- #include <iostream>
- #include <conio.h>
- #include <cstdlib>
- #include <iomanip>
- #include <string>
- using namespace std;
- void rysuj_menu_gl(){
- system("cls");
- cout<<"Menu glowne"<<endl<<"1. Nowa Gra"<<endl<<"2. Wyswietl Pomoc"<<endl<<"3. Wyjscie"<<endl;
- }
- void menu_ng(){
- system("cls");
- cout<<"1. Plansza nr 1"<<endl<<"2. Plansza nr 2"<<endl<<"3. Plansza nr 3"<<endl<<"Backspace - powrot";
- }
- void pomoc(){
- do {
- system("cls");
- cout<<"placeholder";
- } while (getch()!=8);
- }
- void plansza_1(){
- char plansza1[15][15] = {
- {' ', ' ', ' ', ' ', ' ', 0xC9, 0xCD, 0xBB, ' ', ' ', ' ', ' '},
- {' ', ' ', ' ', ' ', ' ', 0xBA, ' ', 0xBA, ' ', ' ', ' ', ' '},
- {' ', ' ', ' ', 0xC9, 0xCD, 0xBC, ' ', 0xC8, 0xCD, 0xCD, 0xCD, 0xBB},
- {' ', ' ', ' ', 0xBA, ' ', ' ', ' ', ' ', ' ', ' ', ' ', 0xBA},
- {0xC9, 0xCD, 0xCD, 0xBC, ' ', ' ', ' ', ' ', ' ', ' ', '0', 0xBA},
- {0xBA, ' ', ' ', ' ', ' ', ' ', ' ', ' ', ' ', ' ', ' ', 0xBA},
- {0xBA, 'R', ' ', ' ', ' ', ' ', 'x', 0xC9, 0xCD, 0xBB, ' ', 0xBA},
- {0xBA, ' ', ' ', ' ', ' ', ' ', ' ', 0xBA, ' ', 0xBA, ' ', 0xBA},
- {0xC8, 0xCD, 0xCD, 0xCD, 0xBB, ' ', ' ', 0xBA, ' ', 0xBA, ' ', 0xBA},
- {' ', ' ', ' ', ' ', 0xBA, ' ', ' ', 0xBA, ' ', 0xBA, ' ', 0xBA},
- {' ', ' ', ' ', ' ', 0xBA, ' ', ' ', 0xC8, 0xCD, 0xBC, ' ', 0xBA},
- {' ', ' ', ' ', ' ', 0xBA, ' ', ' ', ' ', ' ', ' ', ' ', 0xBA},
- {' ', ' ', ' ', ' ', 0xBA, ' ', ' ', ' ', ' ', ' ', ' ', 0xBA},
- {' ', ' ', ' ', ' ', 0xC8, 0xCD, 0xCD, 0xCD, 0xCD, 0xCD, 0xCD, 0xBC},
- };
- string akcja;
- int poz_R_j=6;
- int poz_R_i=1;
- int poz_x_j=6;
- int poz_x_i=6;
- int poz_0_j=4;
- int poz_0_i=10;
- do {
- system("cls");
- for (int j=0; j<15; j++){
- for (int i=0; i<15; i++){
- cout<<plansza1[j][i];
- }
- cout<<endl;
- }
- cin>>akcja;
- for (int i=0; i<akcja.length(); i++){
- switch(akcja[i]){
- case 'd':
- if (plansza1[(poz_R_j)][poz_R_i+1]==' '){
- plansza1[(poz_R_j)][poz_R_i+1]='R';
- plansza1[poz_R_j][poz_R_i]=' ';
- poz_R_i++;
- } else if (plansza1[(poz_R_j)][poz_R_i+1]=='x' and plansza1[(poz_R_j)][poz_R_i+2]==' '){
- plansza1[(poz_R_j)][poz_R_i+1]='R';
- plansza1[poz_R_j][poz_R_i]=' ';
- plansza1[(poz_x_j)][poz_x_i+1]='x';
- poz_x_i++;
- poz_R_i++;
- }
- break;
- case 'w':
- if (plansza1[(poz_R_j-1)][poz_R_i]==' '){
- plansza1[(poz_R_j-1)][poz_R_i]='R';
- plansza1[poz_R_j][poz_R_i]=' ';
- poz_R_j--;
- } else if (plansza1[(poz_R_j-1)][poz_R_i]=='x' and plansza1[(poz_R_j-2)][poz_R_i]==' '){
- plansza1[(poz_R_j-1)][poz_R_i]='R';
- plansza1[poz_R_j][poz_R_i]=' ';
- plansza1[(poz_x_j-1)][poz_x_i]='x';
- poz_x_j--;
- poz_R_j--;
- }
- break;
- case 's':
- if (plansza1[(poz_R_j+1)][poz_R_i]==' '){
- plansza1[(poz_R_j+1)][poz_R_i]='R';
- plansza1[poz_R_j][poz_R_i]=' ';
- poz_R_j++;
- } else if (plansza1[(poz_R_j+1)][poz_R_i]=='x' and plansza1[(poz_R_j+2)][poz_R_i]==' '){
- plansza1[(poz_R_j+1)][poz_R_i]='R';
- plansza1[poz_R_j][poz_R_i]=' ';
- plansza1[(poz_x_j+1)][poz_x_i]='x';
- poz_x_j++;
- poz_R_j++;
- }
- break;
- case 'a':
- if (plansza1[(poz_R_j)][poz_R_i-1]==' '){
- plansza1[(poz_R_j)][poz_R_i-1]='R';
- plansza1[poz_R_j][poz_R_i]=' ';
- poz_R_i--;
- } else if (plansza1[(poz_R_j)][poz_R_i-1]=='x' and plansza1[(poz_R_j)][poz_R_i-2]==' '){
- plansza1[(poz_R_j)][poz_R_i-1]='R';
- plansza1[poz_R_j][poz_R_i]=' ';
- plansza1[(poz_x_j)][poz_x_i-1]='x';
- poz_x_i--;
- poz_R_i--;
- }
- break;
- default:
- break;
- }
- }
- } while ((poz_x_i!=poz_0_i) or (poz_x_j!=poz_0_j));
- }
- int main(){
- do {
- rysuj_menu_gl();
- switch (getch()) {
- case 49:
- menu_ng();
- do {
- switch (getch()) {
- case 49:
- plansza_1();
- cout<<"tu jestem";
- break;
- case 50:
- //plansza_2();
- break;
- case 51:
- //plansza_3();
- break;
- case 8:
- break;
- default:
- break;
- }
- } while (getch()!=8);
- break;
- case 50:
- pomoc();
- break;
- case 51:
- return 0;
- break;
- default:
- break;
- }
- } while (getch()!=27);
- return 0;
- }