// macierze.cpp : Ten plik zawiera funkcję „main”. W nim rozpoczyna się i kończy wykonywanie programu.
//
#include "pch.h"
#include <stdio.h>
#include <cstdlib>
#include <ctime>
#include <math.h>
#include <iostream>
#include <omp.h>
using namespace std;
#define rozmiar 200
#define ile_liczb_w_zakresie 200
int main()
{
srand((unsigned)time(nullptr));
float A[rozmiar][rozmiar];
float B[rozmiar][rozmiar];
float C[rozmiar][rozmiar];
float D[rozmiar][rozmiar];
float AB[rozmiar][rozmiar];
float CD[rozmiar][rozmiar];
cout << "Macierz A\n";
for (int i = 0; i < rozmiar; i++) {
for (int j = 0; j < rozmiar; j++) {
A[i][j] = (rand() % ile_liczb_w_zakresie) + 1;
//cout << A[i][j]<<" ";
}
}
cout << "\n\n\n\nMacierz B\n";
for (int i = 0; i < rozmiar; i++) {
for (int j = 0; j < rozmiar; j++) {
B[i][j] = (rand() % ile_liczb_w_zakresie) + 1;
//cout << B[i][j] << " ";
}
}
int maxA = A[0][0];
int minB = B[0][0];
cout << "\n\n\n\nMacierz C\n";
for (int i = 0; i < rozmiar; i++) {
for (int j = 0; j < rozmiar; j++) {
C[i][j] = 1 / A[i][j];
cout << C[i][j] << " ";
}
}
cout << "\n\n\n\nMacierz D\n";
for (int i = 0; i < rozmiar; i++) {
for (int j = 0; j < rozmiar; j++) {
D[i][j] = sqrt(A[i][j]);
//cout << D[i][j] << " ";
}
}
cout << "\n\n\n\nMacierz AB\n";
for (int i = 0; i < rozmiar; i++) {
for (int j = 0; j < rozmiar; j++) {
AB[i][j] = A[i][j] + B[i][j];
//cout << AB[i][j] << " ";
}
}
cout << "\n\n\n\nMacierz CD\n";
for (int i = 0; i < rozmiar; i++) {
for (int j = 0; j < rozmiar; j++) {
CD[i][j] = C[i][j] * D[i][j];
//cout << CD[i][j] << " ";
}
}
for (int i = 0; i < rozmiar; i++) {
for (int j = 0; j < rozmiar; j++) {
if (A[i][j] > maxA) maxA = A[i][j];
}
}
for (int i = 0; i < rozmiar; i++) {
for (int j = 0; j < rozmiar; j++) {
if (B[i][j] < minB) minB = B[i][j];
}
}
cout << "\n\n";
cout << "maxA: " << maxA << endl;
cout << "minB: " << minB << endl;
return 0;
}
// Uruchomienie programu: Ctrl + F5 lub menu Debugowanie > Uruchom bez debugowania
// Debugowanie programu: F5 lub menu Debugowanie > Rozpocznij debugowanie
// Porady dotyczące rozpoczynania pracy:
// 1. Użyj okna Eksploratora rozwiązań, aby dodać pliki i zarządzać nimi
// 2. Użyj okna programu Team Explorer, aby nawiązać połączenie z kontrolą źródła
// 3. Użyj okna Dane wyjściowe, aby sprawdzić dane wyjściowe kompilacji i inne komunikaty
// 4. Użyj okna Lista błędów, aby zobaczyć błędy
// 5. Wybierz pozycję Projekt > Dodaj nowy element, aby utworzyć nowe pliki kodu, lub wybierz pozycję Projekt > Dodaj istniejący element, aby dodać istniejące pliku kodu do projektu
// 6. Aby w przyszłości ponownie otworzyć ten projekt, przejdź do pozycji Plik > Otwórz > Projekt i wybierz plik sln