Facebook
From Small Ostrich, 9 Years ago, written in Plain Text.
Embed
Download Paste or View Raw
Hits: 590
  1. Lista zagadnień:
  2.  
  3. 1. [Algorytmika, trochę programowanie] Opracowanie algorytmu inteligentnego (najlepiej jeszcze uczącego się), zapewniającego unikalność (dużą losowość) dla zbioru elementów, biorąc pod uwagę ich znaczenie dla całego obrazu (głównie decyduje o tym rozmiar). Przykład:
  4.  
  5. Zakładamy, że w miejsce każdego prostokąta wstawiany jest obiekt (może być to np zdjęcie). Dla tej sytuacji należałoby przede wszystkim zadbać o podmianę elementów w największych obszarach bo one są najbardziej widoczne i znaczące dla całego obrazu. Więc najbardziej znaczące jest tło (zielony prostokąt) oraz prostokąt fioletowy, później niebieski. Czerwony i żółty mają najmniejsze znaczenie.
  6.  
  7. 2. [Algorytmika, programowanie] Budowa algorytmu lub narzędzia do Inteligentnej analizy zadanej treści tekstowej. Zadania mechanizmu:
  8. - rozbicie treści tekstowej (np. zdania lub zbioru zdań) na pojedyncze „słowa kluczowe"
  9. - ignorowanie pewnych części zdania stosowanych w języku polskim a nie wnoszącym niczego do treści
  10. - priorytetyzacja poszczególnych „słów kluczowych” (keywordów), w zależności od ich „ważności” we wpisanym zdaniu, np. jeśli słowo występuje wiele razy.
  11.  
  12. Przykładem wykorzystania może być narzędzie do analizy "sensu" wpisanego PEŁNEGO zdania w języku PL, oraz wyznaczenie w formie keywordów czego użytkownik szuka (z "wagami" słów)
  13.  
  14. 3. [Programowanie] Napisanie pluginu do CMSów Blogger i Thumblr, pozwalającego na wykorzystanie dynamicznego edytora treści WYSIWYG, opracowanego przez naszą firmę, w edytorze treści tych CMSów. Dostęp do naszego edytora przez wystawione API.
  15.  
  16. 4. [Programowanie] Napisanie aplikacji mobilnych na:
  17. - iPhone
  18. - Android
  19. - Windows Mobile
  20. Aplikacje mobilne będą dość "lekkie", miałyby wykorzystywać wystawione API do komunikacji z jednym z naszych systemów WEB. Aplikacje będą głównie bazować na pobraniu i wyświetleniu treści WEB, oraz wysyłaniu zmian na serwer. Mamy 2 systemy, w których bylibyśmy zainteresowani aplikacjami na te 3 platformy. Poza tym mamy też potencjalnie 1 system w którym jest do napisania trochę większa aplikacja działająca w trybie offline (choć synchronizująca się przy dostępie do internetu), ale tylko na Android.
  21.  
  22. 5. [Programowanie] Opracowanie kontrolki, z której można skorzystać w projektach ASP.NET MVC. Kontrolka niosłaby uproszczoną funkcjonalność edytora treści WYSIWYG (najlepiej gdyby łączyła się do niego za pomocą wystawionego interfejsu), który został opracowany przez naszą firmę w formie osobnego dużego projektu. Pozwoli to programistom na udostępnienie zaawansowanego edytora treści WYSIWYG użytkownikom swoich aplikacji.
  23.  
  24. 6. [Praca badawcza, algorytmika, trochę programowanie] Opracowanie algorytmu wyszukiwania zdjęć w projekcie typu "Stock fotografii". Wyszukiwanie po keywordach, ale również po innych cechach zdjęć nadawanych w formie tekstowych opisów (tytuł zdjęcia, opis, ale również ilość osób na zdjęciu, rasa, płeć, wykonywane czynności itp.). Uwzględnienie również danych statystycznych ze stocka, które zawierają np. inofmację które zdjęcia były wybierane / ściągane najczęściej przez użytkowników wpisujących dane hasła.
  25.  
  26. 7. [Programowanie] Wykonanie kompletnego serwisu np. serwisu do ogłoszeń, bazującego na opracowanym przez nas silniku do edycji treści Web metodą WYSIWYG. Część komponentów my dostarczymy np. naszą platformę do płatności on-line, kodów rabatowych itp.
  27.  
  28. 8. [Programowanie, research] Zaprojektowanie i implementacja biblioteki Web do nadawania wybranych efektów graficznych na grafikę wektorową po stronie klienta (JavaScript, jQuery)
  29.  
