Facebook
From Scorching Pudu, 6 Years ago, written in Plain Text.
Embed
Download Paste or View Raw
Hits: 263
  1. Plan marketingowy:
  2. 1. Wprowadzenie
  3.  
  4. Produktem oferowanym przez e-oszczędności jest porównywarka kont oszczędnościowych oraz lokat jakie oferują dane banki mającej za zadanie pomocy klientowi z wybraniu najkorzystniejszej oferty.
  5.  
  6. 2. Streszczenie
  7.  
  8. Plan marketingowy „e-oszczędności” zawiera wszystkie najważniejsze informacje dotyczące prowadzenia działalnosci gospodarczej. Celem poniższego planu jest stworzenie zarysu procesu decyzyjnego takich elementów marketingu jak strategia promocji biznesu. Innym celem stworzenia planu jest dostarczenie pełnej informacji o przedsiębiorstwie, dzięki czemu możliwe będzie podejmowanie decyzji dot. zarządzania firmą.
  9.  
  10. 3. Analiza sytuacji
  11.         3.1 Rynek docelowy
  12.         Rynek docelowy dla firmy „e-oszczędności” tworzą osoby zainteresowane usługami bankowymi takimi jak konta oszczędnościowe i lokaty. Są to osoby w każdym wieku, które chcą zainwestować swoje środki. Do tego firma oferuje możliwość przeglądania poradników odnośnie tego jak prawidłowo oszczędzać pieniądze.
  13.  
  14.         3.2 Analiza otoczenia konkurencyjnego
  15.          Na rynku istnieje klika witryn o podobnej tematyce, aczkolwiek szereg oferowanych przez nich usług w porównaniu do „e-oszczędności” jest okrojony. Wiele z tych stron ma mało przyjazny dla użytkownika interfejs przez co poruszanie się po tych witrynach może być problematyczne dla użytkownika.
  16.  
  17. 4. Cele marketingowe
  18.         4.1 Analiza SWOT
  19.                 Zalety:
  20. •     Duża ilość ofert
  21. •     Przyjazny interfejs
  22. •     Korzystne warunki
  23. •     Konkurencyjne ceny
  24. •     Bardzo dobra znajomość tematów bankowości
  25. •     Stosowanie różnych form promocji
  26. •     Przywiązywanie wagi do jakości świadczonych usług
  27. •     Ograniczenie formalności do minimum
  28.  
  29. Wady:
  30. •     Duża konkurencyjność
  31. •     Spadek zaufania klientów do banków
  32.  
  33. Szanse:
  34. •     Przewidywany wzrost popytu na konta oszczędnościowe i lokaty
  35. •     Pojawienie się nowych klientów
  36. •     Możliwość konkurowania z obecnymi na rynku firmami
  37. •     Możliwość poszerzenia warunków współpracy z dostawcami
  38.  
  39. Zagrożenia:
  40. •     Zaoferowanie przez bank niekorzystnych warunków powodujący spadek zainteresowania usługami
  41. •     Możliwość pojawienia się kolejnej groźnej konkurencji dla firmy
  42. 4.2 Rowinięcie analizy SWOT
  43. „e-oszczędności” jest bardzo dobrze rokującym przedsiębiorstwem. Firma przez dobrą ofertę stanowi bardzo dobrą podstawę do dalszego rozwoju firmy. Największym zagrożeniem dla firmy jest obecna konkurencja oraz możliwość pojawienia się nowej firmy działającej na podobnej zasadzie.
  44.  
  45. 5. Cele marketingowe
  46. Celem działania przedsiębiorstwa jest pozyskiwanie oraz utrzymywanie klientów zadowolonych z rodzaju świadczonych usług. Do realizacji tego celu przyczyni się bogata oferta, promocje oraz korzystne warunki. Kolejnym celem jest pomnażanie zysków finansowych firmy oraz ciągły rozwój przedsiębiorstwa.
  47. 6. Strategie marketingowe:
  48. Wysokość prowizji za świadczone usługi firmy „e-oszczędności” jest ustawiona na niższym poziomie konkurencji przez co oferowane usługi są w niższych cennach niż u innych usługodawców w dziedzinie bankowości.
  49.         6.1 Zarządzanie
  50.         Celem zmniejszenia kosztów w przedsiębiorstwie zatrudnione zostaną osoby do utrzymywania, polepszania, wprowadzania zmian w serwisie „e-oszczędności” zamiast zlecać to podwykonawcą. Witryna będzie dostępna dla użytkowników przez 24h na dobę przez 7 dni w tygodniu. Witryna będzie odpowiednio wypozycjonowana w wynikach wyszukiwania oraz poprzez reklamy na stronach związanych z bankowością.
  51.