3)
  127.         if b > 1:
  128.             czy_PC_gra_dalej = False
  129.     check_PC()
  130.  
  131. def Nowa_gra():
  132.     global tablica_uzytych_kart
  133.     global punkty_komputera
  134.     global punkty_gracza
  135.     global flaga_konca
  136.     global tekst_Z_P
  137.     global czy_PC_gra_dalej
  138.     global ilosc_kart_gracz
  139.     global ilosc_kart_PC
  140.     global karty_gracz
  141.     global karty_PC
  142.     czy_PC_gra_dalej = True
  143.     flaga_konca = 0
  144.     tekst_Z_P = ''
  145.     tablica_uzytych_kart = []
  146.     punkty_gracza = 0
  147.     punkty_komputera = 0
  148.     ilosc_kart_gracz = 0
  149.     ilosc_kart_PC = 0
  150.     karty_gracz = []
  151.     karty_PC = []
  152.  
  153. def Spasuj():
  154.     global czy_PC_gra_dalej
  155.     while czy_PC_gra_dalej:
  156.         dobierz_karte_PC()
  157.     check()
  158.  
  159.  
  160. def Dobierz_Karte():
  161.     global punkty_gracza
  162.     global tablica_uzytych_kart
  163.     global karty_gracz
  164.     global ilosc_kart_gracz
  165.     global tablica_kart
  166.     a = 0
  167.  
  168.     while True:
  169.         a = random.randrange(1,52)
  170.         if not a in tablica_uzytych_kart:
  171.             tablica_uzytych_kart.append(a)
  172.             ilosc_kart_gracz +=1
  173.             karty_gracz.append(tablica_kart[a-1])
  174.             break
  175.     punkty_gracza += tablica_wartosci_kart[a-1]
  176.     check_gracz()
  177.     dobierz_karte_PC()
  178.  
  179.  
  180.  
  181. while True:
  182.     for event in pygame.event.get():
  183.         pos = pygame.mouse.get_pos()
  184.         if event.type == QUIT:
  185.             pygame.quit()
  186.             sys.exit()
  187.         elif event.type == pygame.MOUSEBUTTONDOWN:
  188.  
  189.  
  190.  
  191.             if pos[0] >= 400 and pos[0] <=550 and pos[1] >=650 and pos[1] <= 700 and flaga_konca == 0:
  192.                 Spasuj()
  193.  
  194.             elif pos[0] >= 600 and pos[0] <=800 and pos[1] >=650 and pos[1] <= 700 and flaga_konca == 0:
  195.                 Dobierz_Karte()
  196.  
  197.             elif pos[0] >= 30 and pos[0] <= 150 and pos[1] >= 700 and pos[1] <= 750:
  198.                 Nowa_gra()
  199.         wypelnij()
  200.  
  201.     pygame.display.update()
  202.  
  203.