  30. 9. [Programowanie, research] Zaprojektowanie i implementacja biblioteki Web do nadawania wybranych efektów graficznych na grafikę rastrową po stronie klienta (JavaScript, jQuery)
  31.  
  32. Notka: rozbiłem p. 8 i 9 gdyż są to stosunkowo duże zagadnienia i różniące się znacznie między sobą. Zadania mogą być realizowane przez 2 teamy po 1-2 osoby lub 1 większy team 4 osobowy.
  33.  
  34. 10. [Programowanie, research] Wykorzystanie technik steganograficznych do dodania ukrytego znacznika ("watermarka") do zdjęć w formacie JPG i PNG. Wymagania:
  35. - możliwie minimalny wpływ na wygląd obrazu
  36. - odporny na transformacje wykonywane na obrazie, w szczególności:
  37. - obracanie
  38. - wycinanie części obrazu (poniżej 50% wielkości oryginału)
  39. - skalowanie obrazu (w zakresie 1/4 - 4)
  40. - zmianę kilkudziesięciu pikseli np. wymazanie przez użytkownika widocznego watermarka na zdjęciu
  41. Po opracowaniu części teoretycznej należy wykonać narzędzie, które naniesie ukryty znacznik ("watermark") na wszystkie zdjęcia znajdujące się w wybranym katalogu. Do wykonania jest również narzędzie, które przeszuka stronę pod zadanym adresem URL (używając jej wewnętrznych linków do "przekopania" się przez całą stronę - czyli jej linki wewnętrzne) i sprawdzi, czy znajdują się na niej grafiki podpisane ukrytym znacznikiem. Program powinien mieć następujące możliwości konfiguracyjne:
  42. - szukaj tylko w obrębie zadanego URL / szukaj również poza zadanym adresem URL (czyli na zlinkowanych stronach czy na linkach podawanych w artykułach, na forum etc.)
  43. - szukaj pod jednym adresem URL / szukaj pod zdefiniowaną listą adresów URL
  44. - możliwość określenia kodu znacznika, którym "podpisywane" będą pliki. Program będzie działał dla wielu różnych znaczników - np. każdy oddział produkujący grafikę będzie miał swój znacznik, definiowany w ich kopii programu.
  45. - szukaj porównując określone listą znaczniki (1-n), czyli program w jednej iteracji wyszukania jest w stanie wykryć i zaraportować wiele różnych znaczników
  46. - ustawienie maksymalnego rozmiaru pobieranych plików graficznych
  47. Należy zwrócić szczególną uwagę na oszczędność łącza czyli np. jeden plik graficzny nie może być pobierany wiele razy.
  48.  
  49. 11. [Research, programowanie] Tekst "finezyjny" w HTML4 czyli litery układające się np. względem zadanej krzywej. Tekst nie może być rasteryzowany i wysyłany do przeglądarki jako zdjęcie. technologie: CSS, JavaScript, jQuery, inne?
  50.  
  51. 12. [Research, programowanie] Wykorzystanie podpisu cyfrowego kwalifikowalnego w apliakcjach typu Web. Technologia ASP.NET
  52.  
  53. 13. [Research, programowanie] Przygotowanie dokumentów PDF do druku offsetowego. Dokumenty PDF zawierać będą elementy wektorowe jak i rastrowe w wysokiej rozdzielczości (3000px x 3000px). Należy określić wymagania co do plików PDF. Należy zmodyfikować plik PDF (np. napisanym programem) aby dodać do niego tzw. spady i inne wymagane elementy. Na wyjściu chcemy uzyskać PDF gotowy do przesłania do wydruku offsetowego.
  54.  
  55. 14. [Research, programowanie] Należy utworzyć narzędzie, które zadaną stronę HTML wyśle za pośrednictwem poczty e-mail. Należy zadbać o zgodność w wyświetlaniu treści pomiędzy różnymi klientami poczty, w tym również wyświetlania e-mail z poczty uruchomionej w przeglądarce. Zadana strona HTML powinna wszędzie wyglądać tak samo. Niedopuszczalne jest "zawijanie wierszy" w nieodpowiednich miejscach. Ciekawym zagadnieniem jest tu również zagadnienie responsywności.
  56.  
  57. 15. [Programowanie szablonów CMS] Wykonanie kilku szablonów (themes) do Wordpress i Joomla, pod zadany wzór (grafika opracowana i dostarczona przez nas).